Nolan N-com

-Wim-
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 mar 2009, 21:15
Locatie: Zwijndrecht - België
Contacteer:

Bericht door -Wim- » 28 mar 2009, 21:02

Hoi Pierre,

Ik ben allergisch aan zaken die een batterij hebben. Wanneer je die nodig hebt staan de batterijtjes plat.

Het is zoals je zegt : Het N-Com systeem is zeker niet het beste systeem voor op de Wing.

Gebruikersavatar
piloot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2009, 20:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door piloot » 31 mar 2009, 17:20

Ik gebruik ook het n-com systeem in mij Nolan N103 helm.
Alles werkt perfect ook op de intercom en ik heb geen extra box nodig.
Juist een systeemkabel kopen die de helm met de wing intercom verbind en klaar. Ik heb de basic kit2 en de intercomkit in mijn helm zitten.
Opgepast vergeet niet die kleine bypass in het gedeelte waar die pinnetjes zitten te steken!! want anders heb je maar één speaker die werkt. Ik heb het voor gehad en ben ermee terug naar de winkel geweest, de verkoper had het direct gezien dat ik dat hoefvormige printplaatje was vergeten te plaatsen :oops:
Wie een kuil graaft voor een ander is een werkmens!

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 31 mar 2009, 18:32

Hoi Piloot,

Wat er bedoeld word is dat je in iedergeval de basiskit met een intercom kit of bluetoothkit nodig hebt om op de Wing aan te sluiten, anders werkt het niet, de basiskit alleen is niet voldoende.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
piloot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2009, 20:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door piloot » 31 mar 2009, 18:34

1500 schreef:Hoi Piloot,

Wat er bedoeld word is dat je in iedergeval de basiskit met een intercom kit of bluetoothkit nodig hebt om op de Wing aan te sluiten, anders werkt het niet, de basiskit alleen is niet voldoende.

Groeten Pierre :wink:
Klopt volledig :!:
Wie een kuil graaft voor een ander is een werkmens!

danny

Bericht door danny » 23 apr 2009, 23:16

Heb net een Nolan helm gekocht met de basickit2 en wat opzoekwerk gedaan. Ik ben er nog niet helemaal uit maar met een aangepast tissenprintje (ipv die rode of blauwe) en de juiste kabel moet het te doen zijn om die set aan de praat te krijgen.
Ik verwerk het aansluitschema een van deze dagen als ik zeker ben dat het werkt. mometneel is de grootste zorg zo een kabeltje te vinden met een Jack3.5mm met 4 kontakten (dezelfde als dat ze gebruiken met een videocamera, alleen heeft deze zijn massa op de voorlaatste pin en Nolan gebruikt die voor de micro)

Heb de multimediakabel geprobeerd maar die heeft een draad te weinig voor een volledige 2-weg, deze is alleen geschikt om geluid in de helm te krijgen.

1500 is Goldwing voorzien voor dynamische micro's, en is de basickit electret, dan heb ik een probleem !!!

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 24 apr 2009, 08:07

ik heb me een nieuwe zumo 660 besteld en wil nu ook spraakbegeleiding in de helm en ook de mp3 speler wil ik gebruiken en natuurlijk de radio.
om dit allemaal voor elkaar te krijgen heb ik het volgende nodig volgens mijn dealer;
zumo 660 prijs ( waarschijnlijk 599€)
cellset-zumo---interface zumo audio GL 1500/1800. 125€
HS-ECD584-OF headset J&M open face 249.95€
HC-ZB lowersection 8pin Honda-cord 71.15€
een speciaal gemaakt plaatje dat het originele vervangt(Honda embleem boven de radio) 23€.
ben is benieuwd wanneer de zumo zal geleverd worden.
greetz
ferre.
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Bericht door johnj » 24 apr 2009, 14:45

Prachtig toch wat ze allemaal al kunnen tegenwoordig
En ik zit gewoon met een simpele tomtom en die zit met een klein stekkertje naar de intercom toe
Zonder bleutooth, want ik wil niet gestoord worden bij het genieten
waarom zou ik telefoon opnemen?
truus babbelt lekker tussen me oren of ik wel de goeie kant opga
de muziek speelt gezellig door en allemaal voor een miniprijsje
niet alles moet duur zijn om ergens te komen of iets te horen
en ja, ik maak thuis de route soms en die stop ik dan in de tom, net als alle andere dappere krijgers die zelf is een route maken
alles gaat en dat toch alles wat we willen
Ferre............ga je nog naar denemarken?

