Motorkleding, altijd aan of ????

Wanneer draag jij een motorpak ?

Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
 
Totaal aantal stemmen: 608

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door De Motormuis » 21 dec 2011, 09:01

Hallo Medewingers.

Even een reactie op het dragen van motorkleding.Ik heb vroeger , in mijn jongere en wildere motortijd ,
helaas ook aan den lijve ondervonden hoe het is om een motorongeluk mee te maken.
Geen van de 3 keer eigen schuld overigens.Maar wel blij dat ik een lederen pak aan had. Was na het ongeluk aan allerlei kanten behoorlijk
afgeschaafd.En beter dat pak als ikzelf.Denk eraan om ,als het niet je eigen schuld is, je kleding en ook je valhelm op te geven
bij de geleden schade.Dan krijg je dat ook vergoed.En ik heb ook 2 van de 3 keer smartegeld gebeurd ivm de geleden pijn en ongemak.
Heb ook slachtoffers gezien zonder beschermende kleding aan, maar dat wil je eigenlijk liever niet zien. Daarom dat ik ook altijd
mijn motorkleding volledig draag als ik ga rijden. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. ( Ook al is het niet je eigen schuld of fout.)

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door wilco » 30 jan 2012, 22:22

De Motormuis schreef:Heb ook slachtoffers gezien zonder beschermende kleding aan, maar dat wil je eigenlijk liever niet zien. Daarom dat ik ook altijd
mijn motorkleding volledig draag als ik ga rijden. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. ( Ook al is het niet je eigen schuld of fout.)
Ik sluit me hier volledig bij aan, hoe warm het ook is, ALTIJD beschermende kleding aan, en daar valt een spijkerbroek, korte broek of t-shirt niet onder :!:
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door RonalT » 30 jan 2012, 22:29

Afgelopen avond blijkt er weer een motorrijder op TV geweest te zijn die een spijkerbroek aan had terwijl hij viel. Hoorde ik van Karin die naar een of ander programma zat te kijken.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

gluut

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door gluut » 31 jan 2012, 12:14

Zo zie je maar weer, wanneer je een spijkerbroek aan hebt moet je niet vallen.
Ik ben ook wel is gevallen met een spijkerbroek, alleen reed ik op dat moment geen motor. :mrgreen:


Groeten.

Peter wiegers

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Peter wiegers » 31 jan 2012, 12:16

Ik val alleen op met een spijkerbroek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
opahonda
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2006, 09:33
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door opahonda » 06 feb 2012, 09:35

altijd alles aan is het beste en de rest is er = geen rest :oops:
Kijk goed uit en ook naar anderen
Afbeelding

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door coenox » 11 mei 2012, 09:00

Ik heb het er in principe mee eens, draag altijd beschermende kleding. Een spijkerbroek geeft een hoger risisco dan bijvoorbeeld een (leren) motorbroek. Maar als veiligheid je uitgangspunt is, zou je dan misschien helemaal niet motor moeten rijden? Een auto lijkt dan toch veiliger. Met andere woorden als motorrijder neem je al bewust een risico. Waar bij het natuurlijk een goede zaak is om de risico's zo veel mogelijk te beperken.

Ik draag altijd helm, handschoenen, laarzen of hoge schoenen en een motorjas met protectie. De enige afwijking die ik me af en toe permiteer is een spijkerbroek in plaats van een motorbroek. Dit doe ik overigens nooit als ik de snelweg op ga (dan voel ik me niet eens veilig) en eigenlijk alleen bij korte stukjes. Ik besef heel goed dat het dan ook mis kan gaan, maar dat is dan het risico dat ik bewust neem. Ik realiseer me dat ik dan ook niet mag klagen als het mis gaat. Het is dan wel eigen schuld dikke bult. Overigens komt het misschien maar twee keer per jaar voor en zit ik vrijwel dagelijks op de motor.
GL als hobby en CX in mijn bloed

fzr600john
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:04

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door fzr600john » 15 apr 2013, 14:06

Tegenwoordig ben je al vanaf €109,95 beschermd op de motor. Het is ronduit belachelijk zoals velen erbij rijden. Ik kocht zelf m'n pak op motorkledinggigant voor €109,95. Low budget en toch beschermd.. :D

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door 1500 » 15 apr 2013, 18:56

fzr600john schreef:Tegenwoordig ben je al vanaf €109,95 beschermd op de motor. Het is ronduit belachelijk zoals velen erbij rijden. Ik kocht zelf m'n pak op motorkledinggigant voor €109,95. Low budget en toch beschermd.. :D

Dat is uiterlijke schijn, ik zie veel motorrijders in vol ornaat, alles er op en er aan, het geel doet zeer aan je ogen, maar ze mogen wel een harnas aantrekken met 10 cm dik plaatwerk als ik ze door het verkeer zie manoeuvreren.

