IMC mic wil maar niet werken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

IMC mic wil maar niet werken

Bericht door KingEdwin » 06 mei 2016, 14:40

Eerst wat info:
vorig jaar hebben we voor mijn vrouw een nieuwe helm aangeschaft.
Bij thuiskomst bleek dat de headset van haar oude helm (J&M headset) niet ging passen, de headset heeft te dikke speakers maar vooral een veel te dikke microfoon.
Dan maar een nieuwe kopen, het werd een IMC HS -G130. Een mooie set met dunne speakers (hoeft de helm niet voor verbouwd te worden) en dunne microfoon. Testen de boel, prachtig geluid door de speakers.........en vervolgens had ik een stille rit....de microfoon deed het niet.
Set omgeruild want zowel op de voorkant als de achterkant van de wing (een 1800) deed de microfoon het niet.
De vervangingsset kwam binnen en helaas.....ook hier hetzelfde probleem, retour leverancier maar weer.

Nu afgelopen week een iets ander vervangingssetje gekocht (nog geen €20) omdat ik nog de spriaalkabel had liggen. 3x raden, ook deze vervangingsset doet het maar weer half, wel de speakers maar dus niet...je weet wel, niet op de voorkant en niet op de achterkant. Ga ik dus maar terug sturen vandaag of morgen.

Mijn eigen helm, Nolan met Nolan headset, heeft op geen enkele intercomaansluiting problemen. Ook de oude intercom (J&M) heeft op geen enkele aansluiting problemen. Ik denk dat ik dan wel kan uitsluiten dat mijn wing een intercom probleem heeft.

Heeft iemand de oplossing hiervoor?

Ondertussen ben ik maar weer aan het kijken naar een J&M set met dunne speakers en microfoon (als deze al bestaan in NL). Bestellen in de USA is geen optie, dat gaat me te lang duren omdat ik binnen een paar weken de 1e tour ga rijden.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: IMC mic wil maar niet werken

Bericht door KingEdwin » 06 mei 2016, 21:33

ik heb ondertussen de boel aan de praat, maar dan anders.....

De IMC set zonder microfoon had ik al in de helm ingebouwd en vanavond kreeg ik het voor elkaar om een 'oude' J&M microfoon (een dikke) hier op aan te sluiten. Helaas voor deze microfoon wel het kinstuk van de integraalhelm moeten aanpassen. Maarrr...... het zit nu en het werkt zowaar!

Waarom de 3 IMC mictrofoons niet wilden werken weet ik nog steeds niet........ ben er nog wel benieuwd naar.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Plaats reactie