Welk communicatiesysteem?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Welk communicatiesysteem?

Bericht door coenox » 03 mei 2012, 13:44

Ik rij al 26 jaar motor, maar nog nooit een intercom of zo gehad. Mijn vrouw en ik gebaren altijd naar elkaar en dat gaat op zich prima. De laatste tijd begint toch wel de behoefte te komen om iets aan communicatie te doen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie alleen dat het veel geld gaat kosten.

Optimaal zou het er als volgt uit zien:
Berijders (Mijn vrouw op een Silverwing en ik op een GL1000) kunnen draadloos met elkaar communiceren. Afstand hoeft niet heel groot te zijn. Daarnaast willen we ook nog met de kinderen kunnen praten die achterop zitten. Maar dit is optioneel. Bij voorkeur kunnen we een MP3 speler inpluggen voor muziek. We dragen beide een Shuberth J1. Ik heb begrepen dat dit de inbouwmogelijkheden wat beperkt.

Het mooiste zou zijn als we het systeem gemakkelijk mee kunnen nemen naar een andere motor aangezien ik ook nog een CX500 heb en wij allebei ook een Deauville hebben.

Advies voor liefst een betaalbare oplossing?
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door Robin » 03 mei 2012, 13:57

Hoi,

Kijk hier of hier eens naar. Misschien is het een optie voor je.

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door RonalT » 03 mei 2012, 14:57

Zoals Robin ook al schreef, wat jij wil lijkt de keus te vallen op een Bleutooth headset. Althans op minimaal 2 headsets en mogelijk meer.
Hou wel rekening met het feit dat niet alle headsets geschikt zijn voor communicatie met meer dan één andere set.
Verder zijn er natuurlijk goedkope sets waarmee je geluk kan hebben dat ze jarenlang betrouwbaar werken.
Maar in het algemeen staat de Cardo Scala Rider in hoog aanzien.


De Cardo Scala Rider G4 is geschikt voor communicatie tussen twee bestuurders en twee bijrijders. maximale afstand tot 1,6 km!
  • 4 weg (2 bestuurders en 2 passagiers)
  • 3 weg (3 aparte bestuurders)
  • 2 weg (bestuurder naar bestuurder, bestuurder naar bijrijder)

De Cardo Scala Rider G9 maakt het mogelijk om in totaal met 9 motorrijders onderling te communiceren via de nieuwe functie " 1+8 toggle". Het aantal motorrijders waarmee je onderweg met een bluetooth communicatiesysteem kunt communiceren is nog nooit zo groot geweest. Om te voorkomen dat al deze motorrijders met elkaar moeten pairen ontwikkelde Cardo een heel handige nieuwe functie genaamd "Flash Pairing". Zo is het niet nodig een lange en omslachtige procedure meer te doorlopen om de bluetooth communicatiesystemen aan elkaar te koppelen. Met een simpele "bump" tussen de units is het pairen in één seconde gebeurd.

Hierdoor kan je als je een andere motorrijder tegen kom niet alleen groeten door uw hand op te steken, maar voortaan ook spontaan contact maken en een gesprek aangaan dankzij "Click-to-link".

Naast de verbinding met een andere Scala Rider headset kan een van de volgende apparaten gekoppeld worden:
  • Mobiele telefoon (deze kan vaak ook gekoppeld worden aan de GPS)
  • GPS apparaat
  • MP3 speler met A2DP
Voor veel meer info kijk je bij Waypoint
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door coenox » 04 mei 2012, 08:46

Veel dank voor alle info. De Cardo systemen kende ik, maar ik wist bijvoorbeeld niet dat DealExtreme (waar ik wel eens iets voor de iPhone bestel) ook setjes verkocht. Handig ook dat hier recenties bij staan. Stof tot nadenken. Ik moet me nu afvragen of ik me aan een goedkoop setje waag of toch doorspaar voor een duurdere.
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door RonalT » 04 mei 2012, 11:12

Verkijk je niet in eerste instantie op duur vs goedkoop, maar kijk eerst naar wat jij wil aan mogelijkheden.
Aansluiten MP3speler, navigatie, telefoon, enzenz.
Bekijk dan welke Headsets dit bieden en bepaal dan je keuze. En misschien dat je dan toch nog voor de goedkoopste keuze kan gaan.
Het is net wat jij wil en wat het product biedt.

Dit is een systeem wat ik al heel lang gebruik en het leid je tot de juiste keuzes. Voordeel is dat je niet tot een impuls aankoop kom. Impuls aankopen, denk hierbij bv aan braderieën of motorbeurzen, zijn zelden een juiste keuze. Waardoor je later toch weer het andere product ga kopen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door bertzwanen » 04 mei 2012, 19:44

Wij hebben ruim 2 jaar de Cardo scala G4 power set .
We zijn best tevreden over deze set .
Diana en ik rijden ook beide apart .
Die 1.6 km bereik dat klopt aardig hier in Nederland op de binnendoor wegen en snelweg .
Kom je in een druk bebouwde kom (stad ) of in de bergen met bochtige wegen en rotsen daartussen .
Dan neemt die afstand snel af .
Met navigatie gebruik en Diana samen gaat ook goed .
Er zit een ingebouwde radio in en je kan je mp 3 of 4 inpluggen .

Het blijft een hulp middel .
Maar wij zijn er best over te spreken .

Succes met de zoek tocht
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door Chrit » 04 mei 2012, 21:17

Ik gebruikte vroeger,

Cobra MT975C portofoon motorpakket voor 2 gebruikers.
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door Chrit » 04 mei 2012, 21:17

http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... uikers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door coenox » 07 mei 2012, 09:53

Inmiddels hebben we toch besloten wat meer uit te geven en we overwegen de Sena SMH10 of SMH5. Heeft iemand ervaring met deze systemen?

<edit>
Zie in viewtopic.php?f=28&t=6686 het antwoord op bovenstaande vraag
</edit>
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Re: Welk communicatiesysteem?

Bericht door Forza1961 » 13 mei 2013, 13:34

Mis hier reacties van mensen met Interphone. Heb zelf de F5 uitvoering en ben er zeer tevreden over. Bereik van 2,3 km met andere motorrijder. Snel opgeladen en met slechts 1 nadeel. Namelijk dat je niet tegelijkertijd ermee kunt bellen, navigatie beluisteren, radio luisteren en met elkaar communiceren. Maar kwalitatief prima.
Droom het en je kunt het!

Plaats reactie