Voorversterker GL1500

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Voorversterker GL1500

Bericht door Devoraz » 07 aug 2013, 09:50

Aangezien de GL1500 standaard niet over een CD/MP3 speler beschikt, heeft mijn vader op de wing een kabel gemaakt die vanaf de radio naar de linker kuipbak loopt. Aan het uiteinde zit een mini-jack die je dus in de koptelefoonuitgang van een portable device (iPhone/iPod, SmartPhone, MP3 speler, etc.). Door de radio op 'Cassette' in te stellen, wordt het geluid van het betreffende apparaat dus via de speakers weergegeven.

Nu is het volume van sommige devices niet hard genoeg (door begrensing of andere reden). Hierdoor moet je het volume erg hard zetten, wil je wat kunnen horen. Mocht je dit vergeten terug te zetten en overschakelen naar de radio dan heb je kans dat je je een ongeluk schrikt omdat de radio WEL de nodige volume produceerd.

In mijn geval is het een MP3 speler die niet voldoende volume produceerd en de begrensing heb ik al uitgeschakeld (gelukkig kan dat bij dit apparaat). Om er toch naar te kunnen luisteren, ben ik op zoek gegaan naar een versterkertje wat ik tussen de MP3 speler en de radio kan plaatsten, zodat er al een versterkt geluid de radio inkomt. Daardoor hoef ik de radio niet keihard te zetten en kan ik dus rustig overschakelen naar de radio als ik dat zou willen. Deze heb ik gevonden: Het is de FIIO Fujiyama E6
Afbeelding
Het apparaatje is ongeveer 4 bij 4 cm en nog geen centimeter dik, laden via USB en houd het zo'n 10 uur continu vol.
Het versterkt niet alleen het geluid, maar verbetert het ook enigszins. Er zit zelfs een 3 pre-set Equalizer in. Ik heb hem afgelopen dinsdag binnen gekregen en 's avonds even geprobeerd. Ik ben nu al zeer te spreken over. Ik houd jullie wel even op de hoogte van dit apparaatje. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie