Cam voor de motor

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 27 jul 2012, 10:44

Ziet er goed uit ja. Ik heb na dinsdag 2 weken vrij, zal eens kijken of ik mijn "cam" uit de vrachtwagen tegen de ruit krijg van de Goldwing. Vorige week in de haast was het er niet van gekomen, omdat de ruit zo schuin liep, maar ga dat wel voor elkaar krijgen :D . Ik heb deze cam aangeschaft als "getuige" bij ongevallen. Vaak is het jouw woord tegen het woord van de tegenpartij. Met deze cam, waar uiteraard ook datum en tijd op staat, en die ook GPS heeft en snelheid, heb je een redelijk waterdicht bewijs. Is gewoon 12 volt overigens.

Kostte 170 euro incl btw incl bevestigingsmateriaal. Is iets groter dan een pakje sigaretten. Filmpjes bewerken gaat kinderlijk simpel, fluitje van een cent. Er zit standaard een 4GB kaartje in, daarmee kun je ca 8 uur opnemen. Ik heb bij MediaMarkt een 16GB kaartje gehaald, goed voor ruim 30 uur. Dus kan ik donderdagavond eventueel nog een fragmetn van maandag opzoeken en bewerken.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jul 2012, 11:10

Gister heb ik dan de "cam" op de motor meegehad. Het ging allemaal goed, alleen zowel Cam als TomTom zijn er een paar keer afgedonderd. Niet op de grond, heb ze steeds op kunnen vangen, maar was niet zo fijn rijden. Maar het was om te testen. Moet eigenlijk iets maken waar ik het aan vast kan doen waar het niet af kan.

Bovenste filmpje is de cam er net afgedonderd. Onderste is gewoon een filmpje van een paar minuten dat je kan zien hoe hij opneemt. Natuurlijk wel wat last van de wind, daardoor wat ruis. En dan nog een bestuurder van de Goldwing die de hele tijd loopt te ouwehoeren tegen de passagier. Maar geen headset hè, dus moest wat harder praten.


youtu.be/PaHHb6zclSo


youtu.be/I63HvqkoaSA
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 29 jul 2012, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Cam voor de motor

Bericht door RonalT » 29 jul 2012, 11:35

Dat ene filmpje kan ik zien, maar de andere is niet te vinden omdat het niet gemeld is...
Je zou dus beide links even op het forum moeten zetten of de films openbaar maken
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jul 2012, 11:37

RonalT schreef:Dat ene filmpje kan ik zien, maar de andere is niet te vinden omdat het niet gemeld is...
Je zou dus beide links even op het forum moeten zetten of de films openbaar maken
Ja 2e filmpje was ik nog aan het downloaden op youtube.

Ik heb ze er nu allebei opgezet.

Posting gemaakt, dan rechtsboven op "youtube" geklikt, en link van youtube ertussen gezet. Is het nu goed?
Want bij mij staat er nu eigenlijk alleen de link, en geen "screenshot" waar het filmpje meebegint.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jul 2012, 11:40


Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Cam voor de motor

Bericht door DeWoert » 29 jul 2012, 11:45

Johan Helmond schreef:http://youtu.be/I63HvqkoaSA
Als je de URL pakt die op de YouTube pagina wordt weegegeven, en dan alleen het volgende stukje "copieert",
http://www.youtube.com/watsh?v=I63HvqkoaSA
en dan alleen het stukje NA het = teken bewaren en tussen tags van de "YouTube-knop" op het forum plaatsen:

Code: Selecteer alles

[youtube]I63HvqkoaSA[/youtube]
dan zie je dit


youtu.be/I63HvqkoaSA

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Cam voor de motor

Bericht door RonalT » 29 jul 2012, 11:56

Mooie camera, Johan. Wat ik vooral mooi vind is dat de datum/tijd en coördinaten worden aangegeven. Is het nooit moeilijk om uit te vinden waar een film gemaakt is.
Mogelijk zijn er ook websites die de film op de juiste plaats kunnen aangeven.... :lol:

En een TT overleden ..... er zijn ergere dingen in het leven :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jul 2012, 12:01

Okay, ga dat de volgende keer zo proberen :-)

Thuis kan ik exact op een kaart zien waar ik ben gereden, met straatnamen en al. Het werkt heel makkelijk om dingen terug te vinden op die cam, als er iets spannends gebeurd druk je op een knopje wat er op zit, dan gaat hij direct 30 seconden opnemen, plus de voorgaande 15 seconden voor je op dat knopje hebt gedrukt. Da's makkelijk hè. Verder neemt hij de rest gewoon chronologisch op. Voor vakantieshots is het niet geweldig, daar is een echte camera toch beter. Maar het is toch een leuke gadget. In de vrachtwagen loopt de cam altijd mee, alleen als ik slaap staat hij uit.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2013, 11:19

Zo, bijna een jaar later nog eens even gekeken hier. M'n rijstijl is nog niet veranderd, kom amper boven de 55 km/u uit zag ik :mrgreen:

Dat draadje en die 2 lampjes bij de ruit zijn al een tijd weg op de Goldwing. Zal naar Duitsland de dashcam op de motor zetten.

