Motorkleding, altijd aan of ????

Wanneer draag jij een motorpak ?

Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
 
Totaal aantal stemmen: 608

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door bertzwanen » 01 jul 2011, 21:31

He` Patrick nu is die Schouppe al een lange tijd bezig met dit soort dingen .
Maar geldt die wet alleen voor Belgen of ook voor hun die Belgie doorkruisen ???
Die zelfde persoon wilde tol heffing voor iedereen van buiten Belgie die door zijn land reed .
De afspraak met Nederland wilde hij achter onze regering hun rug om toch door voeren .
Dit is niet gelukt .
Maar wat laat hij nu doen :shock: Percies als Europa met groot verlof gaat ( zomer vakantie ) laat hij al de snelwegen rondom Antwerpen vernieuwen .
En eigenlijk staat die Schouppe op non actief .

Wat is de wereld krom he`

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door harmdeboer » 01 jul 2011, 23:50

bertzwanen schreef: Maar geldt die wet alleen voor Belgen of ook voor hun die Belgie doorkruisen ???
das het vervelende wetten gelden voor iedereen die in het land aanwezig is ook al is het geen staatsburger.

denk aan parkeren snelheid moord en de daarbij behorende strafmaat!

anders konden wij hier mensen uit "achterstands" landen ook niet veroordelen voor zaken die hun in hun land wel mogen uitvoeren omdat ze beschermt worden door bijv. de sharia (moslim wetgeving) denk aan eerwraak of zustermoord!

zo mag je in luxemburg je CB / 27 mhz bakkie niet aangesloten hebben zitten kost een fortuin indien ze er op controleren... nu doen ze dat bijna nooit... maar mochten ze je willen pakken doen ze het daarop!!! dus pakkie mee indien je naar België gaat....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door ScrewLoose » 06 jul 2011, 17:28

Ja, da's 'n pittige vraag .......... of eigenlijk meer voor iedereen een gewetensvraag?!?
Zelf draag ik - zelfs op m'n trike - steeds de volledige uitrusting. Doorgaans een leren motorjack en leren broek, en verder natuurlijk mijn Schuberth, handschoenen en motorlaarzen. Zoals ik al zei, het liefst leer, als het echter bloedheet is klim ik in een doorwaai-jack met protectie. Van hetzelfde spul heb ik ook een broek, ik draag dit ding echter nooit daar het kreng gewoon niet lekker aanvoelt en ik hiermee steeds over het zadel heen- en weerschuif.
Verder zou ik iedereen op het hart willen drukken STÉÉDS gedegen motorkleding te dragen, da's echter mijn eigen bescheiden mening. Als je mijn persoonlijke verhaal in de voorstel-ronde bekijkt zul je lezen dat ik december 2007 een behoorlijk zware crash heb gemaakt in het Thaise waarop ik - als ervaren motorrijder - geen enkele invloed op kon uitoefenen. Vrouwlief en ondergetekende hebben toentertijd hun volledige motorkleding in hun bagage meegesleept vanuit Nederland en deze vanzelfsprekend ook gedragen. Verder wil ik hierbij aanvullen dat de Thaise motorverhuurder dit tijdens het bijna tienjarige bestaan van zijn zaak nog NOOIT had meegemaakt, we ontvingen dan ook diens welgemeende complimenten! Hoe dan ook, als ik destijds niet mijn volledige pakkie had gedragen zat ik nu niet achter mijn laptop dit verhaal in te tikken en bestond mijn huidige outfit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit een zestal reeds ver vergane plankjes!
Voorts ........... schuif 'ns in je T-shirt een veeltal meters over het wegdek, weet je eigenlijk wel hoe snel je al door je gekoesterde velletje heen bent om vervolgens aan je botten te beginnen?!? Tot mijn kennissenkring behoren sinds lange tijd ook een trauma-arts en een tweetal verpleegkundigen welke op de afdeling spoedeisende hulp werkzaam zijn, je zou hun verhalen eens moeten horen over gecrashte "zomerse motorrijders".......... :?

Nogmaals, tis mijn eigen bescheiden mening en ik wil hierbij niemand iets opdringen, ieder zijn ding! :wink:

Groetsels,

Jacques

Goldwing1800
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2011, 21:03
Type Goldwing: GL1800

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Goldwing1800 » 08 jul 2011, 22:58

Altijd een leren motorpak aan, behalve als ik in het dorp rijd en de 30km/h niet overschrijd. Bij temperaturen van meer dan 35 graden rijd ik gewoon niet.

gluut

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door gluut » 12 jul 2011, 19:51

Klopt, wanneer je een keer op je bek bent gegaan leer je zo'n leren pak wel te waarderen.
En verder voor degene die dat teveel vinden, sterkte toegewenst.
Ooit komt er een moment.

Groeten Ruud.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 21 jul 2011, 21:05

Ik rij eigenlijk altijd met motorbroek, textiel waterafstotend in de koude tijd met binnenbroek, zodra het lekker weer wordt draag ik mijn zomer/doorwaaibroek met bescherming. Bij een onverwachte weersverandering/bui trek ik daar een regenbroek over heen aan. Natuurlijk mijn motorjas, textiel met/zonder binnenjas en helm. Altijd handschoenen, heb 3 soorten, winter/koude handschoenen, zomerhandschoenen (leer, lucht doorlatend) en vingerloze leren handschoenen. Uiteraard met motorlaarzen altijd aan. De hitte van de motor is niet te verdragen zonder deze laarzen...

