Aanhangers en wat er aan hangt.


Hier beschrijven we de testritten die we maken op interessante motoren.

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor Black Wing » 25 Feb 2014, 13:21

Ze zijn er nog wel, kijk maar eens hier http://www.tourmaster.nl/nl/c-183720/ee ... aanhangers
bij een één wiel aanhanger kan je geen gewone trekhaak gebruiken, dus vandaar een kruiskoppeling
Groeten, Eric
Gebruikers-avatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 1999
Geregistreerd: 09 Apr 2006, 19:25
Woonplaats: Lelystad
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor pieter » 25 Feb 2014, 15:38

Hoi Eric,

Zo zie je ze inderdaad niet vaak meer maar het is wel een fraaie combinatie .

GR. Pieter.
We always can chance to a better world
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Woonplaats: Rucphen
Type Goldwing: GL1800

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor peter » 25 Feb 2014, 18:08

Doordat je ook het wagentje incl gewicht moet kantelen om de bocht door te komen zijn ze wat gevoeliger dan de conventionele aanhangers met 2 wielen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6479
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor RonalT » 25 Feb 2014, 18:09

erik99 schreef:Heb ik zo'n aparte aanhanger?
wat zou het voordeel/nadeel zijn van een vaste verbinding?


Nee, het is niet een heel aparte, maar toch zie je ze niet zo heel veel. Een hele goede aanhanger. Waarom je ze niet veel zie, da's duidelijk. Een paar duizend euro voor een aanhangwagen waar niet veel meer in kan dan een mini-kampeeruitrusting voor twee personen.
Rijdt perfect achter je aan, slingert niet. Ik heb er een achter mijn Shadow 750 gehad en de aanhanger volgde met 170 km per uur.

Wat zijn de nadelen van een "vaste" verbinding? Bij een éénwieler kan het niet anders dan met een kruiskoppeling. als je hem met een kogelkoppeling achter de motor zou verbinden zou hij omvallen. :-)
Bij deze koppeling kan hij ten opzichte van de motor niet scheef hangen. Hang jij in de bocht scheef, de aanhangwagen hangt net zo scheef.
Hij kan wel in een bocht draaien zodat je de bocht om kan. En als je omhoog gaat rijden dan kan dat ook.
Dus gewoon omdat het niet anders kan.... een kruiskoppeling.

Nadeel: hij is dus relatief klein (200 liter inhoud) en je kan hem niet te zwaar laden. Niet meer dan 25 kilogram om lekker te rijden en volgens Schuring 50 kilo maximaal. Verder nadeel is er eigenlijk niet. Misschien de prijs......
Voordelen: hij rijdt geweldig. Een tweewieler wil je meer rechtdoor duwen in een bocht, vooral als hij zwaar geladen is.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11531
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor erik99 » 25 Feb 2014, 18:24

Thanks voor de uitleg. Zoiets had ik zelf ook bedacht.
Hij is misschien niet groot maar voor mij groot zat.
There are only three kinds of speed: Fast, really fast and......HOLY SHIT!!!
Gebruikers-avatar
erik99
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 20 Okt 2013, 21:36
Woonplaats: Cuijk
Type Goldwing: GL1200

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor frank's » 26 Feb 2014, 09:18

dat is een freebird, heb ik jaren gehad maar doordat je hem steeds voller stopt is straatje keren wat moeijker.
verder een heerlijk karretje waarvan je tijdens het rijden niets verneemd.
frank
Gebruikers-avatar
frank's
GL 1500 rijder
 
Berichten: 1301
Geregistreerd: 03 Aug 2007, 16:58
Woonplaats: zaandam
Type Goldwing: GL1800

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor stanley » 27 Feb 2014, 22:27

Testteam,

Mooi verslag van alle geteste aanhangers, maar mis toch wel de Hamoba ? deze levert ook geremde aanhangers, heb deze zelf al sinds 2008 en bevalt uitstekend, heb de 700 liter gekozen, maar het nadeel daarvan is dat je dan wel heel erg veel meeneemt !!!! ;-)
heb heel Europa al doorkruist met deze aanhanger van Noorwegen t/m Griekenland, en het mooie van het verhaal is hij blijft gewoon volgen ;-))))

Hier nog een leuk stukje film van wat we onderweg meemaken.

http://www.youtube.com/watch?v=HtpU6biqnS0

hierbij nog een link naar de site van Hamoba

http://hamoba.nl/

Gr Stanley
Gebruikers-avatar
stanley
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 08 Mei 2006, 15:43
Woonplaats: (NL)

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor Frederick Lieverdje » 27 Feb 2014, 22:58

Zoooooo, beetje krap hoor met de Wing in die trein bij Kandersteg.
Als ik er naar kijk staat het zweet al in mijn handjes.

