hele dure helm of toch goedkoper ??

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Cor » 04 jul 2011, 19:28

Zeer geachte forum leden.
Binnenkort ga ik op pad voor de aanschaf van een nieuwe systeem helm, maar allerlei verhalen aangehoord te hebben over dit soort helmen rijst bij mij de volgende vraag. Welk merk c.q prijs is goed genoeg om lekker te relaxen achter de kuip (raam),zonder doof te worden door wind geruis. Kortom welk merk heb je zelf en raad jij mij die aan. Hartelijk dank voor jullie respons ; Cor

Fietsencarel
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:37
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Fietsencarel » 04 jul 2011, 20:17

Ik heb nu een c2. Het was niet de duurste helm. Beetje jammer dat ik naar de prijs hebn gekeken. Is toch aardig wat herrie boven de 100 in het uur. Ondanks het de kuip met windscherm is het lawaai van de wind me toch even te veel. Volgende helm wordt wat anders. Mijn mening: op papier een leuke helm, maar ik zou het niet doen.
Carel
Ik heb twee voeten
Een linker en een rechter
Mijn linker voet die stinkt
Mijn rechter ruikt noch slechter

1egoldwing

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door 1egoldwing » 04 jul 2011, 20:23

ik heb nog een nieuwe nolan 43 air

185 euro

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 04 jul 2011, 22:05

Hou er rekening mee dat volgens de wet bijna geen enkele helm mag openstaan tijdens het rijden. Het kinstuk moet omlaag en gesloten zijn. Shark Evoline is de enige systeemhelm die open mag tijdens het rijden.
En dan is er nog een helm waarbij je het kinstuk kan vervangen voor iets anders. Merk is me zo gauw niet bekend.

En duur of goedkoop? Meestal kost kwaliteit geld, waarmee ik niet wil zegen dat de duurste het beste is, maar de goedkoopste zal beslist minder prettig zitten, meer geluid maken, mechnieken gaan iets eerder kapot.
Voordeel je kan 2 maal een helm kopen in plaats van één dure.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door harmdeboer » 04 jul 2011, 22:22

HJC!!!!! €150,-- geen klachten... rij er al jaren mee!!! (systeem helm)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
2egoldwing
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2010, 19:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Den Haag

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door 2egoldwing » 05 jul 2011, 23:47

RonalT schreef:Hou er rekening mee dat volgens de wet bijna geen enkele helm mag openstaan tijdens het rijden. Het kinstuk moet omlaag en gesloten zijn. Shark Evoline is de enige systeemhelm die open mag tijdens het rijden.
En dan is er nog een helm waarbij je het kinstuk kan vervangen voor iets anders. Merk is me zo gauw niet bekend.

En duur of goedkoop? Meestal kost kwaliteit geld, waarmee ik niet wil zegen dat de duurste het beste is, maar de goedkoopste zal beslist minder prettig zitten, meer geluid maken, mechnieken gaan iets eerder kapot.
Voordeel je kan 2 maal een helm kopen in plaats van één dure.
He Ronalt in welke wet staat dat dan!!!!!!!!!!

GR Henk

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door RonalT » 06 jul 2011, 00:32

2egoldwing schreef:
RonalT schreef:Hou er rekening mee dat volgens de wet bijna geen enkele helm mag openstaan tijdens het rijden.
He Ronalt in welke wet staat dat dan!!!!!!!!!!

GR Henk
Type goedkeuring van een helm. De meeste systeemhelmen schijnen goedgekeurd te zijn als integraalhelm. Enkele uitzonderingen zijn goedgekeurd als integraalhelm en als jethelm.

Info is afkomstig uit teksten van helmenfabrikanten. Als zij onwaarheden vertellen doe ik dat ook ... :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Dilemma
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 dec 2009, 15:00
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Oud-Vossemeer (Zeeland)

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Dilemma » 06 jul 2011, 10:16

Ik rij met een Schuberth C3. Kost een boel geld, maar is wel een geweldige helm!
Licht, en zeer geruisloos. Ik zou geen andere meer willen!
Dirk
RIDE SAFE AND MAY THE LORD RIDE WITH YOU!

