BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Hier beschrijven we de testritten die we maken op interessante motoren.
peter

BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door peter » 07 mei 2013, 16:43

Afbeelding

K1600GTL
Afbeelding

Daar staat ze dan in het zonnetje op mij te wachten bij de BMW importeur in Rijswijk, de K1600GTL. Wow, wat een ding!!Het dikke 6 cilinder blok, het dashboard, het typische bmw split face design springen in het oog. Ga je eenmaal zitten steekt de tank nog al prominent tussen je benen omhoog en daar kan je toch flink wat liters in verstouwen, 26.5 liter van het kostbare vocht kan je meenemen. De actieradius ligt dan rond de 450km dus als je ooit een keer zonder staat is het volledig je eigenschuld en heb je ook niet de benzinemeter en het reservelampje niet gezien. Iets wat ik me bijna niet kan voorstellen want het dashboard is zeer uitgebreid en een lust voor het oog. De grote klokken spreken voor zich maar het rechthoekig display kan je van alles voorschotelen en zelfs een beetje teveel als je het mij vraagt. De gemiddelde automobilist kan minder informatie aflezen. Wat je vindt zijn de, neem maar even de tijd, Instellingen voor het motormanagement, bandenspanning, zadel verwarming, radio, comfort keuze, instellingen voor audio, instellingen voor bleutooth, instellingen voor 1 of 2 rijders(ESA), instellingen voor de tractioncontrol(DTC), je oliepeil, je navigatie en natuurlijk de tripmeters en nog veel meer.

Afbeelding

Al die instellingen kan je afstemmen op jou behoefte d.m.v. de Multi-Controler op je linker stuurhelft. Je drukt op een knop en met de Multi-Controler ga je naar het gewenste onderdeel in het menu en met een duwtje links of rechts tegen de Controler bevestig je je keuze. Klinkt hartstikke makkelijk maar in de praktijk ben je wél effe aan het zoeken. Ook wil je wel eens onbedoeld zitten bladeren in het systeem als je een van de knoppen bediend op het linker handvat en dat zorgt voor verassingen zoals het ineens veranderen van zender.
Neem je de BMW navigatie erbij dan kan je die onder het dekseltje bovenop je dashboard vast zetten en bediening volgt dan op het stuur. De Zumo 660 past ook maar kan je niet bedienen met als gevolg dat je geen geluid hebt. Die navi kan je gewoon laten zitten als je stopt voor een bakkie, de ruit zakt automatisch op het dekseltje en niemand kan er nog bij. Jammer dat je met zonlicht van achteren niks meer kan aflezen. Zit de navigatie dichterbij zoals op je stuur bijvoorbeeld zorg je al snel zelf voor de schaduw. Nu pas viel het me op dat dit toch wel een klein nadeeltje is.
De rest van knoppen wijzen zichzelf en alles zit op de juiste plaats, de cruise control is een beetje een lullig klein lipje maar doet het prima, alleen het opnieuw opnemen van de laatst gereden snelheid kan hij niet. Je zal dus eerst gas moeten geven en dan een licht duwtje geven tegen het lipje. De ruit beweegt elektrisch en dat werkt perfect, met een flinke niet te missen knop.

Afbeelding

Hé, ik had het over gas geven!! Nou dat gas geven doe je elektronisch, je draait gewoon aan het gas en hop de Beemer gaat van zijn plek, heb je er nog nooit mee gereden dan vraagt het wat gewenning want het gas gaat niet zwaarder als je het verder open draait maar dat heb je zo door en gaat als vanzelf. Met dat zelfde gashandel hou je de 160pk die de 6 cilinder lijnmotor levert in het gareel zodat alles soepeltjes verloopt. Nou ja soepeltjes!! In combinatie met de vooraf ingestelde rijstijl wel. Het zijn zoveel pk’s dat het in de regen niet aan te bevelen is om hem dan op dynamisch te laten staan. Je kiest dan uiteraard de optie Rain. Ik ben netjes begonnen in de stand Normaal en als je dan stevig aan het gas draait gaat de Beemer er ook flink vandoor en als jij een wheelie wil dan krijg je hem. In de stand Dynamisch wordt het allemaal nog spannender en reageert de motor nog feller op het gas.
Om nou te voorkomen dat je te hard gaan heeft BMW de motor voorzien van een stelletje uitstekende stoppers om de gang er weer rap uit te halen. Voor en achter vinden we Brembo remklauwen, voor met elk 4 zuigers en achter 2 zuigers. Met 1 vingertje remmen gaat uitstekend en het voet pedaal heb je amper nodig. Het is een integraal remsysteem dus beide wielen rem je tegelijk af. Natuurlijk is het geheel Idioten sicher gemaakt met ABS.