Zelfs een pak van 1000 euro helpt niet tegen een klapper op een auto of wat dan ook, maar je kan dan wel zeggen ik zat goed in het pak.

Tis maar hoe je het bekijkt.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door lemmens » 15 apr 2013, 20:11

Niets helpt tegen een klapper
Alleen veel geluk op dat ogenblik
en ik kan er van mee spreken

Een pak werkt voornamelijk om je tegen een schuiver te beschermen
zodat in plaats van je vel en vlees er eerst beschermend materiaal zit

In goede laarzen zijn je enkels en tenen extra beschermd
Rug knie elleboog heup bescherming zit er omdat je tijdens het glijden over de weg
daar het meeste kontakt maakt en het tevens belangrijke lichaamsdelen zijn

Wat 1 ieder ook draagt of niet is zijn eigen vrije keuze

En ja voor mij geld 100% in ornaat
Al rij ik bij echte hitte ook in spijkerbroek
Maar dan geen autosnelweg en ga ik nog een motor spijker broek kopen

En als het eens mis moest gaan kan ik zeggen

Heb alles geprobeert om me te beschermen maar wil MOTOR rijden
en dat heeft bepaalde risico's
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Wingnut » 15 apr 2013, 20:23

lemmens schreef:Niets helpt tegen een klapper
Alleen veel geluk op dat ogenblik
en ik kan er van mee spreken
Ik kan er helaas ook uit ervaring ook over meepraten, maar waar denk je dat protectoren in de kleding en de helmschaal voor zijn? Niet alleen voor een schuiver, maar ook om de energie te aborberen bij een klapper. Hierdoor zullen de negatieve gevolgen van een klapper minder zijn dan zonder deze extra veiligheids opties.

Wat me opvalt bij veel GoldWing rijders is dat ze wel veel geld over hebben voor bling-bling, maar niet voor veiligheid zoals ABS, goede kleding of zelfs een Airbag. Ook al rij je zo voorzichting, een andere weggebruiker kan ook de oorzaak zijn van een ongeluk en je mag hopen dat jij niet degene bent die hiervan het slachtoffer is en je motor en/of kleding de schade beperkt.

Naast de extra veiligheid van deze nuttige veiligheids accessoires, levert bij inruil/verkoop van deze motor meer op dan een lagere uitvoering en is de afschrijving op de accessoires relatief laag. Dat kun je niet zeggen van de bling bling accessoires die velen monteren, maar geen geld over hebben om een GoldWing te kopen met een hogere veiligheids voorzieningen zoals ABS, of ABS en Airbag.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Cor » 15 apr 2013, 20:31

Heel veel lees ik over kleding , jas ,broek , handschoenen , laarzen . Maar een ding wordt vaak niet genoemd en dat is de Val helm. Hoe veilig is dit en dan met name de "open " staande systeem helm op de snelweg. Denk er eens over hoe je er uit ziet als je met je neus over het asfalt gegleden hebt. Ook ik maak mij hier schuldig aan om het kinscharnier open te zetten en dan als een jet helm te rijden. Is misschien ook niet al te slim :oops: :oops:
Tevens viel het mij op dat tijdens de ZHR rit (erg warm weer ) de meeste rijders snel met een t-shirtje reden, ook nadat een van de rijders onderuit was gegleden.
groeten Cor

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door lemmens » 15 apr 2013, 20:39

Dit topic heet ook motor kleding

Niet welke Valhelm of wel of geen ABS-AIRBAG

Daarom zal er dan ook niet over gesproken worden hier
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

peter

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door peter » 16 apr 2013, 20:30

De juiste motorkleding is gewoon een must!! In een pak van 3 knaken zit nooit de protectie als in een pak van een paar honderd Euro. Ik rij voor 98% met alles aan, gewoon omdat ik qua uiterlijk erg knap ben en dat zo wil houden. Ook heb ik een schurft hekel aan onnodig pijn lijden.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door De Motormuis » 16 apr 2013, 20:43

peter schreef: gewoon omdat ik qua uiterlijk erg knap ben en dat zo wil houden. Ook heb ik een schurft hekel aan onnodig pijn lijden.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:





Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Plaats reactie