Zelf oordopjes maken met geluid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Zelf oordopjes maken met geluid

Bericht door wingryder » 02 jul 2016, 13:23

Hoi,

Sinds kort heb ik een sena S20 BT headset, werkt erg goed maar ik was niet tevreden over het geluid bij wat hogere snelheden.
Ik dacht daarom aan oordopjes met speakertjes er in, die zijn te koop maar als je die op maat laat maken betaal je de hoofdprijs :?
ben gaan zoeken op internet, want wat ik kan verzinnen is natuurlijk al lang door een ander gemaakt :D
Daar vond ik een filmpje voor het maken van oordopjes met geluid.
Ik heb dat nagedaan en heb hieronder wat foto's van mijn huisvlijt.

Je begint met het kopen van een setje "in ear speakers" heb ik gekocht via Aliexpres in China, 2 setjes voor 5 dollar, gratis verzending :shock: hoe kunnen ze het doen.

Afbeelding

Het rubber dopje haal je er af zodat je het kale drivertje over houdt.

dan neem je zo'n zacht schuimdopje waar je een stukje afknipt en met een "gaatjestang"een gaatje inknijpt.
Dat gaat makkelijk als je het ding even platknijpt.

Afbeelding

Afbeelding

Als je dat gedaan doe je het dopje over het drivertje, is een beetje gepiel maar lukt wel, laat het dopje terugkomen in z'n vorm en klaar is jan, of kees, of piet :lol:

Afbeelding


Ik heb het geprobeerd, even samenknijpen en in je oor doen, blijft bij mij perfect zitten en kan makkelijk onder m'n helm.

Kosten?

5 dollar want de oordopjes zijn door m'n baas gesponsord :roll: :roll: :lol: :lol:


Ik vond ook nog een site waarop je kunt zien hoe je zelf "maatdopjes" kunt maken met van die twee componenten kledder,

http://www.howtogeek.com/57481/how-to-m ... -monitors/

Die twee componenten zooi kun je kopen bij Bax shop, zoek op "Ahead" naar beneden scrollen en Voila.
wellicht ga ik dat nog een keer proberen maar dat wordt dan na de vakantie.

Veel succes.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Plaats reactie