Afbeelding

Bij het starten loopt de motor meteen zonder nukken een vaste 900 toeren en alleen warm had hij af en toe wat moeite om de boel rond te gooien maar als hij eenmaal ging dan ging hij ook. Ga je rijden dan schakelt de bak pas echt lekker als je 3000 toeren of meer maakt. Er zit een behoorlijke ruimte op de aandrijflijn wat nare geluiden veroorzaakt bij het schakelen. In de stad lijkt het net of niet kan schakelen. Rij je onder de 2000 toeren een constant lage snelheid is die speling erg vervelend en dan gaat de motor wat stotend reageren. Ik neem aan dat dat exemplarisch was en als je een nieuwe koopt dat dit euvel niet aanwezig is. Je moet er even aan wennen dat hij redelijk wat toeren maakt en aangezien het een 6 cilinder betreft hoor je meer verbrandingen per omwenteling dan bij een 4 cilinder. Verder loopt de 6 pitter héél erg strak, beneden de 3000 toeren klinkt hij ook heel beschaafd en is er genoeg vermogen aanwezig om wat te tokkelen. Ga je meer toeren maken dan komt er een meesterlijke brul uit de uitlaten met de 6 pijpjes waarvan er overigens bij dit exemplaar maar 2 per pijp worden gebruikt. De middelste is voor de sier en heeft het logo van de uitlaatfabrikant Akrapovic in zich staan. Die meesterlijk brul gaat vergezeld met een fenomenale acceleratie en als je de versnellingen laat oplopen zit je echt binnen no-time in de gevaren zone van je rijbewijs. Op de Duitse Autobahn was het absoluut geen moeite om de 240km/u aan te tikken.

Afbeelding

Boven de 150km/u krijg je wel een behoorlijk vacuüm achter het windscherm met als gevolg dat het lijkt of je wind mee hebt en je jasje wordt dan ook naar voren gezogen zodat het lijkt alsof je een behoorlijk dikke buik hebt. Elegant is anders maar, Who cares? Sturen doet de motor perfect en geen moment heb je het idee dat je te ver gaat je kan behoorlijk plat met deze fiets doordat de steunen best wel hoog zitten t.o.v. het wegdek. De elektronische veerdempers doen hun werk echt goed en strijken alle hobbels glad, mits goed ingesteld , wat je natuurlijk hebt gedaan vóór je weg reed. Het paralever(achter) en het duolever systeem (voor) van BMW heeft zich inmiddels wel bewezen en het voelt absoluut zeer strak aan en stuurt ook verassend aangenaam licht ook al ben je onderweg met een motor van 350kg plus. Links rechts smijten met deze fiets gaat perfect en geen enkel moment heb je de indruk dat het een zeer zware motor betreft. Wat betreft vering en wegligging is het absoluut een uitstekend systeem.
Met bovengemiddelde snelheden cruisen gaat uitstekend met deze geweldenaar, altijd power genoeg en met de 6 versnellingen is altijd een geschikt verzet te kiezen. Zuinig is de 6 pitter ook nog en een verbruik van 1 :18 gemiddeld vindt ik de beemer niet slecht en laat mij zelfs vermoeden dan 1:20 of nog zuiniger mogelijk moet zijn met rustig toeren. Dat toeren kan je ook rustig in het donker doen want BMW heeft er een heldere Xenonlamp ingezet die een berg licht geeft waar je bang van wordt. Dat licht draait in de bochten ook mee de bocht in zodat je eigenlijk al licht hebt voor je er bent. BMW noemt dit adaptieve bochten verlichting en het werkt verassend goed. Druk je op het grootlicht dan wordt de xenon nog eens geassisteerd door 2 H7 lampen aan weerzijden. Deze GTL was ook nog eens voorzien van extra felle LED lampjes aan de onderzijde voor betere zichtbaarheid in het verkeer en de berm te verlichten.

