Banden reparatie set - tips?

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Plaats reactie
EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Banden reparatie set - tips?

Bericht door EdRaket » 26 feb 2014, 12:16

Ik ga binnenkort alleen op de GL1800 toeren in Schotland. Ik probeer me goed voor te bereiden en ben bang voor een lekke ban in The middle of nowhere (kans is klein, maar het komt voor). Ben daarom op zoek naar zo'n reparatiesetje (met zo'n plug) en een compressor om de band op te pompen, die kan worden aangesloten op de accu. Heeft iemand ervaringen en/of tips?
Bedankt,
Ed

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Banden reparatie set - tips?

Bericht door pieter » 26 feb 2014, 15:20

Hoi Ed,

Volgens mij zijn er reparatiesets waar een patroon bij zit waarmee je de band voldoende op spanning kan zetten om rustig je weg te vervolgen , om een adres te zoeken die je verder kunnen helpen.
Let op !!!! een reparatie met een plug in een motorband is echt een hulpmiddel dus mocht je dit meemaken is mijn advies de band eraf en van binnenuit laten vulkaniseren maar beter nog :
vervangen die hap.
Het reparatie setje wat ik bedoel is Rema tip top, Tubelesbanden reparatieset is te vinden op het internet.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Banden reparatie set - tips?

Bericht door RonalT » 26 feb 2014, 17:09

Elke serieuze motorzaak heeft zo iets in zijn assortiment. Inderdaad een stuk "touw met lijm" en een een paar patronen om je band weer een beetje te vullen. Is klein en compact. Volgens mij kost het iets van 25 euro.... :roll:

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: Banden reparatie set - tips?

Bericht door EdRaket » 26 feb 2014, 18:21

Ok,
Ik heb inderdaad zo'n setje besteld voor 17 euro bij Louis.de. Tientallen recenties van mensen die zeggen dat het werkt. Tevens een verbandset (7 euro), compressor (airman) en reservetankje besteld, dus mij kan niets gebeuren. Wel zorgen dat ik de Wing op de weg houdt natuurlijk :D

Plaats reactie