toch de vestjes?

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

toch de vestjes?

Bericht door johnj » 21 nov 2010, 11:41

België overweegt aparte kleding motorrijders BRUSSEL - In België worden motorrijders mogelijk verplicht opvallende kleding te dragen, zoals fluoriserende vestjes. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe heeft aan het Belgisch parlement laten weten dat hij die maatregel ernstig overweegt, zo berichtte het blad De Zondag.


In België stijgt het aantal motorrijders dat slachtoffer wordt van een verkeersongeluk, terwijl bij andere categorieën weggebruikers sprake is van een daling. Schouppe denkt ook aan andere maatregelen om motorrijders beter te beschermen, zoals aanpassingen van het wegennet en een periodieke veiligheidskeuring.

Vestje was te voorzien, draag het zelf al jaren..........de keuring zal een drama worden voor al die toeters en bellen op de wings
Aanpassen van het wegennet zal beginnen met het dichtmaken van gaten en scheuren.........in nederland klagen ze wel maar als ik de grens passeer dan kan ik eindelijk ontspannen..........altijd mooi onderhouden glad asfalt
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: toch de vestjes?

Bericht door RonalT » 21 nov 2010, 11:58

johnj schreef:België overweegt aparte kleding motorrijders BRUSSEL
Hele slechte zaak. En raar, want tot nu toe mocht je in korte broek en T-shirt op de motor zitten. Als je maar een helm op had.
En ineens slaat het door ....
johnj schreef:Aanpassen van het wegennet zal beginnen met het dichtmaken van gaten en scheuren.........in nederland klagen ze wel maar als ik de grens passeer dan kan ik eindelijk ontspannen..........altijd mooi onderhouden glad asfalt
Mooi voorbeeld is van Bergen op Zoom naar Antwerpen [A4 (NL) - A12 (B)]. Op het moment dat je de grens passeert wordt het hobbel-de-bobbel verder rijden en dan staat er 10 meter verder een bord "Welkom in België". Als of we dat nog niet gemerkt hadden.

Die hesjes zal wel doorgaan, dat kost België niets, dat wegennet zal wel tot sint-juttemis uitgesteld worden.

Wanneer men spreekt van met of op sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit.
johnj schreef:en een periodieke veiligheidskeuring.
Slaat ook helemaal nergens op, ongevallen hebben in 99,99999% andere oorzaken dan de technische staat van het voertuig. Dus een veiligheidskeuring werkt alleen maar kostenverhogend.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: toch de vestjes?

Bericht door G.winger » 21 nov 2010, 15:25

johnj schreef:en een periodieke veiligheidskeuring.
Slaat ook helemaal nergens op, ongevallen hebben in 99,99999% andere oorzaken dan de technische staat van het voertuig. Dus een veiligheidskeuring werkt alleen maar kostenverhogend.[/quote]

en daar zullen de wegen van worden opgeknapt :!: :!: :!:
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: toch de vestjes?

Bericht door cooper » 21 nov 2010, 20:04

Het aantal ongevallen met motorijders gaat idd steeds in stijgende lijn,kan best zijn.
Maar dat er elk jaar meer en meer personen overstappen op de moto en/of scooter om alzo het fileprobleem te omzeilen... daar heeft die seniele minister van ons nog geen link naar gelegd waarschijnlijk.
Schouppe is ferm onder zenne put schoppe en enkel ticketje richting Kongo geven. Dan kan hij de negerkes ginder gaan lastigvallen met z'n onnozel toeren! :twisted:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dilemma
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 dec 2009, 15:00
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Oud-Vossemeer (Zeeland)

Re: toch de vestjes?

Bericht door Dilemma » 21 nov 2010, 21:09

En als hij nu de 823 putten in de weg (uitgevroren witte stippellijnen) tussen Antwerpen en Brussel nu eens zou laten herstellen... :x :x :x
RIDE SAFE AND MAY THE LORD RIDE WITH YOU!

wingman01

Re: toch de vestjes?

Bericht door wingman01 » 26 nov 2010, 19:07

t,is weer een regel die geen zoden aan de dijk zet, wat moet je nog meer doen om zichtbaar te zijn ????
maak automobilisten beter bewust van het feit dat er ook nog andere weggebruikers zijn !!!!!
veel ongelukken met motorrijders hebben als oorzaak dat er word gezegt dat ze de m,rijder niet hebben gezien.
maar dat klopt niet.
men verwacht een auto.
dus als men GEEN auto ziet , zien ze verder niks meer , want er word geen motorrijder verwacht ,
feit is dat verlichting eerder word gezien dan een vestje.
ik persoonlijk ben voorstander van gele frontverlichting voormotorrijders,
kijk hoe een franse auto opvalt door de gele lampen (vroeger)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: toch de vestjes?

Bericht door harmdeboer » 26 nov 2010, 21:19

wingman01 schreef:...
ik persoonlijk ben voorstander van gele frontverlichting voormotorrijders,
kijk hoe een franse auto opvalt door de gele lampen (vroeger)
overigens die gele verlichting is ook geen uitkomst.
Ja je word gezien maar voor je eigen zicht is het weldegelijk een teruggang van kwaliteit.

BiXenon geeft meer licht en zie je zeker niet over het hoofd. Ik heb het er na al VIJF jaar inzitten in 2 verschillende wings ik merk gewoon dat voetgangers fietsers en automobilisten je sneller zien en zeker langer wachten met oprijden omdat ze weten dat het geen brommer is met zo veel licht!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

wingman01

Re: toch de vestjes?