Als we binnendoor rijden en het is heel warm, durf ik mijn jas uit te laten. Maar dit is enkel als het extreem warm is.

Ron rijdt standaard met zijn spijkerbroek, motorbroek enkel met extreem koud/nat weer (en dan wil ie eigenlijk gewoon niet rijden), motorjas met of zonder binnenjas en motorlaarzen. Zodra het warm is gooit ie zijn jas uit....

Helm is geen discussie.. die gaat gewoon op het koppie...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
biettie
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door biettie » 21 aug 2011, 19:46

bertzwanen schreef:He` Patrick nu is die Schouppe al een lange tijd bezig met dit soort dingen .
Die zelfde persoon wilde tol heffing voor iedereen van buiten Belgie die door zijn land reed .
De afspraak met Nederland wilde hij achter onze regering hun rug om toch door voeren .
Ach, die tolheffing was alleen maar om Nederland te dwingen om mee te werken aan een verdieping van de Westerschelde. Door de verdieping kunnen er grotere schepen via de Westerschelde naar Antwerpen. Tja, zo werkt dat in België...

Douwe

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Douwe » 25 aug 2011, 22:13

Motor jas en handschoenen altijd, lange afstanden leren motorbroek, bij kort afstanden of heel erg warm weer liefst een spijkerbroek.

Douwe 8) 8)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door G.winger » 25 aug 2011, 22:31

vandaag op ons vakantieadres, kregen we bericht via de sms
dat een neefje van was gaan glijden met z`n motorfietsje 250cctje
z`n fietsje is tegen een boom gegleden spiegel en plastic kapot.
had geen motorkleding aan we weten niet hoe hij er aan toe is.
veel schade aan de motor, wel zelf weer naar huis gereden.
ging even onderdelen halen geloof remblokjes voor de achterrem.

had de bocht verkeerd ingeschat en reed zonder achterrem geen beschermde kleding aan.
heeft mazzel gehad heeft helemaal niks alleen z`n motor heeft flinke schade
spiegel en flink wat plastic kapot dus dat word weer sparen voor hem.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

EdRaket
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2010, 21:24

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door EdRaket » 12 dec 2011, 20:32

Ik ben sinds een jaar weer begonnen met motorrijden. Tot nu toe altijd de discipline gehad om alleen met volledige kleding (leren broek, jas, laarzen, handschoenen, helm) op te stappen. Maar toen ik begin dit jaar in Californië en Arizona rond reed viel het af en toe niet mee, zo warm als het was. Maar tot nu toe wel altijd volgehouden.
Ik lees nu dat er ook kevlar jeans zijn die redelijke bescherming bieden - kan iemand mij iets aanraden (of juist niet) op dat vlak?
Bedankt,
Ed

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door roofer » 13 dec 2011, 21:56

laatst een programma gezien op ned 1, een winger die onderuit was gegaan, die zag er toch uit, brrrrrr. en geen motor kleding aan, dan ga je toch nadenken. als het erg warm is wil ik mijn jas ook wel in de koffer duwen maar na het zien van die beelden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoe ouder de wing, hoe gekker

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door RonalT » 13 dec 2011, 23:09

Wij mensen hebben altijd zo iets van "dat gebeurt mij niet". Of het nu een aanslag zoals in Luik/Noorwegen betreft of een overstroming. Het gebeurt bij anderen, maar niet bij ons. Zo denken we ook over ongevallen.
(en gelukkig gaat het meestal goed)

Totdat je een keer geraakt wordt door beelden (TV) of een echt ongeval. Dan blijkt het allemaal veel dichterbij te zijn dan soms gedacht.

En toch blijf ik hopen dat de kleding-verplichting zoals in België hier niet ingevoerd worden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 20 dec 2011, 01:10

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Die Winger reed overigens op de snelweg, ik heb het ook gezien, vond eigenlijk dat ie er nog genadig vanaf kwam. In de pyreneeën tijdens een bloedhete dag op doodstille weggetjes gooi ik ook mijn jas wel eens achterin, maar op een snelweg niet.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door joeggen » 20 dec 2011, 09:22

Ik heb de leeftijd van 47 jaren bereikt en rij al op motorfietsen vanaf mijn 15e, toen in het veld en op circuits en sinds ik mijn A tje heb door europas wegen, IK HEB NOG NOOIT EEN MOTORPAK gehad, ....STOM HE....!!!!
Nu ik weer ben begonnen met motorrijden na een paar jaar uit de roulatie te zijn geweest is het eerste wat ik dit voorjaar ga kopen als mijn Wing weer de weg op gaat een beschermende outfit voor mij en mijn vrouwtje...
Ik ben me er ZEER van bewust dat ik een hele goede beschermengel heb gehad al die tijd, en ga nu het noodlot niet verder tarten en ben ook zeker van plan om voor elke toekomstige rit me in een zo goed mogelijke bescherming te hullen.
Ik weet nog goed dat de laatste vakantie met een goldwing ik in Engeland van schotland naar Dover ben gereden in een mouwloos t-shirt en een korte broek!!!!!!
Hoe stom kun je zijn. M.A.W. weer is het zo dat het verstand met de jaren komt he! ik wens iedereen zijn eigen geluk en wijsheid in deze beslissing.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Anjer » 20 dec 2011, 12:00

Ja Joeggen het verstand komt met de jaren (mooie leeftijd trouwens) én het verkeer is tijdens die jaren giga verandert. Als ik zie hoeveel agressie er op de weg is momenteel schrik ik ervan!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Plaats reactie