Afbeelding

Afbeelding

Als je dan toch gaat toeren wil je ook wat kwijt in de koffers en dat valt een beetje tegen. Mijn Schuberth C3 paste niet in de topkoffer en maar net in de zijkoffers. Je moet dan de koffers behoorlijk dicht duwen en dat is niet bevorderlijk voor de helm of de koffer. Die koffers zijn van redelijk zacht plastic en vallen mij tegen qua stevigheid. Het hele koffersysteem mag van mij nog eens goed onder de loep worden genomen want elke koffer heeft zijn eigen slot én er is bij dit exemplaar centrale vergrendeling. Om de zijkoffers te openen druk je eerst op het slot, dan kan je aan de greep trekken en dan VALT het deksel open en deze wordt dan tegen gehouden door een buitengewoon lullig lintje dat gedoemd is om stuk te gaan. Dat het ook anders kan laat BMW zien in de topkoffer door daar gasdempertjes te monteren. Wil je nog wat kleins kwijt dan kan je onderin de kuip voor je voeten nog 2 dekseltjes openen waarbij je in de rechter je telefoon of MP3 speler kwijt kunt. Aansluiten van een usb stick met je favoriete Deutsche Schlagers is natuurlijk ook mogelijk.

Afbeelding :D Afbeelding :(

Als duo zit je op zich ook prima, die duo kijkt over de bestuurder heen want het zadel is daar ter plekke een stuk hoger als voorop. Staat het windscherm omhoog dan is de duo ook tegen de wind goed afgeschermd. Alleen die wiebelige topkoffer werd zwaar afgekeurd. Rijdt je een hobbelige weg dan wiebelt hij steeds tegen je onderrug en dat wordt niet als prettig ervaren. Een ander kussentje zou al welkom zijn. Die topkoffer is overigens afneembaar door binnenin een vergrendeling los te draaien. De handgrepen voor de duo zijn ook flink uitgevoerd maar ook hier heeft de designer niet zelf kennis meegemaakt. Ze zijn eigenlijk wat te hoekig als je dunne zomerhandschoenen aan hebt. Door het grote acceleratie vermogen trekt de duo toch aardig aan die handvaten waardoor de hoeken voor irritatie gaan zorgen. Evenals bij sterk afremmen dat je duimen tussen zadel en beugel komen is vervelend. Kleine dingen maar wel hinderlijk en uiteraard valt er mee te leven maar het zou niet moeten hoeven.
Conclusie:
Koop je deze BMW K1600GTL dan koop je een ontiegelijk snelle toersporter met een vooruitstrevend design en hoogwaardige techniek. Door de vele instellingen is er een karakter te vinden voor iedereen en na een tijdje zal je absoluut goed met de boordcomputer overweg kunnen, kwestie van het boekje lezen wat helaas niet bij dit demo exemplaar zat. De wegligging is van hoogstaand niveau en deze zware motor geeft je de indruk dat je met iets veel lichters op weg bent uitgezonderd het motorvermogen dan want dat is op een superbikeachtige manier aanwezig en de Beemer zal menig sportfiets zijn (Led) achterlicht laten zien. Het is een beer van een motor die echt van opschieten houdt.

Afbeelding

Dit moois zou je een 26.700€ gaan kosten en dan kan je ook nog voor wat extra euro's aanvullen met wat accessoires zoals de bmw navigator of de armleuningen voor de passagier.

Wat gegevens op een rijtje:
Motor
Type vloeistofgekoelde 6-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder
Boring x slag 72 mm x 67,5 mm
Cilinderinhoud 1.649 cc
Vermogen 118 kw (160 pk) bij 7.750 t/min
Koppel 175 Nm bij 5.250 t/min
Compressieverhouding 12,2 : 1
Mengselvorming / motormanagement elektrische inspuiting / digitaalmotormanagement (BMS-X)
Uitlaatgasreiniging geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm
Prestaties / verbruik
Topsnelheid meer dan 200 km/h
Verbruik per 100 km bij 90km/h constant 4,6 l
Verbruik per 100 km bij 120 km/h constant 5,9 l
Brandstof euro loodvrij (RON 95)
Elektrische installatie
Dynamo drie-fasen 580 W
Accu 12 V / 19 Ah
Aandrijving
Koppeling natte multiplaatkoppeling
Transmissie klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding
Secundaire overbrenging cardan
Rijwielgedeelte / remmen
Frame aluminium brugframe, meedragende motor
Voorwielgeleiding / -vering BMW Motorrad Duolever; centraal geplaatst veerbeen
Achterwielgeleiding / -vering BMW Motorrad Paralever
Veerweg voor / achter 125 mm / 135 mm
Wielbasis 1.680 mm
Naloop 108,4 mm
Balhoofdhoek 62,2°
Velgen gegoten aluminium
Velgmaat, voor 3,50 x 17"
Velgmaat, achter 6,00 x 17"
Bandenmaat, voor 120/70 ZR 17
Bandenmaat, achter 190/55 ZR 17
Remmen, voor zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen
Remmen, achter enkele remschijf, diameter 320 mm, 2-zuiger remklauw
ABS Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)
Maten / gewichten
Lengte 2.489mm
Breedte incl. spiegels 1.000 mm
Hoogte zonder spiegels 1.465 mm
Zithoogte, onbeladen 750 mm (hoge buddy 780 mm)
Binnenbeen curve, onbeladen 1.720 mm (hoge buddy 1.770 mm)
Rijklaargewicht 1) 348 kg
Drooggewicht 2) 321 kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht 560 kg
Max. belading (bij standaarduitrusting) 212 kg
Tankinhoud 26,5 l
Reserve 4,0 l

Met dank aan de BMW importeur te Rijswijk.

Afbeelding

450
Laatst gewijzigd door peter op 10 jun 2013, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Stephan » 07 mei 2013, 17:52

een BMW of een Harley.

Stephan
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door nico72 » 07 mei 2013, 18:02

Denk ook BMW de K1600 gtl dus ben benieuwd
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door wilco » 07 mei 2013, 18:16

BMW K1800GT of iets amerikaans zoals Harley-Davidson CVO Ultra Classic Electra Glide 1800....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

peter

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door peter » 07 mei 2013, 18:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kunnen we wel effe doorgaan maar ik zeg lekker niet waar ik op ga rijden :lol: :lol: Dat mogen jullie raden. Misschien staat hij erbij of misschien ook wel niet. :? Maar ik heb sowieso mijn lol als ik weer mag. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 mei 2013, 18:57

Peter, heb je tegenwoordig een nieuwe baan als reporter ofzo?

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 mei 2013, 19:02

Die 1e en die 3e lijken nog wel ergens op. Die andere 3 is toch geen concurrentie voor een Goldwing? Yamaha had zoiets in de jaren 80 al, geen idee meer wat voor iets het was, FJ1100 ofzo? Of de CBR1000F van Honda. Alleen dan wat gestroomlijnder. Je kan ook een testrit maken met een Volvo FH480 6 cylinder. Kan je veel mee meenemen, en heeft bijvoorbeeld 2 bedden, automaat, airco, standkachel, over, magnetron, 930 liter tanks, enz enz. Denk die wint het wel van een Goldwing. Of denk je met 25 ton lading achter de Goldwing nog de klim in Luik met 60 omhoog te komen? :-)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door director » 07 mei 2013, 19:11

Johan Helmond schreef:Peter, heb je tegenwoordig een nieuwe baan als reporter ofzo?
Het is meer vrijwilligerswerk, doet Peter weer iets voor de samenleving :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Chrit » 07 mei 2013, 19:17

director schreef:
Johan Helmond schreef:Peter, heb je tegenwoordig een nieuwe baan als reporter ofzo?
Het is meer vrijwilligerswerk, doet Peter weer iets voor de samenleving :mrgreen:


EINDELIJK.....
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door RonalT » 07 mei 2013, 19:26

Ik hoop niet dat het de Triumph Trophy 1200 is, want die wil ik wel testen. Lijkt me een hele serieuze concurrent voor onze Wings.
De helft van de cilinders, ongeveer 2/3 van de prijs, maar misschien wel bijna evenveel rijplezier......
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Stephan » 07 mei 2013, 20:05

Nou ik ben wel benieuwd naar de BMW K1600

Stephan
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door peter » 07 mei 2013, 20:28