Bericht door wingman01 » 27 nov 2010, 00:13

gewoon ff wachten tot er een oud vrouwtje van links komt.......dat heb ik dus meegemaakt , en ik heb een kerstboom aan de voorkant kompleet met neon, ........ze had me niet gezien !!!!!!!! ik zag het aankomen , dus is er niks gebeurt behalve een flinke remmentest van mijn kant..........xenon is mooi, geeft voor JOU meer licht, maar het gaat erom wat de ander ziet , en die ziet NIET een auto, en dat is nu juist het probleem.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: toch de vestjes?

Bericht door RonalT » 27 nov 2010, 00:17

Een onderzoek van enkele jaren terug heeft dit inderdaad bewezen.
Een automobilist verwacht een auto te zien en ziet dus de motor over het hoofd.

Je heb vast en zeker ook wel eens gezocht naar tas. Je heb op zolder of in de schuur staan kijken en kon het niet vinden. Je vrouw loopt die ruimte in en pak het voorwerp zo.

Maar jij zocht een rode tas en zag de tas met bloemmotief over het hoofd. Je verwachtte namelijk een rode tas te vinden en dar keek je onbewust naar.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: toch de vestjes?

Bericht door peter » 27 nov 2010, 10:13

Als motorijder raak je ook ondergesneeuwd met al die daglicht lampen tegenwoordig, velen automobilisten rijden ook met licht aan dus wordt het meteen moeilijker om op te vallen. Misschien rij je over een paar jaar in je blote kont met een zwaailicht op je kop en 2 xenon lampjes aan je tepels in het rondt, totdat de rest dat ook doet en dan moet het nog gekker.

Het hele motor en scooterrijden is een sterfhuis construktie tegenwoordig, ze maken het steeds moeilijker en duurder voor je het rijbewijs hebt. Daarbij komt dan ook nog dat je eerst een kleine motor moet rijden voor het echte werk kan beginnen. Nu wachten velen met motorrijden tot ze de leeftijd hebben om op een zware te stappen, helaas is dat ook de leeftijd voor huisje, tuintje, boompje, beestje dus komt er weinig van mede doordat de regels worden aangescherp op allerlei fronten.

Motorrijden doe ik voor mezelf ik zit altijd scherp en alert op de motor en hou de ander goed in de gaten en schat in welke manouvre een ander zal gaan maken daar gaat geen vestje aan helpen denk ik.
Sowieso is een Goldwing geen kleintje en is hij vaak erg goed zichtbaar, dus als je die niet ziet dan zie je denk ik ook een auto niet een fietser niet een voetganger niet en al zeker een vrachtwagen niet laat staan een trein.
Een hesje is leuk maar trek er dan ook een over je ruit heen zodat hij niet achter de kuip zit, oh ja en trek er ook een over je koffer en trek er zelf ook eentje aan :lol:

Chrit

Re: toch de vestjes?

Bericht door Chrit » 27 nov 2010, 10:47

Ik draag alleen die vestjes als ik tochten begeleid, of als verkeersregelaar bij de goede doel rit....
Ook als sluit of kop rijder draag ik wel eens een vestje...
Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten of hij ze of niet draagt!! :lol:

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: toch de vestjes?

Bericht door WingMan84 » 27 nov 2010, 10:52

Daarbij komt ook nog, dat het meestal dubbel op is, want de meeste motor jassen en broeken hebben al reflecterende strips of letters er op!
Is dus hetzelfde dat je twee keer huur betaalt voor 1 huis, slaat nergens op, willen de mensen uitsluitend op nog meer onkosten jagen :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: toch de vestjes?

Bericht door RonalT » 27 nov 2010, 11:45

JadKenJay schreef:Daarbij komt ook nog, dat het meestal dubbel op is, want de meeste motor jassen en broeken hebben al reflecterende strips of letters er op!
Is dus hetzelfde dat je twee keer huur betaalt voor 1 huis, slaat nergens op, willen de mensen uitsluitend op nog meer onkosten jagen :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Nou, helaas de meeste motor jassen en broeken nog niet. Ik heb anderhalf jaar geleden nieuwe kleding gekocht en toen lag er nog niets reflecterends in de winkel waar ik was. Een half jaar later wel.
Dus de komende tijd rij ik nog met minder opvallende motorkleding.

En .... op kosten jagen .... valt wel mee. Het is vooral het ontmoedigingsbeleid waar Peter (Aspie) ook al over schreef. Je moet voor gek rijden met een of ander dom fladderend hesje aan.
Als alle automobilisten verplicht met een clownsmasker op rond moeten rijden trek ik een hesje aan. Bij de meeste automobilisten is het echt nodig dat ze zo'n masker gaan dragen. Je moet alle sjacherijnige koppen eens zien in de file.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: toch de vestjes?

Bericht door Black Wing » 27 nov 2010, 17:18

alleen als verkeersregelaar draag ik zo'n vestje,
ik vindt dat verder geen gezicht, al die opvallende kleuren, dus niet aan mijn lijf :!:
als de automobilist die grote motor met al die verlichting niet ziet, denk ik ook dat hij dat vestje niet ziet

mijn zwager rijdt met een fluoriserend gele motor jas en helm op zijn gs 1200,
het doet pijn aan mijn ogen, ik zeg: je rijdt voortaan maar achter mij :mrgreen:
Groeten, Eric

tsmitje
Berichten: 585
Lid geworden op: 23 feb 2009, 20:27

Re: toch de vestjes?

Bericht door tsmitje » 27 nov 2010, 19:48

ik heb meestal de radio nogal hard staan, dus als ze me niet zien dan horen ze me toch.
en verder goed opleten rekening houden met het gekste, en zelfs dan kom je nog voor verrassingen te staan. :P :P

Plaats reactie