arai ct-z

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

arai ct-z

Bericht door meire » 30 aug 2014, 10:38

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm daar mijn helm al 12jaar oud is. Mijn helm is nu een Arai SZ-M (open face) met een J&M headset HS-ECD374-OF ingebouwd.
Daar ik in veel helmen pijn heb aan mijn oren ben ik heel tevreden met een arai helm (grote uitsparingen aan oren en veel plaats om headset in te bouwen ) ben ik eens opzoek gegaan om een nieuwe arai met nieuw headset te kopen . Zo ben ik ook op de site van http://www.jmcorp.com" onclick="window.open(this.href);return false; terecht gekomen en daar worden helmen aangeboden met het headset al ingebouwd vanaf J&M zelf , maar dan moet dat besteld worden in Amerika , mijn helmmaat weet ik maar om dat te bestellen in Amerika zie ik dat niet zitten , daarom de vraag zou die helm(arai CT-Z met ingebouwd headset elite 629) ergens te koop zijn in België of Nederland ? En zo niet zou dat te doen zijn om zo een helm te bestellen en wat zou dat dan allemaal kosten ? de prijs is daar 779.95 dollar en ik denk dat om zo een helm te laten overkomen dat nog heel veel kosten zou meebrengen .
Ook heb ik al in België een verdeler gevonden waar ze de helm Arai CT-Ram hebben(ziet er hetzelfde model uit als Arai CT-Z denk dat allen de afkorting in Amerika anders is)maar daar kan men dan J&M headset niet kopen. Hebben jullie geen gedacht waar ik desnoods een headset zou kunnen kopen zoals dat die ingebouwd is in die Arai ? Zie wel op de site van J&M dat er twee soorten kunnen ingebouwd worden serie 629 of serie 279 zou daar veel verschil in zitten daar mijn vrouw een J&M 629 headset in haar helm heeft inzitten en dat dit heel goed werkt , dus denk ik dat ik ook het best zou een headset zou nemen van de serie 629 alleen waar kan ik dat hier in België ergens kopen (denk dat ik het HS-ICD629-AOF-HO zou moeten hebben )
Zou dan zelf het proberen in te bouwen of aan verkoper vragen het in te bouwen (heb gezien dat voor dat type een gat in helm moet worden gemaakt maar dan ben je wel die knobbel aan onderkant van helm kwijt)
Dus ik zit met heel veel vragen hopelijk hebben jullie daar wel een paar antwoorden op
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: arai ct-z

Bericht door highlander » 30 aug 2014, 15:32

Ik denk bij peter derluyn in izegem, de helm zal je daar niet kunnen bestellen maar hij zal er wel een headset inbouwen.

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: arai ct-z

Bericht door meire » 30 aug 2014, 17:03

highlander schreef:Ik denk bij peter derluyn in izegem, de helm zal je daar niet kunnen bestellen maar hij zal er wel een headset inbouwen.
Peter heeft geen headsets van J&M , anders zou ik zeker niet twijfelen om bij Peter te gaan
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: arai ct-z

Bericht door Wingnut » 30 aug 2014, 20:03

Voorheen had Leo Teunissen (naderhand overgenomen door Ger Leermans) de uitvoering (open face met scherm) waar de voorziening voor headsets al in zat.
Echter de uitvoering met zonneklep was voorheen alleen beschikbaar in de USA. Ik heb van beide uitvoering een Arai helm met elite headset, waarvan de zonneklepuitvoering besteld uit Amerika via een J&M dealer. Let wel op als je uit America wilt laten komen, schijnbaar omdat het hoofd van de gemiddelde Americaan anders is gevormd, is de binnenschaal ander van vorm dan de Europese uitvoering.

Je zou kunnen proberen bij Ger Leermans in Oss (GL parts en Bikes) of hij deze nog levert inclusief de inbouw van J&M headset.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: arai ct-z

Bericht door meire » 31 aug 2014, 11:26

Wingnut schreef:Voorheen had Leo Teunissen (naderhand overgenomen door Ger Leermans) de uitvoering (open face met scherm) waar de voorziening voor headsets al in zat.
Echter de uitvoering met zonneklep was voorheen alleen beschikbaar in de USA. Ik heb van beide uitvoering een Arai helm met elite headset, waarvan de zonneklepuitvoering besteld uit Amerika via een J&M dealer. Let wel op als je uit America wilt laten komen, schijnbaar omdat het hoofd van de gemiddelde Americaan anders is gevormd, is de binnenschaal ander van vorm dan de Europese uitvoering.