Gebruikersavatar
piloot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2009, 20:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door piloot » 24 apr 2009, 14:59

Ik heb het n-com systeem er terug uitgesmeten :twisted: . Altijd opletten dat de batterij opgeladen is hoeft voor mijn niet. Heb er nu een starcom ingebouwd stukken beter. Heb de boom van de mic. ook hoger in de helm laten uitkomen. Nu blijft de mic. niet meer onder het kinstuk hangen bij het dichtklappen van de helm.
Perfect in te bouwen in de nolan n-103. Ben zeer tevreden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werkmens!

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 24 apr 2009, 15:57

johnj schreef:
Ferre............ga je nog naar denemarken?
voorlopig ga ik nog naar Denemarken :D :D :D
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello
Is vandaag jarig!

Bericht door gerbet » 24 apr 2009, 16:08

Imoec schreef:Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben nu eigenlijk aan het twijfelen of het allemaal het geld waard is.
:?
Heeft iemand ervaring om een J&M set in te bouwen in een Nolan (n-com) helm.
ik heb die namelijk nog liggen en zou dus een hoop geld schelen als je dit fatsoenlijk kunt inbouwen.
Wil namelijk de helm via internet kopen en kan dus niet even kijken of het past.
hallo imoec ik heb me ook 'n n43 nolan aangeschaft maar dan zonder kin stuk en heb mijn j&m set uit mijn oude helm over gezet was 'n fluitje van 'n cent even de plaaats waar de mic. moet zitten aanpassen en hij zit er perfect in .gr.gerbet

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 24 apr 2009, 16:38

Hoi Gerbert
Ik heb ook mijn " oude J&M" setje ingebouwd. Inderdaad even een klein plaatje maken zodat je de microfoon kunt vastzetten met een schroefje.
Gaat perfect, moest wel ook nog een klein stukje schuim weg snijden zodat de kabels mooi plat liggen.

Prachtige helm ideaal met die ingebouwde "zonnebril" maar vind wel dat hij nogal wat lawaai maakt.
ga morgen de ruit eens anders zetten kijken of dat wat uitmaakt.
mvg Rob

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 24 apr 2009, 20:45

Hoi Danny

De intercom van de Wing heeft een dynamische microfoon nodig, die van de basiskit wrk dus niet, vandaar de module die je moet hebben.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

danny

Bericht door danny » 24 apr 2009, 22:42

bedankt 1500 maar ik ben erdoor, het viel eigenlijk nog best mee. een weerstand en een capaciteitje bij gemonteerd in de kabel, dit nog naar de positief en klaar :). Moet de intercom nu wel een heel stuk zachter zetten. Enfin morgen is het Keebee, even testen.

Danny

-Wim-
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 mar 2009, 21:15
Locatie: Zwijndrecht - België
Contacteer:

Bericht door -Wim- » 24 apr 2009, 23:13

Hey Danny,

Heb je daar een schemaatje van ?

Mvg,

Wim

-Wim-
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 mar 2009, 21:15
Locatie: Zwijndrecht - België
Contacteer:

Bericht door -Wim- » 24 apr 2009, 23:16

@ Ferre,

k zou toch nog maar eens nadenken over die Nolans. Ik heb die ook gekocht en ben daar niet tevreden van. Zeer veer windgeruis bij mij doet die behoorlijk pijn aan mijn oren.

Ik heb heb ondertussen een systeemhelm gekocht van BMW ( Shubert C3 ) en daar de autocom set in ingebouwd. Een wereld van verschil...

Plaats reactie