Kleine Jet-helm XXS

Plaats reactie
jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Kleine Jet-helm XXS

Bericht door jjohn » 20 mei 2007, 20:05

Hallo,
Mijn vrouw heeft een heel klein hoofd. We zijn al tijden op zoek naar een simpele 'Jet-Helm' met vizier in de maat XXS maar zonder resultaat. (We willen er een communicatiesysteem in laten zetten.)
Als we soms iets vinden is het een kinderhelm met kinderstickers erop.
Dus we zoeken een Jet-Helm met vizier in de maat XXS, liefst zwart en e.v.t. met uitneembaar binnenwerk.
Heeft iemand een tip voor ons?
Groet,
John :wink:

Eagle

Bericht door Eagle » 20 mei 2007, 22:03

Hoi,

Mijn vriendin heeft vroeger een kaakoperatie ondergaan en heeft schroeven in haar kaak zitten. Hierdoor past ze veel helmen niet omdat deze op haar kaak drukken, alwaar de schroeven zitten.

Wij hebben nu een oplossing, welke oom agent bij een controle niet goed zal keuren, maar jha je moet wat.

Wij hebben een piloten helm gekozen. Die heeft niet strakke kaaklijnen van een gewone helm. Verder kan je hem geheel pas maken (zijn we nu mee bezig) met schuim. Je kan dus elke gewenste maat maken/creeren.

Ik weet niet of het een optie voor je is, maar voor mijn vriendin werkt het in ieder geval.

Groetjes Edi (en Mariëlle)

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 20 mei 2007, 22:27

Hoi Edi en Mariëlle,
Bedankt voor je idee. Lijm je dan schuim over het standaard schuim onder de bekleding?
Groet,
John :wink:

Eagle

Bericht door Eagle » 21 mei 2007, 08:32

jjohn schreef:Hoi Edi en Mariëlle,
Bedankt voor je idee. Lijm je dan schuim over het standaard schuim onder de bekleding?
Groet,
John :wink:
Het enige wat er in zat was piepschuim. We hebben in Dordrecht (dicht bij ons in de buurt) een winkel gevonden die schuimrubber verkopen, zoals je in een kussen kan stoppen. Hiermee zijn we aan het klussen gegaan en hebben een vorm in de helm gemaakt. Die vorm zit er vrij strak in en behoeft niet gelijmt te worden.

Mijn vriendin heeft voor het comfort wel een lapje stof erin gedaan, zodat het haar niet uit haar hoofd getrokken word :)

Wij zijn komend weekend op de meeting in Limburg. We hebben een rode tent (ehm tentje) en bij de Foto's kan je onze motor zien. Dit zijn foto's van vorig jaar. Nadien hebben we de helm aangepast. Hij zat niet geheel lekker
Afbeelding oude situatie

Afbeelding
Dit is de helm dan dus

Mocht je komen, kijk dan ff of je ons kan vinden.

Groetjes Edi

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 21 mei 2007, 10:29

Hoi Edi,
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting.
Nog een tip voor jullie; bij de grote motorzaken wordt een dun katoenen helmmutsje verkocht met klitteband aan de buitenzijde waarmee het zich in de helm vastzet. Hoef je zelf geen bekleding te maken.
Groet,
John :wink:

Eagle

Bericht door Eagle » 21 mei 2007, 12:48

jjohn schreef:Hoi Edi,
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting.
Nog een tip voor jullie; bij de grote motorzaken wordt een dun katoenen helmmutsje verkocht met klitteband aan de buitenzijde waarmee het zich in de helm vastzet. Hoef je zelf geen bekleding te maken.
Groet,
John :wink:
Zo helpen wij elkaar maar weer eens, THNX

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 21 mei 2007, 19:46

Hoi John,

Heb je de Nolan N42 al eens geprobeerd die beginnen bij XS maar vallen nogal klein uit, mijn vrouw en ik hebben er allebij een en volgens de maatvoering zouden we allebij 1 a 2 maten kleiner moeten hebben.

Het merk Roof heeft wel XXS in een jethelm

www.motomall.nl

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 21 mei 2007, 20:07

Hey Pierre,
Bedankt, we gaan Roof proberen.
Nolan zat net te los.
Groet,
John :wink:

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 21 mei 2007, 20:46

Hoi John,

Nog even een gedachte naar aanleiding van de tip van Edi voor het opvullen van de helm. :roll:

Als de Nolan heel iets te los zat, deze heeft een uitneembare binnenstof, daar zou je onder een dunne laag kunnen doen, maar dan zal de helm net iets te groot geweest moeten zijn.
Ik zit te denken aan dat verpakkings foam/schuim, ook wel te verkrijgen in een hobbyzaak, onder de laminaat vloeren leggen ze ook van dat spul maar dan iets dikker.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 22 mei 2007, 19:09

We hebben inmiddels een passende helm gevonden. Een Airoh. Deze is er zowel in open versie met vizier als in systeemhelm te krijgen. We hoeven zelfs nauwelijks op te vullen!
Bedankt voor jullie hulp en adviezen!
Groet,
John :wink:

Plaats reactie