GPS Alarm voor Goldwing

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

GPS Alarm voor Goldwing

Bericht door Rudi » 25 apr 2007, 22:15

Ik heb vorige maand een stil alarm op mijn GW laten installeren type GP100m.

Dit is een GPS alarmsysteem en werkt met een pay&go kaart (GSM). Het alarm wordt geactiveerd met een trilcontact en/of spanningscontrole op de 12V. Gewoonweg prachtig. Via de website of GSM kan ik ten allertijde opvragen waar mijn GW staat, dit op 6m nauwkeurig.
Bij een alarm krijg ik een SMS bericht op de GSM en via mijn emailadres. Ik kan via de GSM de positie opvragen met de informatie lengtegraad breedte graad of het adres opragen. Dan krijg je de straatnaam huisnummer, gemeente, land waar je motor staat

Als de motor toch zou gestolen worden kan ik op afstand via een commando op de GSM de benzinnepomp van de GW uitschakelen zodat deze stilvalt.

Gezien het kapitaal een GW kost vind ik dit een prachtig systeem en kon niet nalaten deze informatie op het forum te zetten


Groetjes



Rudi

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 25 apr 2007, 22:22

enne....quanta costa???

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 25 apr 2007, 22:40

Had die vraag al verwacht na ik mijn bericht nagelezen had.
Als je het alarm op zich bekijkt duur, maar als je dit tegenover de kost van je GW bekijkt meer dan bij prijs. Ik heb het toestel incl. installatie 736,00€ betaald.

Groetjes



Rudi

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 26 apr 2007, 00:14

En als je gestolen moto in het buitenland staat dan heb je hem nog niet terug :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Politie , Rijkswacht ,papieren hier papieren daar enzovoort, enzovoort :!: :!:
En als je dan via via via bijna aan je Wing bent is weer weg of al mooi gesloopt :idea: :idea: :roll: :roll:

De gerechtelijke molen draait niet op hoge toeren , en zeker niet in een (vreemd) ander land :( :( :(
Eenmaal buiten het land DADA WEG GEVLEUGELDE HONDA :shock: :shock:

Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 26 apr 2007, 05:34

Goldwingpoes schreef:En als je gestolen moto in het buitenland staat dan heb je hem nog niet terug :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Politie , Rijkswacht ,papieren hier papieren daar enzovoort, enzovoort :!: :!:
En als je dan via via via bijna aan je Wing bent is weer weg of al mooi gesloopt :idea: :idea: :roll: :roll:

De gerechtelijke molen draait niet op hoge toeren , en zeker niet in een (vreemd) ander land :( :( :(
Eenmaal buiten het land DADA WEG GEVLEUGELDE HONDA :shock: :shock:

Groetjes G.W.P.
Daar heb je een punt!!!!!!!!!!
GOLDWING FOR ALWAYS

MaTra

Bericht door MaTra » 09 aug 2007, 23:54

Via GSM op 6 meter nauwkeurig? Kan ik moeilijk geloven. Het principe is toch gewoon binnen de driehoek van de zend/ontvangmasten of heb ik het verkeerd voor?

Heb je hier ondertussen méér ervaring mee? Contactadres? :roll:

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 10 aug 2007, 13:23

GPS positie bepaling, via GSM de meldingen ...

MaTra

Bericht door MaTra » 10 aug 2007, 13:40

Oeps, via GPS? Dus uw gestolen motor in een schuur of onder een afdak = geen coördinaten via de satelliet: dus noppes

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 10 aug 2007, 16:42

niet veel anders dan met de auto (als je zo'n GPS tracker van je verzekering opgedrongen kreeg).
Geen dekking, geen tracking.
als de motor beweegt (direct na diefstal dus) kan je een SMSje verwachten.
En de tracking, tot t volgende schuurtje dus (kan je wellicht de eigenaar van t schuurtje aanspreken ?)

Maar er zit een simpele bewegingssensor in, werkt ook in je schuurtje:

# Alarmmelding op uw GSM indien het voertuig verplaatst wordt (Zonealarm).
# Alarmmelding op uw GSM indien de voedingsspanning wegvalt.
# Alarmmelding op uw GSM door de beweging van het voertuig (ingebouwde trilsensor).
# Indien het alarm door één van de drie meldingen afgaat wordt er automatisch een uitgang hoog gezet om bijvoorbeeld een startonderbreking of sirene te sturen.
# Indien het alarm afgaat wordt er een SMS gestuurd naar het ingestelde GSM nummer alsook een e-mail naar een nader in te stellen e-mail adres.

http://www.lecatecs.com/GP100m.aspx

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 10 aug 2007, 20:25

Yabbanoname


Niet helemaal waar, daar ben ik achteraf achter gekomen.

Zone alarm is alleen op de uitvoering voor auto's. Op de motorversie hebben ze het zone alarm vervangen door de trilsensor ( geen kwik contact maar electronisch)welke je softwarematig kan instellen in drie standen.

De nauwkeurigheid van de GPS is enorm nauwkeurig. Als mijn Wing voor in een straat voor een bepaald huisnummer staat geeft hij dat netjes weer als je de locatie opvraagd

Het is inderdaad zo dat éénmaal de GW in een Schuur staat je geen exacte locatie meer krijgt. Wel krijg je onmiddellijk op de GSM een melding dat trilsensor geactiveerd is en geeft hij steeds de automatisch de laatste locatie door.

Mocht je overwegen dit toestel te installeren moet je zeker een afstandsbediening bijkopen om het alarm te activeren en de-activeren. Bij mij werd bij het omdraaien van de contactsleutel na 30" het alarm automatisch geactiveerd. Zeer makkelijk maar heeft veel nadelen, tanken, kuisen van de GW iets uit de koffers halen.... Ik had dus in den beginne het ene vals alarm na het andere en mijn GSM maar bellen. Nu heb ik er een proximity afstandsbediening bij geïnstalleerd en dit werkt prima.

Er is inderdaad een uitgang voorzien die hoog wordt als de trilsensor geactiveerd wordt. Dit contact heb ik tussen de benzinepomp geplaatst. Voordeel hiervan is dat ik de motor via de GSM op afstand kan stilleggen. Deze schakeling wordt wel afgeraden door de leverancier


Groetjes



Rudi

MaTra

Bericht door MaTra » 10 aug 2007, 22:20

In België mag een anti-diefstal dat conform is met de Beroeps Vereniging van Verzekeringen (BVV) de motor niet stilleggen bij het rijden. Reden: wegvallen servowerking (auto) en reactiekrachten in een bocht bij een motor. Zal mij een zorg wezen hoor ik sommigen al denken...
Om dit op te lossen wordt de opdracht tot stilleggen (via GSM of anti-diefstal centrale) slechts uitgevoerd bij de eerste stilstand of bij het (her)starten van het voertuig.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 10 aug 2007, 23:41

tja, dat stilleggen lijkt leuk, maar met 2 wielen is de kans op omvallen er groot, dus schade. Gaat zn doel voorbij vrees ik. Dus die belse werking is zo gek nog niet.
Die proximity kaart lijkt aardig, maar is r wel een bypass ? ik geloof dat de levensduur van de batterij niet zo heel groot is

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 11 aug 2007, 17:24

De levensduur van een proximity kaart is inderdaad beperkt tot enkele maanden. In de kaart echter is pllats voorzien voor twee batterijen, één actief en een reserve. Dit systeem is eveneens uitgerust met een anti carjack systeem en een systeem mocht je de kaart bv. in de koffer vergeten en de motor gestolen wordt.


Rudi

Plaats reactie