Johan Helmond schreef:Peter, heb je tegenwoordig een nieuwe baan als reporter ofzo?
Er is mij gevraagd door Erik om op verschillende motoren te gaan test rijden en om daarmee een vergelijk te maken met onze Goldwings en een verslag te schrijven voor ons forum. E.a gaat natuurlijk via Erik die de importeurs aanschrijft met de vraag of ze een motor beschikbaar hebben om te testen. Ik test ze dan en probeer een objectief beeld te geven van de motor met in het achterhoofd dat we Goldwingrijders zijn en dus bepaalde eisen stellen aan onze motoren. Het is dan aan de importeur om een motor beschikbaar te stellen of niet natuurlijk. De importeur krijgt ook van te voren de link waar hij e.a. kan lezen wat er over zijn (en andere) motor(en) is geschreven. Dit kan positief maar zeer zeker ook negatief uitpakken maar alles nog steeds gezien uit het oogpunt van de goldwingrijder. Een mv Agusta is bv weer niet de bedoeling en zal negatief worden beoordeeld hoe goed hij ook is in zijn segment. Het is domweg geen toerfiets en zal de strijd bij voorbaat verliezen.
Objectief zijn staat dan ook hoog in het vaandel en een vooroordeel over een merk zal overboord moeten worden gezet als de test gaat beginnen.
Aangezien ik motorrijden absoluut geen straf vindt en ik het erg graag doe, waarom dan niet op verschillende nieuwe fietsen :?: Jammer genoeg moet ik wel zelf tanken :lol: :lol: De fun kilometers maak ik nu toch en het kost me geen onderhoud dus dat is weer een voordeel. Kans bestaat natuurlijk wel dat ik verliefd wordt op een Harley, BMW of noem maar op en het me echt geld gaat kosten omdat ik er een wil hebben :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 mei 2013, 20:56

Ja dat verslag van die nieuwe soort Goldwing FB6 ofzo was wel netjes van je. Ook nog vakkundig, zou zo uit een blad kunnen komen. Volgens mij zag ik zo'n ding trouwens vandaag rijden in Finland, is die al in productie? (Ben hier vandaag best veel motoren tegengekomen, en zeker de helft ervan Harley's, die zijn populair hier. 1 Goldwing 1800 nog, rest racers).

Wens je veel plezier met de 2e testdrive. Maar voor mij is het simpel. Iets anders dan een Goldwing komt er bij mij niet in. Ook niet zo'n FB6, ook geen Harley. Is net zoiets als met voetbal. Je hebt maar 1 club, en da's voor je leven. Daar kun je ook niet mee veranderen. (mooie woorden van iemand die volgens mij het jongste is van het hele forum met z'n 39 jaren).

Wat mij wel iets lijkt, geen idee of dat bij de Goldwingclub ooit gedaan is (waarschijnlijk wel, maar moet er nog lid van worden, doe ik als ik thuis ben, had kenteken niet), een soort vergelijk met alle Goldwings: 1.000 - 1.100 - 1.200 - 1.500 en 1.800. Zet ze maar eens langs elkaar. Maak er maar eens een tocht mee, kom maar eens met de verschillen, de technieken, verbruik, met details, met verhalen. Laat Ron Balkema maar op z'n 1.000 meerijden :-).

Wat je schrijft mag jij / ieder zelf weten, en zeker in het wingers café, daar schrijf ik ook over de vrachtwagen. Maar de reden dat ik hier op dit forum ben is toch de Goldwing. Had ik geen Goldwing gehad, was ik hier nooit lid geworden.

Karin

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Karin » 07 mei 2013, 21:55

Johan Helmond schreef: Wens je veel plezier met de 2e testdrive.
3e.
De 1e was de reversed trike, de 2e was de F6B.
Wel opletten hoor! :lol: :lol:
Johan Helmond schreef: Had ik geen Goldwing gehad, was ik hier nooit lid geworden.
En had je nooit geweten wat je miste. :lol: :lol:

(Ik mis hier wel de smileys!)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: De afspraak is gemaakt voor de volgende testdrive. Welke

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 mei 2013, 22:05

Naja, kom zeker wel interessante dingen tegen, ook met techniek. Interessant om te lezen. En zo zo'n weekendje samen met Goldwingers is ook wel leuk. Daar in Friesland hoop ik er wel bij te zijn, zal me dan wel thuis plannen :-) (op de één of andere manier heb ik op dit internet geen smileys, weet niet waar ze zijn).

Ja reversed trike, heb ik niet naar gekeken. Is ook zoiets, hoef geen trike :-). Daarom ben ik ook geen lid van een ander motor forum. Met alle respect, maar heb daar niet zoveel interesse voor. Is net als met de vrachtwagen. Vuilniswagen en winkeldistributie is ook vrachtwagen rijden. Maar als ik dat zou moeten doen, zou ik nog liever op kantoor gaan werken (en dat hebben hun als ze 4 weken weg zouden moeten, weet ik ). En tuurlijk zal een andere motor best fijn rijden, maar toch. We hebben een Goldwing. :-).

Plaats reactie