Het grote druppellader vraagbaak topic

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Gebruikersavatar
snoopy
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jul 2014, 12:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Uitgeest

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door snoopy » 18 sep 2016, 21:21

In onze boot zitten twee accu's, inmiddels elf jaar oud en die staan daar zonder lading de hele winter in, bij koud weer is de zelfontlading 1-2% per maand ofwel na een een maand of 5-6 rond 10% niet iets om je druk over te maken, wat een alarm systeem vraagt aan accucapaciteit is mij niet bekend maar dat moet bterug te vinden zijn in de betreffende beschrijving.
Ben het spoor dus bijster met al dat gedruppel, heb nog nooit een accu aan de lader gehad, en voor de motoren die hier staan is het "rijden met die handel!" 8)

Gr Clim
Als alles ineens op je afkomt, rij je aan de verkeerde kant!!

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door MoneyFor » 19 sep 2016, 07:21

snoopy schreef:In onze boot zitten twee accu's, inmiddels elf jaar oud en die staan daar zonder lading de hele winter in, bij koud weer is de zelfontlading 1-2% per maand ofwel na een een maand of 5-6 rond 10% niet iets om je druk over te maken, wat een alarm systeem vraagt aan accucapaciteit is mij niet bekend maar dat moet bterug te vinden zijn in de betreffende beschrijving.
Ben het spoor dus bijster met al dat gedruppel, heb nog nooit een accu aan de lader gehad, en voor de motoren die hier staan is het "rijden met die handel!" 8)

Gr Clim
Ik denk dat je het beste leert uit uw eigen ervaring, de mijne is toen ik geen druppelladers gebruikte ik bij regelmaat de kostprijs van een nieuwe batterij aan mijn been had. Nu niet meer behalve die ene keer toen ik vergeten was hem aan te sluiten op m'n Z4, was toen weer een dure les :( .

Conclusie, je moet doen waar je u zelf goed bij voelt en de tijd leert het u of het de juiste keuze was of niet.

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door meire » 20 sep 2016, 18:25

Wilco, altijd laten aanhangen, is voor mij ook het beste en heb hier al jaren ervaring mee :D
Bij mij gaat de druppellader er na iedere rit weer op. :!:
Alleen als ik weet dat ik na een paar dagen weer ga rijden laat ik de druppellader er af
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 mei 2018, 21:24

Even een "upje".

Ik heb 2 druppelladers gekocht. 2 verschillende merken. Aan allebei de motoren gehangen. De 1200 heb ik vorig jaar een dagje uit de winterslaap gehaald. Startte meteen. Nu, bijna weer een jaar later, weer eens geprobeerd. En werkelijk, na 1 seconde slaat hij weer aan. 1 druppellader heb ik bij Heuts gekocht, die andere weet ik eigenlijk niet meer. Maar zullen allebei zo rond de 25-35 euro per stuk zijn geweest. De andere druppellader op de andere motor doet het ook perfect. Dus: moraal van het verhaal. Het werkt. En het hoeft niet duur.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door MoneyFor » 23 mei 2018, 08:07

Het hoeft zeer zeker niet duur te zijn, ik heb momenteel 9 druppelladers in gebruik waarvan 7 van het merk Optimate vanaf de eerste modellen tot en met de nieuwste en zoals je weet zijn dit zeker niet de goedkoopste op de markt. Vorig jaar had ik voor mijn Quad die de meeste tijd buiten doorbrengt zo een "waterdichte" Dunlop druppellader gekocht van amper 20€ en deze deed zijn job zo goed dat ik dit jaar er nog één van heb aangeschaft voor op een XL1200S te hangen en alles blijft mooi werken zoals het hoort. Dus met een toestelletje van 20€ lukt het zeker en vast ook.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 mei 2018, 21:40

Ik weet zo even niet welke merken ik heb. Zal als ik thuis ben kijken en dan laat ik het wel weten. Maar ze werken in ieder geval perfect.
Daarvoor kon ik er elk jaar een nieuwe accu in zetten. Dat was heel wat duurder dan dit.

zijspanpiet
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:23

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door zijspanpiet » 19 jun 2018, 20:32

Om zomaar eens in te haken op dit onderwerp mijn accu’s waar ze ook in staan krijgen oplaad stroom van een gewone lader een jaar of 30 oud.
En ik zet een tijdschakelaar op de lader, meestal gaan de accu’s wel een jaar of 5 mee of zo.
Maar een lader altijd aan laten staan welke lader dan ook doe ik nooit.

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door sandor » 21 jun 2018, 15:12

Ik zelf heb de originele batterij van mijn 1800 vervangen na 10 jaar , uit veiligheid om geen problemen te hebben op reis .
Deze heeft nooit een lader gezien :D
Je moet waarschijnlijk een beetje geluk hebben , en het hangt er ook vanaf van de hoeveelheden accessoires die er op de motor staan .

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 feb 2020, 20:10

ik was vandeweek bij de motoren, en allebei deden ze het niet meer. Allebei de lampjes van de druppelladers waren ook kapot. Kan ook best, die hebben er bij wijze van 700 dagen continue aangezeten. Hoop de accu's zijn niet kapot. Zal één nieuwe druppellader halen, die er 2 weken aanzetten en kijken wat de accu dan doet. Vorige maand was 1 nog 11,7 volt (da's eigenlijk al te weinig hè) en de andere 5 volt. Terwijl bij die van 5 volt wel allebei de lampjes van de lader het deden. Bij die van 11,7 volt deden de druppellader lampjes het toen niet meer...

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door RonalT » 04 feb 2020, 22:59

Het is volgens mij niet de methode ondanks wat anderen (en experts) er van zeggen. Een goede accu ontlaad niet heel erg snel. Dus continu laden is overbodig. (denk ik) :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door MoneyFor » 05 feb 2020, 09:35

Is een eindeloze discussie en ieder denkt het zijne er van maar gewoon mijn eigen ervaring, continue aan druppellader, die dingen zijn ervoor gemaakt. Dus ik kom thuis met om het even wat, motor of auto, dan gaan die aan de
druppellader en heb sindsdien geen enkel kapotte batterij meer gehad.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door pieter » 05 feb 2020, 16:03

Mijn gedacht :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 feb 2020, 15:33

ik was zaterdag bij de Action, moest even wat rommel halen... Zag er ook een soort druppellader liggen. 12,50 euro. Neem aan dat het ook rommel is, maar ga hem komende zaterdag toch even op de accu zetten van de 1200. Kijken wat die doet. Met wat pech is de accu al kapot, met wat geluk laadt hij bij... Ik hou u op de hoogte.

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Bugje » 10 feb 2020, 16:30

Die bij de Action is van Dunlop.
Ik heb hem zelf niet, maar ken wel mensen die hem gebruiken.
Ze zeggen dat hij goed is.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door MoneyFor » 10 feb 2020, 19:19

Heb dit al eens eerder vernoemd, heb er 2 van "Dunlop" in gebruik en doen gewoon hun ding, al meerdere jaren nu. Voordeel is dat deze ook spatwaterdicht is en
hangt dus aan mijn Quad die merendeels buiten staat, weliswaar onder een afdak maar toch buiten , om deze reden hangt de Dunlop er aan. Andere reden is dat
mijn vorige "duurdere" Optimate 4 gestolen was en dit risico wou beperken met een goedkoper exemplaar.

Plaats reactie