Je zou kunnen proberen bij Ger Leermans in Oss (GL parts en Bikes) of hij deze nog levert inclusief de inbouw van J&M headset.
Oei daar U beide uitvoeringen hebt is er een groot verschil met binnenschaal wat die andere vorm betreft ? is het dan mogelijk dat ge dan een andere maat moet bestellen?
Zou anders naar de gewone uitvoering gaan de X tend open face .
Zie wel dat Gl parts momenteel met vakantie is, ga zeker na 8/9/2014 eens luisteren als er bij hem nog zo een helm is te kopen .Denk dat hier in Belgie het moeilijk zal worden om aan helm te geraken.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: arai ct-z

Bericht door highlander » 31 aug 2014, 17:45

Misschien rare vraag, maar is die j&m dan beter dan die headsets van Peter?

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: arai ct-z

Bericht door meire » 01 sep 2014, 12:49

highlander schreef:Misschien rare vraag, maar is die j&m dan beter dan die headsets van Peter?
Ik vind van wel , al zijn die van Peter ook niet slecht hoor ! :!:
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: arai ct-z

Bericht door meire » 02 sep 2014, 10:11

Als ik nu een helm zou bestellen in Amerika zou ik dan een groter maat moeten bestellen ?
Heb na de reactie van Wingnut nog eens goed gekeken op de site van http://www.jmcorp.com/AraiCT-ZHelmets.asp" onclick="window.open(this.href);return false; en daar staat onderaan een tabel met de maat die men moet nemen volgens de omtrek van het hoofd , ik zelf heb een hoofdomtrek van 57.5 cm dus de maat hier in Belgie zou een Medium moeten zijn (en is ook zo) in de helmmaat staat bij Medium 57-58 cm ,en bij Large 59-60 cm hier in België /Nederland . Maar als de tabel van Amerika bekijk op http://www.jmcorp.com/AraiCT-ZHelmets.asp" onclick="window.open(this.href);return false; zie ik staan voor Medium 21 3/4 - 22 3/8 en voor Large 22 1/2 - 23 1/8 . Heb dat eens zitten uitrekenen en volgens mij is één inch 2.54 cm dus is : 21 3/4 toch 55.24 cm en 22 3/8 56.75cm dus te klein voor mijn hoofd van 57.5cm en als ik de Large maten uitrekent dan kom ik voor 22 1/2 op 57cm en voor 23 1/8 op 58.73 dus zou ik moeten een Large bestellen in Amerika ? Of kloppen mijn berekeningen niet .
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: arai ct-z

Bericht door Wingnut » 02 sep 2014, 13:22

Pas op, ik heb mijn 1st Amerikaanse Arai met met zonneklep zelf in Amerika gekocht tijden Daytona bike week, kon dus zelf passen en ook proefritje maken. Na enkele jaren (ik koop elke 2-4 jaar een nieuwe helm), wederom dezelfde helm gekocht via internet bij dezelfde Amerikaanse J&M dealer. Hierna vanwege scherm (om ook op de GL1000 te gebruiken) een Europese uivoering gekocht die echter 1 maatje kleiner is, maar ongeveer hetzelfde zit zal de Amerikaanse uitvoering met 1 maatje groter. Ik zou oppassen om een helm zonder te passen te kopen, zeker gezien de hoge kosten van deze helmen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: arai ct-z

Bericht door meire » 02 sep 2014, 20:52

Wingnut ,
Ga nog eens proberen Gl parts na zijn vakantie (8/9/2014)te contacteren om eens luisteren als er bij hem nog zo een helm is te kopen , en als er modellen zijn uit Amerika die ik bij hem kan passen , zo ik geen Amerikaans model van Arai met j&m ingebouwd kan passen ga ik Uw raad opvolgen en mij niet wagen zo maar op goed geluk zonder passen zo een helm te laten overkomen.
En hartelijk dank om mij er op attent te maken dat de maten niet dezelfde zijn in Amerika als in Europa anders zat ik hier misschien met een dure helm die niet paste op mijn hoofd
Vele Groetjes,Meire

Plaats reactie