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Frankjj01 » 06 jul 2011, 14:53

Sinds enige maanden een Airoh s55 jethelm. Na Caberg Rhyno is dit toch een geweldig comfortabele helm. :D :D

Een jet mag dan een stuk minder veilig zijn, maar op de wing toch heel lekker. Het vizier gaat alleen dicht bij regen.
Door het grote scherm rij je lekker uit de wind en heb je niet het opgesloten gevoel als bij een intergraal of systeemhelm.
In de Airoh zit ook een zonnevizier, wat ook erg handig is, maar ik doe meestal mijn zonnebril op. Met een jet is dat makkelijker op te zetten. In de systeemhelm was dat toch altijd weer worstelen.

Kostte 119 euro bij de Honda dealer in Heerhugowaard. Normaal zijn ze 189 euro. Voor dat geld dus een hele prettige helm :D
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Cor » 06 jul 2011, 20:02

Dank jullie voor alle (snelle) reacties.
Denk dat ik er uit ben en ga voor een Scorpion Exo 900 Air, met zonnevizier en de binnen helm is opblaasbaar om lawaai en tocht tegen te gaan,zitten ook verschillende ventilatie openingen op en is goed gekeurd voor beide helm types (gewoon en jet ). Nu nog even kijken waar precies te koop. Dus nogmaals allen dank groeten ; Cor :D

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door stanley » 05 feb 2012, 22:21

Ik heb ooit gehoord over een dure helm de volgende opmerking:

"Is dat jou hoofd niet waard"

Dus denk dat hiermee voldoende gezegd is, rij zelf met een open Arai met standaard ingebouwde J&M headset met volle tevredenheid .

Gr Stanley

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door wilco » 06 feb 2012, 09:28

Iedere helm met typegoedkeuring is goed, duur of goedkoop! alleen de mate van "luxe" betaal je. Kijk naar je budget, en bedenk dat je er maar vijf jaar mee mag doen!
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
iron eagle
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door iron eagle » 06 feb 2012, 16:24

Prijzen zeggen niets voor een helm.

Pasvorm is alles!!!
Alle gekeurde helmen zijn goed, een groot gedeelte van de veiligheid is mede gebaseerd op pasvorm. Als de helm niet goed past, dan zal het ook met de veiligheid niet altijd goedkomen.

Heb helmen gehad van 150 euro die beter functioneerde dan helmen van 350 euro.

Prijs is grotendeels ook gebaseerd op het materiaal waarvan een helm gemaakt is. Duurdere helmen hebben een duurdere/lichtere buitenschaal die in verschillende grotes worden gemaakt.

Goedkope helmen zijn vaak groter/lomper omdat er maar 2a3 mallen gebruikt worden die naar binnen toe worden opgevuld (wat niet altijd prettig is).

Let bij de goedkopere helmen maar eens op de grootte van de buitenschaal! :wink:
GL1100 uit 1983 (overgangsmodel)

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Robin » 07 feb 2012, 22:08

iron eagle schreef:Duurdere helmen hebben een duurdere/lichtere buitenschaal die in verschillende grotes worden gemaakt.

Goedkope helmen zijn vaak groter/lomper omdat er maar 2a3 mallen gebruikt worden die naar binnen toe worden opgevuld (wat niet altijd prettig is).

Let bij de goedkopere helmen maar eens op de grootte van de buitenschaal!
Dit geldt niet alleen voor de goedkope helmen! De Nolan N103 helm heeft ook een buitenschaal in maar 1 maat, die naar binnen toe wordt opgevuld. De nieuwe versie van deze helm, de Nolan N104, heeft dit gelukkig niet meer. De buitenschaal van de kleinere maten is nu ook kleiner zodat deze ook lichter zijn.

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: hele dure helm of toch goedkoper ??

Bericht door Devoraz » 05 apr 2012, 14:31

Robin schreef:Dit geldt niet alleen voor de goedkope helmen! De Nolan N103 helm heeft ook een buitenschaal in maar 1 maat, die naar binnen toe wordt opgevuld. De nieuwe versie van deze helm, de Nolan N104, heeft dit gelukkig niet meer. De buitenschaal van de kleinere maten is nu ook kleiner zodat deze ook lichter zijn.

Groeten, Robin
Kijk. Dat is nu de helm die ik ook op het oog had. De Nolan N104. Het blijkt dat je het kin gedeelte kunt 'locken' in zijn open stand waardoor hij ook als Jet helm te gebruiken is.
Zaterdag as. ga ik in Heereveen bij MotorTrend kijken of deze helm wat voor mij is en of ze hem in het rood in mijn maat hebben.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie