Autocom

Plaats reactie
Maus
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2014, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Meterik

Autocom

Bericht door Maus » 14 nov 2014, 19:48

Heeft iemand op dit forum een Autocom ingebouwd op een 1800?
Ik ben geïnteresseerd in dit systeem (Autocom KITSP-A-2 Rider en Passenger) en wil het gaan inbouwen maar weet nog niet of ik de hoofdunit in de kuip of topkoffer zal inbouwen vandaar de vraag of er forumleden zijn die daar ervaring mee hebben en misschien een fotootje hebben van deze installatie

Groeten uit Limburg

MAUS

Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Re: Autocom

Bericht door jantje beton » 16 nov 2014, 09:10

:?: heb je dan geen intercom op je motor :roll:
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Maus
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2014, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Meterik

Re: Autocom

Bericht door Maus » 19 nov 2014, 19:47

Ja ik heb een intercom op mijn 1800 maar heb een Scala rider G9x bleutooth set die ik in mei van dit jaar gekocht had, ben ik niet over te spreken, zie mijn testverhaal in dit forum.
Ik heb beslist terug te gaan naar mijn oude draadje, maar wil mijn telefoon en mijn Garmin linken en dat kan mijn intercom van de Goldwing niet vandaar dat ik het uitgebreide Autocom wilde kopen.

Heb nu een set gezien bij de CB shop en bij Mototronics en die laatste adviseert mij om de set in de topkoffer in te bouwen en alle kabels vanuit de topkoffer naar voren te trekken en aan te sluiten aan de kabelboom van de Garmin 590 en deze weer te koppelen aan het interkom systeem van de Goldwing.
In totaal kost dit set incl twee headsets en aansluitsnoeren en filters 540 euro, dat lijkt duur maar de Cardo koste 420 euro en functioneert niet en dat is me wel waard als het dan ook echt werkt.

Via de testen op internet lees ik alleen maar lovende kritieken over dit set maar ik wilde graag weten of er forumleden waren die ervaring hadden met dit specifieke Autocom KITSP-A-2 Rider en Passengersysteem

Groet Maus

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Autocom

Bericht door RonalT » 19 nov 2014, 20:36

Volgens mij is het veel goedkoper en betrouwbaarder om de Z590 aan de intercom van de Goldwing te koppelen met behulp van een module van Mototronix

Afbeelding
Zumo aansluitmodule Goldwing 1500

Met deze module is het mogelijk om de Garmin Zumo te kunnen horen via het intercomsysteem. GPS/Telefoon en Mp3 zijn hoorbaar op alle 2 de headsets.
Deze kit sluit je aan op de bestaande radio/intercom installatie van de GoldWing. Eenvoudige montage op de headset/intercomkabel van de motor, voor in de kuip. De 2 aansluitingen (3,5 mm en 2,5mm plug) worden op de in- en uitgang van de Garmin Zumo aangesloten.
De radio en/of intercom valt in mute, en komt na het spreken weer terug in het "normale" volume. De telefoon die via bluetooth kan worden aangesloten op de Garmin is te gebruiken via de module op de GoldWing intercom.
Het systeem is "massavrij" en geeft daardoor geen storing op de GoldWing radio, ook al heeft de routeplanner een vaste 12 volt aansluiting.

Prijs: € 99,95


En de telefoon koppel mbv Bleutooth aan de ZUMO...
Dan ben je voor 100 euro klaar en heb je in ieder geval een betrouwbare verbinding. Intercom via BT is leuk, maar ik lees er wel heel veelover dat het mis gaat. Verbindingen die spontaan wegvallen, steeds weer moeten pairen, wel naar navigatie kunnen luisteren maar niet naar anderen, of omgekeerd, lege accu's op momenten dat het niet uitkomt ..... enz
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Maus
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2014, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Meterik

Re: Autocom

Bericht door Maus » 25 jan 2015, 10:29

Inmiddels Autocom SPA aangeschaft en ingebouwd, ik heb ook foto's voor de liefhebber hoe een en ander op en ingebouwd is op mijn Wing.
Eerste ervaring met de inbouw op een Goldwing is dat het set aan te bevelen is om in de topkoffer te bouwen, kost iets meer tijd en geld maar dit gemak betaald zich terug.
Ik heb nu kleine 500 Km met het set gereden als single rider in combinatie met Samsung S5 smartphone en een Garmin 590 navigatie en ik moet zeggen dat het geluid en de koppelingen met de toestellen veelbelovend zijn.

De komende maanden (mits het weer het toe laat) zal ik de SPA unit verder gaan inregelen in de topkoffer en ook met duo passagier gaan rijden om ervaring mee op te doen en te kijken naar de koppelingen tussen navigatie, telefoon en spraak tussen rijder en passagier.

Tot binnenkort dus

Groeten uit Limburg: Maus

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Autocom

Bericht door Wup » 09 feb 2015, 19:05

Ben erg benieuwd naar het relaas.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Maus
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2014, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Meterik

Re: Autocom

Bericht door Maus » 15 mar 2015, 17:36

2e testbericht,

Inmiddels hebben we dit jaar al weer 2500 Km met de Autocom installatie gereden (Eifel en ook rondje Nederland, Belgie, Duitsland) en de instellingen op de hoofdunit gefinetuned, tjonge tjonge wat een systeem, sprankelend helder geluid, niet te vergelijken met de Bleutooth sets die er in de handel zijn, compleet ruisvrij en kraakhelder.
Omdat ik mijn geluid van mijn speakers op mijn Wing nogal fors aan heb staan (volume 26) moest ik mijn microfoongevoeligheid terugdraaien omdat door het harde geluid van de stereo de mike geopend werd en af en toe het geluid van de stereo over de koptelefoon kwam, maar even instellen op de hoofdunit en dit probleem was alweer opgelost.

Het instellen op de hoofdunit in de topkoffer koste wel wat tijd en behendigheid (afstappen, koffer open, potmeter instellen, koffer dicht en weer opstappen), de handleiding blijkt uitgebreid en duidelijk maar doordat deze in het Engels is kost dat toch weer wat meer tijd om het allemaal te begrijpen.
Om alle knoppen duidelijk te krijgen heb ik zelf een schema gemaakt, geplastificeerd en in mijn topkoffer gelegd.
Maar eenmaal ingesteld hoef je eigenlijk niet meer aan de instellingen te komen

Ander voordeel van Autocom is dat bij commando's die mijn Garmin uitzend naar de bestuurder ook mijn duopassagier deze gesproken commando's op zijn helm krijgt maar dat zijn gesproken woord naar mij toe 25% gedempt wordt.
Bij de diverse geteste Bleutoothsets werd de hele communicatie afgebroken met de bijrijder zonder dat hij/zij dit hoorde, een van mijn grootste frustraties bij deze sets en ook de reden dat ik deze weer snel verkocht heb.

Via de verbinding met de telefoon kan je ook je MP3 bestanden in je telefoon afspelen op je koptelefoon van de Autocom maar omdat ik een Yatour digitale CD wisselaar op mijn Wing heb gebruik ik deze mogelijkheid niet
De Yatour kan ik ook alle 1800 rijders aanbevelen, setje kost 59 euro en je kan er 6 digitale mappen mee voorprogrammeren met in elke map 99 muzieknummers.
Met de knoppen op de stuur kan je joggen naar volgende nummer of volgende CD

Ook het telefoneren met de Aurtocom is perfect, bij een snelheid van 120 Km per uur belde ik naar huis waarna ik de vraag kreeg of ik thuis was achter de computer.
Dit is absoluut het beste set waar ik in de afgelopen 10 jaar mee gereden heb.
In mei van dit jaar staat een rit gepland van meer dan 5000 Km, indien dit nog nieuwe resultaten oplevert meld ik me weer.
In ieder geval kan ik eenieder die het verbonden zitten met een navelstreng aan je Wing geen probleem vind Autocom aanraden.
Voor iedereen die meer info wil over de aanschaf kunnen mij ook via PB benaderen

Groeten uit Limburg
Maus

Plaats reactie