Ik ben niet even handig met de computer, zoals Pjotr muziek op de achtergrond heeft gezet, of hoe ik meerdere filmpjes / fragmenten aan elkaar moet maken weet ik zo ook niet. Kan dat met hetzelfde programma als waar je video opnames met een (redelijk moderne) camera mee bewerkt? Die heb ik wel op de PC staan, maar loop er een beetje mee achter. Gaat altijd zoveel tijd in zitten om dat te bewerken. Had laatst wat van Italië bewerkt, iets van 2,5 uur film, daar knip je dan alle onzin van weg, maar hou je nog dik 1 uur over. En heb er zo nog een paar die ik moet bewerken. Misschien als ik met pensioen ben, dat ik er eens tijd voor heb (ergens 2043-2044 denk ik).

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Cam voor de motor

Bericht door Devoraz » 15 jul 2013, 11:52

Johan Helmond schreef:Ik ben niet even handig met de computer, zoals Pjotr muziek op de achtergrond heeft gezet, of hoe ik meerdere filmpjes / fragmenten aan elkaar moet maken weet ik zo ook niet.
Er zijn diverse programma's die makkelijk in gebruik zijn om video/audio te bewerken. Magix, Pinnacle, Ulead, om een paar makers te noemen. Ik heb altijd Adobe Premiere Elements gebruikt, alleen is deze dusdanig verouderd dat ik bepaalde zaken niet meer kan. De laatste videos (Elfstedentocht en Friesland Weekend) heb ik met Magix gemaakt. Dit was een probeerversie welke reeds verlopen is en ik ben er nog niet uit of dat het pakket voor mij is. Ik modder ook nog even verder... en ja.... in het maken/bewerken/omzetten van video's gaat aardig wat tijd zitten. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2013, 13:56

Wil je het een beetje netjes doen, ben je er lang mee bezig ja.

Zal eens kijken welk programma ik heb, staat op andere laptop (die heb ik aan m'n zoontje gegeven, die was beter voor te gamen zei hij. En ik game nooit :-) ).

Als ik kijk bij mij dashcam fragmenten, staat erbij: VLC media file (.avi)
Kijk ik bij mijn video opnames, staat erbij: VLC media file (.mpg)

Simpele vraag, kan ik met dat programma waar ik mpg filmpjes mee bewerk ook avi filmpjes bewerken? Of herkent het die niet?

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Cam voor de motor

Bericht door Devoraz » 15 jul 2013, 14:27

Johan Helmond schreef:Simpele vraag, kan ik met dat programma waar ik mpg filmpjes mee bewerk ook avi filmpjes bewerken? Of herkent het die niet?
De meeste pakketten kunnen vele standaard video formaten aan zoals .AVI, .MP(e)G, .MP4, .MKV en .WMV en met de meeste audio formaten overweg.
Voor .MOV en .QT wordt het iets moeilijker. Dat zijn formaten die door Apple gehanteerd worden maar dat zegt niet alles. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2013, 14:47

Dan moet dat lukken Pjotr. Ik zal dalijk wat dashcam filmpjes op de USB stick zetten en thuis eens kijken op die andere laptop of hij ze herkent, maar dat zal dan wel :-)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Cam voor de motor

Bericht door Devoraz » 15 jul 2013, 14:54

Even voor de duidelijkheid: VLC is geen bewerkingsprogramma. Alleen een videoplayer. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Cam voor de motor

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2013, 15:01

Ja dat klopt, net zoiets als Windows Mediaplayer, toch? Weet zo niet hoe dat programma heet, maar heb daar wel filmpjes van de camera mee kunnen bewerken, en muziek erbij ging zelfs ook. Weet alleen wel dat het veel plaats in beslag neemt die films. Deze laptop is er ook te oud voor (die is al een jaar of 6 oud, maar deze Windows vind ik fijner dan die latere, vandaar dat ik hem nog altijd gebruik).

Plaats reactie