nolan n43air en/of n44

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

nolan n43air en/of n44

Bericht door mucha » 14 mei 2013, 07:27

Ben langzamerhand wel aan een nieuwe helm toe
Zou graag jullie mening/ervaring willen weten over de nolan n43 air,
maar ook over de nieuwere nolan n44
Zag op internet dat bij motortrend heerenveen deze beide voor een toch redelijke prijs te verkrijgen zijn.
Kan het dan mooi combineren met het friesland weekend.

willy
Laatst gewijzigd door mucha op 14 mei 2013, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

peter

Re: nolan n44

Bericht door peter » 14 mei 2013, 08:42

Wij hebben hier de N43 air gehad; Waardeloze helm met een nog waardelozer communicatie systeem. Verf liet los en hij maakte herrie (turbulentie). Nu rij ik met een Schuberth C3. Perfecte helm, erg stil, zit rustig op het hoofd en een uitstekende pasvorm. Nadeel: erg duur.

Gebruikersavatar
1e goldwing
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:07
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogerheide
Contacteer:

Re: nolan n44

Bericht door 1e goldwing » 14 mei 2013, 09:52

peter schreef:Wij hebben hier de N43 air gehad; Waardeloze helm met een nog waardelozer communicatie systeem. Verf liet los en hij maakte herrie (turbulentie). Nu rij ik met een Schuberth C3. Perfecte helm, erg stil, zit rustig op het hoofd en een uitstekende pasvorm. Nadeel: erg duur.
beste peter

ik deel je mening niet wij hebben er 3 n-43 met n-com bevallen perfect tenminste dat is mij mening

iedereen heeft een andere ervaring met helmen :D

bij mij laat ook de verf niet los

mvgr erik
Goldwing 2021

Gebruikersavatar
Bertju
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 nov 2006, 15:00
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: nolan n43air en/of n44

Bericht door Bertju » 14 mei 2013, 16:15

Willy,

Wij hebben allebei N43air en bevalt ons al jaren heel goed (3e set, schaffen om de 3/4 jaar een nieuwe aan). De problemen met loslaten van de lak is ons niet bekend.
Lawaai is wat bij elke helm voorkomt door voortdurende luchtstroom langs de helm. Bij de N43air zitten aardig wat uitstekende delen waardoor de dB's iets verhogen, het dragen van oorproppen is dan ook aan te raden. Maar dat weet elke motorrijder: dat dit een must is, wil je je gehoor niet beschadigen.
Verder zijn wij overgestapt van N-com naar J&M. Wij vonden het nadeel van N-com dat je na elke lange rit de helm aan de batterijlader moet doen. En onze N-com begaf het door storing in de verbindingsconnector tussen onze helmen, dit gedeelte is nogal fragiel. Maar de geluidskwaliteit van N-com vinden wij persoonlijk beter.
Dus doe je voordeel ermee en veel succes met de aanschaf van nieuwe helmen.

Groet Hanneke en Bert
Wing Of The Road

Bert: GL1500 SE
Hanneke: Het is een blauwe met 1 antenne en 3 wielen.

Gebruikersavatar
iron eagle
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: nolan n43air en/of n44

Bericht door iron eagle » 14 mei 2013, 18:28

Hier bevalt de n43 air al jaren. Lekker licht, goede pasvorm en ideaal voor communicatie apparatuur. Ik heb er zelf zo'n bluetoothset aanhangen van 50 tientjes en dat werkt perfect, ook de oordoppen kun je hier goed in kwijt!!

De helm maakt iets meer herrie, maar vindt ik niet storender dan andere helmen.

Leuke helm met een hoop mogelijkheden!!!!!!
GL1100 uit 1983 (overgangsmodel)

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Re: nolan n43air en/of n44

Bericht door Imoec » 05 jun 2013, 09:34

Hoi
ik heb hem ook een tijd gehad. Zit lekker, dat wel, maar maakt echt veel herrie!!
Ik heb nog een andere goedkopere Nolan ( weet het type niet) en deze was veel rustiger maar had geen ingebouwde zonnescherm.
na wat zoeken ben ik uitgekomen op de Shark Evoline serie 3 ( systeem helm) deze is echt een flink stuk rustiger. voordeel vind ik dat het kingedeelte geheel naar achter geklapt kan worden. Ok hij was 350 euro maar ik ben er dik te vrede mee.
heb het j&M systeem mooi kunnen inbouwen dus voor mij op dit moment de perfecte helm. jammer alleen in het zwart en grijs.

mvg Rob

PS je mag mijn Nolan 43 overnemen voor 25 euro. kleur is bordeaux rood hij is nog een goede staat en maatje M :wink:
Groetjes Rob

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: nolan n43air en/of n44

Bericht door RonalT » 05 jun 2013, 10:50

Imoec schreef:de Shark Evoline serie 3 ( systeem helm) deze is echt een flink stuk rustiger. voordeel vind ik dat het kingedeelte geheel naar achter geklapt kan worden.
En vooral naar achter geklapt MAG worden. Toen ik mijn eerste Shark kocht waren er legio merken waarbij de kinband weggeklapt kon worden maar tijden het rijden eigenlijk niet mocht.
De Shark Evoline was de eerste systeemhelm die gehomologeerd om als jethelm en als integraalhelm gebruikt te worden. Tegenwoordig zijn er een heleboel helmen die hieraan voldoen. Voor meer info kijk je naar de labels in de helm.

Vertaald uit een stuk van de UNECE....
In overeenstemming met de op dit moment geldende wetgeving van de VN / ECE 22-05 mag de motorrijder met de P / J goedkeuring zowel met open als gesloten kinbescherming met het voertuig rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
motojunkey
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2012, 20:06
Type Goldwing: GL1500

Re: nolan n43air en/of n44

Bericht door motojunkey » 10 jun 2013, 08:46

Had eerst een Uvex met dubbel vizier. Wat een geweldig fijne helm maar niet echt geschikt om oortjes er in te doen maar ook dat ging niet echt bij de Schubert C1 die ik daarna kocht. Heb nu naast de Schubert nog een Nolan N43 N-com maar die bevalt ook prima heb daarin een los luidsprekersetje geplakt van 3 tientjes en het werkt perfect. Microfoon heb ik er niet bij want bellen doe ik toch niet en een duo passagier heb ik ook (nog) niet.

Groeten frank

Plaats reactie