Motorkleding, altijd aan of ????

Wanneer draag jij een motorpak ?

Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
 
Totaal aantal stemmen: 608

gilayankee
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 00:28
Type Goldwing: GL1500

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door gilayankee » 08 mei 2013, 20:28

Ik rij altijd met mijn Kevlar motorbroek van het merk John Doe. Qua sterkte zijn ze vele malen sterker dan lederen broeken. Ze zijn waterdicht, kou en winddicht, zitten heerlijk, veel afsluitbare zakken, ademen goed, diverse kleuren. Ik heb ook veel lederen broeken maar John Doe broeken zijn het einde. Heb er nou 2.

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door johnj » 08 mei 2013, 21:08

Maanden in texas rondgereden.40 graden, geen helmplicht......ik droeg em wel in het begin, later zat hij in de koffer, dunne zomerhandschoentjes en t-shirt.
waarom........tja.....hier in belgie altijd fluorjack aan en goeie handschoenen, laarzen en de helm natuurlijk
Ik zou iedereen wel is willen zien op een hete zomerdag en een treffentoet......allemaal een helm......80% handschoenen. 60% met een jas aan en de diehards stevig int pak zullen een 20% zijn die een zonnesteek krijgen
de racebeesten onder ons zitten in een leren pak, als je over alles gaat nadenken en wat er fout kan gaan kan je beter je tv aanzetten
Mooi hee............die gele

the runner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:12

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door the runner » 29 dec 2013, 20:03

Ik ben hulpverlener. Ik heb menig motorrijder van het asfalt geschraapt. Met motorkleding en zonder motorkleding. Mijn mening is dat je als motorrijder, hoe warm het ook is, motorkleding aan moet hebben, dus goede bescherming van je lichaam. Is het te warm voor je, dan niet op de motor stappen. Ik lees ook dat sommigen denken dat ze niets gebeurt omdat ze erg voorzichtig rijden. FOUT, het hoeft niet aan jouw rijden te liggen. Hoe vaak gebeurt het niet dat andere verkeersdeelsnemers je niet zien en een actie doen waarbij jij moet uitwijken. Hoe fout kan dat gaan...
Met andere woorden defensief/anticiperend rijden is een kunst.
Met of zonder motorkleding, je kunt verschrikkelijk gewond raken. Maar toch geeft goede motorkleding een goede bescherming tot overleven.
Weet wel dat als je in een korte broek en T-shirt totaal geen bescherming hebt.

Dat je een kind meeneemt op je motor prima, maar trek ze goede beschermende kleding aan. Dat jij daarbij in je dagelijkse kloffie op de motor zit moet je zelf weten. Jij hebt een leven gehad, maar het kind niet.

Ik heb me door een ambulancebroeder laten vertellen, dat je door 40% tot 50 % beschadiging van je huid al kunt overlijden.

Daar komt nog bij, en dat is persoonlijk, mocht je een ongeval krijgen en je bent behoorlijk gewond, zal de verzekering uitbetalen. Hoe meer er door de verzekering uitbetaald wordt, zal ook de premie stijgen. Daar heb ik een hekel aan, want die moet ik ook betalen.

Wat mij betreft mag het dragen van beschermende kleding als verplichting worden gesteld.

Ik wens jullie veel veilige kilometers en een bijzonder goed motorjaar 2014.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door cooper » 29 dec 2013, 20:15

the runner schreef:... Dat jij daarbij in je dagelijkse kloffie op de motor zit moet je zelf weten. Jij hebt een leven gehad...

...Wat mij betreft mag het dragen van beschermende kleding als verplichting worden gesteld.
Zoals jezelf je tekst hierboven nog is kan nalezen... 't is inderdaad zo dat ik en alleen ik last heb van een valpartij en dus hoeven derden zich niet te moeien hoe ik op m'n moto zit. En wat het laatste deel van de quote betreft... helaas bestaat die wet hier in Belgie al. :(
En begrijp nu niet dat ik een hekel heb aan beschermende kledij want 99% van de tijd draag ik die effectief ook, maar te warm is te warm!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 29 dec 2013, 22:53

Ik draag (bijna) altijd beschermende kleding dus dat is niet wat mij triggert in het stukje. Het is het woord verplichting waar ik van gruwel. We worden reeds aan alle kanten beperkt en betutteld in onze vrije keuze en er zijn reeds zoveel wetten en regels die mij in mijn vrije keuze beperken. Laten we iedereen in zijn eigen waarde laten en zijn eigen keuzes laten maken!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door cooper » 29 dec 2013, 22:54

Had het niet beter kunnen zeggen Anjer.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 29 dec 2013, 23:00

Dank je Cooper, het kwam recht uit mijn hart 8)
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door japie de cipier » 18 jan 2014, 09:22

Zo klinkt het ook Anjer, maar diezelfde veilige rijders gillen wel moord en brand als voor de veiligheid de APK word ingevoerd. Gewoon ieder zijn eigen ding laten doen en dat vingertje op zichzelf wijzen
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 18 jan 2014, 16:54

Jammer toch weer dat je op een forum geen 'like' kan geven :lol: :lol: :lol:
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door rave69 » 18 mar 2014, 06:49

Er is nog zoiets als eigen verantwoording, dus laten we het rij plezier niet vergallen met allerlei verplichtingen. Beetje hetzelfde als de hesjes discussie, je moet doen waar je je goed bij voelt.
Wat zou het volgende zijn, jij (ik) rijd een oude motor, statistisch zijn daar meer ongelukken mee gebeurt, dus onveiliger, wij ( de regering) gaan verplichten dat alleen nog motoren van na 1990 de weg op mogen ?

Laat ieder zijn eigen plezier hebben op wat voor manier ook, en ja ik ga alleen beschermd op pad.

Plaats reactie