Welk communicatiesysteem?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Welk communicatiesysteem?

Bericht door coenox » 03 mei 2012, 13:44

Ik rij al 26 jaar motor, maar nog nooit een intercom of zo gehad. Mijn vrouw en ik gebaren altijd naar elkaar en dat gaat op zich prima. De laatste tijd begint toch wel de behoefte te komen om iets aan communicatie te doen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie alleen dat het veel geld gaat kosten.

Optimaal zou het er als volgt uit zien:
Berijders (Mijn vrouw op een Silverwing en ik op een GL1000) kunnen draadloos met elkaar communiceren. Afstand hoeft niet heel groot te zijn. Daarnaast willen we ook nog met de kinderen kunnen praten die achterop zitten. Maar dit is optioneel. Bij voorkeur kunnen we een MP3 speler inpluggen voor muziek. We dragen beide een Shuberth J1. Ik heb begrepen dat dit de inbouwmogelijkheden wat beperkt.

Het mooiste zou zijn als we het systeem gemakkelijk mee kunnen nemen naar een andere motor aangezien ik ook nog een CX500 heb en wij allebei ook een Deauville hebben.

Advies voor liefst een betaalbare oplossing?
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door Robin » 03 mei 2012, 13:57

Hoi,

Kijk hier of hier eens naar. Misschien is het een optie voor je.

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door RonalT » 03 mei 2012, 14:57

Zoals Robin ook al schreef, wat jij wil lijkt de keus te vallen op een Bleutooth headset. Althans op minimaal 2 headsets en mogelijk meer.