Krijg wel weer heimwee naar dat mooie land

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Gebruikers-avatar
Frederick Lieverdje
GL 1500 rijder
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 01 Mei 2009, 21:48
Woonplaats: Drachten
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor director » 28 Feb 2014, 10:37

stanley schreef:Testteam,

Mooi verslag van alle geteste aanhangers, maar mis toch wel de Hamoba ?

We moeten altijd een keuze maken tussen de verschillende leveranciers, maar wellicht komt deze een andere keer aan bod.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van http://www.goldwingforum.nl"

Bestel nu de forumbandana
Gebruikers-avatar
director
 
Berichten: 2859
Geregistreerd: 22 Mrt 2006, 17:13
Woonplaats: Volkel
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor ronnieD » 02 Aug 2014, 18:50

1
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gebruikers-avatar
ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 890
Geregistreerd: 30 Jul 2008, 23:03
Woonplaats: utrecht
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor BennoBeld » 05 Aug 2014, 17:05

mooi lekker veel info
heb zelf n campmaster 5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heerlijk ding, ligt prima achter de motor en veel ruimte
net n weekend met mn zoon naar de Ardennen geweest
Gebruikers-avatar
BennoBeld
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 Aug 2014, 16:04
Woonplaats: oostwold
Type Goldwing: GL1200

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor pcrider » 07 Feb 2016, 20:51

peter schreef:Yep, jij hebt een tamelijk onbekende construktie. Is in het verleden wel meer gemaakt maar zie je bijna niet meer.


Lijkt mij een walterscheid kruiskoppeling:) wordt veel in de agrarische sector gebruikt.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Gebruikers-avatar
pcrider
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 16 Mrt 2009, 19:24
Woonplaats: Kornhorn
Type Goldwing: GL1800

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor Roermond_Wingers » 26 Dec 2016, 14:41

stanley schreef:Testteam,

Mooi verslag van alle geteste aanhangers, maar mis toch wel de Hamoba ? heb deze zelf al sinds 2008 en bevalt uitstekend, heb de 700 liter gekozen
heb heel Europa al doorkruist met deze aanhanger van Noorwegen t/m Griekenland, en het mooie van het verhaal is hij blijft gewoon volgen ;-))))

Gr Stanley


Dat is inderdaad een heel mooie aanhanger die Hamoba . Daar zoek ik al een tijdje naar, maar zonder positief resultaat.

Nu ben ik als alternatief aan het zoeken naar de Schuring TM300 S of L
maar ik kom weinig rijders ervaringen tegen. Mogelijk zijn hier lezers die ervaringen betreffende deze aanhanger willen delen.

Afbeelding

Compliment voor het aanhanger verslag :idea:
Vr gr Sjef
Zeg het met vlaai. 8)
Gebruikers-avatar
Roermond_Wingers
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 Sep 2016, 10:59
Woonplaats: Roermond
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanhangers en wat er aan hangt.

Berichtdoor frank's » 30 Dec 2016, 17:45

erik99 schreef:Twee dingen vallen me op.
- alle aanhangers hebben twee wielen. De mijne maar één.
- alle aanhangers zitten met een trekhaak aan de motor bevestigd. De mijne zit er vast aan met een kruiskoppeling.

Heb ik zo'n aparte aanhanger? (Ik zal straks eens even kijken welk merk het is) en wat zou het voordeel/nadeel zijn van een vaste verbinding?
Ik heb er nog maar weinig (lees: 1 keer) mee gereden toen ik de motor ophaalde. Ik heb dus weinig ervaring.
(klikken op de foto en dan volledig scherm en je ziet hoe de constructie is)

Afbeelding

het rijden met een eenwieler is op zich niet uniek zoals eerder gezegd werden ze vroeger meer gemaakt, maar zoals ik die van jou zie is dit er eentje die vaak achter een harley hing.
ikzelf had ook als eerste een freebird 1 wielig aanhangertje welke prima achter de wing hing [maar ja vrouwlief wilde iets meer mee dus dat werd een tweewieler].
Het enige nadeel van een 1 wieler vind ik straatje keren, dan weegt hij wel wat door. Nooit problemen gehad met snelheden en bochten.
frank
Gebruikers-avatar
frank's
GL 1500 rijder
 
Berichten: 1301
Geregistreerd: 03 Aug 2007, 16:58
Woonplaats: zaandam
Type Goldwing: GL1800

Vorige

Terug naar Test drives

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten