bt intercom

Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

bt intercom

Bericht door appieabc » 01 jun 2016, 08:42

goeiedaaaggg iemand hier ervaring met interphone v6 bleutooth headset ik wil het voornamelijk gebruiken als intercom best+duo
en de aanschaf is nagenoeg gelijk aan orginele kabelset. qua euro s.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: bt intercom

Bericht door RonalT » 01 jun 2016, 16:51

Om de forumindeling een beetje in stand te houden heb ik deze vraag verplaatst naar Headsets/intercom/CB
M.i. hoort het daar meer thuis dan in algemeen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: bt intercom

Bericht door appieabc » 01 jun 2016, 18:55

gaan um zoeken ronalt

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: bt intercom

Bericht door MoneyFor » 27 jun 2016, 12:23

Hoi, geen ervaring met dat merk maar heb zelf een Hola Bikecomm BT helmset voor mij en de passagier, ik moet zeggen zeer tevreden van. Werkt ook perfect op m'n smartphone en gps, ik zou niet met die kabels aan m'n helm willen zitten. Vind die kabels een beetje uit de tijd, zou hetzelfde zijn dat de elektrische wagens met een verlengdraad zouden werken ipv een batterij :D


youtu.be/x6uj2HgP58U

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: bt intercom

Bericht door RonalT » 27 jun 2016, 17:12

Voordeel 1: van een draadje naar mijn helm is dat het altijd werkt, je bent niet afhankelijk van een (lege) batterij (die van lieverlee slechter wordt)
Voordeel 2: ik heb geen last van wegvallend geluid zoals ik van verschillende mensen wel eens hoor. Op het GPS-forum is dat de meest gehoorde klacht over een BT-helmset.

En tja ouderwets? Een GL1500 is ook redelijk ouderwets, dus daar past het wel bij.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: bt intercom

Bericht door joost » 27 jun 2016, 17:18

Ik ben het helemaal eens met ronalT, met een draadje heb je geen wegvallend signaal of andere storingen.
De quote dat het ouderwets zou zijn mag dan misschien waar zijn maar het werkt perfect.
En tijdens het rijden merk je niets van dat draadje.
Ik heb op mijn vorige motoren altijd met bedraden systemen van autocom gewerkt, heb 1 keer een bluetooth ding gehad maar dat was van korte duur, geef mij maar een draadje aan de helm.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: bt intercom

Bericht door MoneyFor » 28 jun 2016, 12:13

100% mee eens dat een draadje altijd werkt maar heb tot op heden nog geen slechte ervaring gehad met de BT set. Ik heb deze set nu een 2tal jaar in gebruik en moet zeggen dat de batterij echt lang meegaat hoor, tot hiertoe merk ik nog geen afname in duurtijd van gebruik. Ook als ik alleen rijd heb ik de 2de set altijd bij zodat mocht die van mij leeg geraken ik gewoon de andere op mijn helm klik en ik kan weer verder, intussen tijd kan ik de andere indien nodig weer opladen tijdens het rijden. Ik wil wel opmerken dat ik de batterij steeds volledig leeg gebruik en pas dan weer oplaad, dat verlengt volgens mij de levensduur.

Plaats reactie