Headsetkabel uit VS

Plaats reactie
zwolsman
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 aug 2011, 09:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Headsetkabel uit VS

Bericht door zwolsman » 28 mar 2013, 17:54

Ik wil een boven- en onderkabel kopen voor mijn J&M headset, maar ben nogal geschrokken van de prijzen hier in Nederland (€ 50,-/stuk).
In de VS worden ze aangeboden voor minder dan 25 Dollar/stuk, maar de verzendkosten komen dan zo rond de 55 Dollar, waardoor het voordeel weer teniet gedaan word.
Indien ik meerdere kabels tegelijk bestel, worden de verzendkosten natuurlijk een stuk lager per kabeltje.
Indien er animo voor is, wil ik wel iets organiseren om via het forum meerdere kabeltjes in de VS te bestellen, waardoor de verzendkosten verdeeld kunnen worden.
Ik heb goede ervaringen met de volgende site:

http://www.goldwingonline.com/index.php ... _str=&pg=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel wil ik het doen met betaling vooraf, zodat ik achteraf niet met een doos kabels blijf zitten.
Laat maar voor uiterlijk zaterdag 6 april weten wie er mee wil doen, dan kan ik uitrekenen wat de verzendkosten worden

Groet, Wim.

Lammert 2

Re: Headsetkabel uit VS

Bericht door Lammert 2 » 29 mar 2013, 00:27

Enne de invoer rechten/belasting met inklaringskosten, dat tikt ook aardig aan.
Lammert

zwolsman
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 aug 2011, 09:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Re: Headsetkabel uit VS

Bericht door zwolsman » 03 apr 2013, 11:42

De invoerrechten zullen denk ik de BTW zijn, dus zo'n 21%. Als ik de 2 kabeltjes in Nederland koop, kost het me ruim 100 Euro, excl. verzendkosten.
De bruto kosten, dus zonder verzendkosten en BTW, komen vanuit de VS op zo'n 38 Euro. Lijkt me dat die BTW er dan wel bij kan, toch ? Is het nog steeds veel goedkoper.
Alleen die verzendkosten kosten de kop, als je een kleine bestelling doet.

Lammert 2

Re: Headsetkabel uit VS

Bericht door Lammert 2 » 03 apr 2013, 12:46

hierbij een invoercalculator.

http://www.invoercalculator.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je misschien wat aan
Lammert

zwolsman
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 aug 2011, 09:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Re: Headsetkabel uit VS

Bericht door zwolsman » 19 apr 2013, 18:44

Lammert,

Bedankt voor de invoercalculator.
Deze blijkt in de praktijk inderdaad te kloppen.

Ik heb in de VS een performance headset (HS-BCD279-FL-HO), 4 kabels (HC-PB) en 3 kabels (HC-PAL) gekocht.
Dit kwam in totaal, inclusief de verzendkosten op 349 Dollar.
Van mijn creditkaart is hiervoor afgeschreven € 274,52
Vandaag werd het pakket bezorgd en mocht ik aan de postbode € 72,52 invoerkosten betalen.
In totaal kwam dit alles dus op € 347,04
Had ik deze zelfde spullen hier in Nederland gekocht, dan zou ik € 599,- kwijt zijn.
Een voordeel dus van € 252,-
Dit wilde ik hier toch even delen, om aan te tonen dat bestellen vanuit de VS echt wel loont.

Lammert 2

Re: Headsetkabel uit VS

Bericht door Lammert 2 » 19 apr 2013, 19:13

Hartstikke mooi, veel plezier met kabeltjes. Ik heb 3 jaar geleden ok het een en ander uit de states besteld. Toen was de dollar koers nog voordeliger. Ik had niet in het hoofd dat het zoveel scheelde. Maar het bedrag was toen niet zoo groot. En dan zijn inklaringskosten verhoudings gewijsde wat meer. Maar graag gedaan,kwam ,m toevallig tegen. Ook nuttig voor anderen. Prettig weekend. Heb net ff 55 km gereden en straks later weerterug.
Lammert

Plaats reactie