Portofoon op de Wing

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardWinger
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2013, 11:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Waalwijk

Portofoon op de Wing

Bericht door GerardWinger » 08 okt 2013, 10:06

Hallo mensen, ik rij op een wing 1500 en mijn vrouw op een Deauville.........onze helmen zijn niet geschikt om communicatie in te bouwen vanwege bediening zonnevizier............precies aan de linkerkant onder.CB zit er bij mijn Wing niet op, dus om dat aan te schaffen voor mijn Wing en voor op de Deauville lijkt mij ook een kostbare zaak. Ik ben natuurlijk op internet aan het zoeken geweest........portofoon met headset of spreeksleutel is dan wel een optie. Wie o wie heeft er ervaring mee..........?????

Bij voorbaat dank voor de reacties.

peter

Re: Portofoon op de Wing

Bericht door peter » 08 okt 2013, 10:21

Jij hebt waarschijnlijk een j&m setje geprobeerd om in te bouwen. Die heeft een blokje wat je op de helmrand moet monteren. Neem je een headsetje van autocom dan ben je beter uit. Die hebben geen blokje maar bij die schuif je de microfoon tussen de helmschaal en het piepschuim. Met een hete lepel maak je wat ruimte voor de speakers en binnen no-time zit het spul. Kwaliteit is prima, zelf vindt ik ze beter dan de J&M.
Afbeelding

Of:
http://www.mototronix.nl/intercom-syste ... temen.html

Gebruikersavatar
GerardWinger
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2013, 11:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Waalwijk

Re: Portofoon op de Wing

Bericht door GerardWinger » 08 okt 2013, 10:43

Nee Peter.......we hadden een Scala en Sena geprobeerd..........dat gaat dus niet op de helm.
Vandaar dat ik naar iets anders zoek..........heb geen zin om ook nog eens 2 nieuwe helmen te kopen.....deze zijn pas 1 jaar oud.
We doen het nu met ouderwetse gebaren.........maar ja, dat lukt niet altijd.
Dus waar het mij om gaat........zijn er ook rijders die een goede ervaring hebben met een portofoon op de motor.

Gerard

Plaats reactie