Kleding

Remcko

Bericht door Remcko » 15 jul 2006, 22:33

Vandaag weer lekker een stukje gereden en jawel mat motorpak, ik
ben en blijf toch van mening dat het een groot risico is om het niet te doen.
En inderdaad als ik dan lees hoe iemand er aan toe is na een ongeluk,
dan maar even zweten :!:

Remcko

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 15 jul 2006, 22:49

het is wel verleidelijk om met dit warme weer in een t-shirt te gaan rijden maar ik hou liever m`n jas, handschoenen met spijkerbroek en helm natuurlijk als ik hier mee val heb ik zo een andere jas of handschoenen maar je velletje dat duurt wel even als je geluk heb.
dus ik ga voor de bescherming want ze hebben hier in het dorp en omgeving op verschillende wegen nieuwe slijt/toplagen gemaakt met vloeibaarasfalt en grof grind/grit en ga daar maar eens plat met je t-shirt.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 20 jul 2006, 21:14

Ik rij altijd met een leren jas en minimaal een spijkerbroek en mijn legerkisten, ook als het zo warm is. Als het iets koeler is en ik wil een wat langere afstand rijden doe ik altijd mijn leren broek aan. Nu is het wel zo dat ik vrijwel nooit met zulke hoge temperaturen rij. Ik kan niet zo goed tegen de hitte. Heb er ooit ??n zien gaan met een snelheid van niks....je bent in ??n keer bekeerd :!: nee hoor, ik stap voor geen goud onbeschermd op de motor.

cat70

kleding

Bericht door cat70 » 12 aug 2006, 20:16

hoi hoi

zijn er nou eigenlijk wetten wat betreft kleding op een motor of is dat helemaal aan je eigen

groeten uit Breda

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Bericht door taxiad » 12 aug 2006, 21:47

ik rij in de zomer altijd lekker in mijn t shirtje rond wel altijd met leren broek[blijft lekker koel van binnen.
ik snap niet waarom iedereen er vanuit gaat dat je zo vallen dat doe je
toch op de fiets of met een brommertje ook niet.
ik ga natuurlijk niet kijken hoe plat of ie kan intereseerd me ook niet ik geniet lekker van de omgeving en de natuur,maar hou natuurlijk ook wel mijn mede weg gebruikers scherp in de gaten wat ze allemaal willen,ik rij wel zeer defensief.
maar als je in de stad dan met 50 km in vol ornaat voorbij gereden word door een brommertje met 80 in t shirt zit je ook een beetje voor .......

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 13 aug 2006, 09:11

wij rijden altijd in een pak met alles erop en eraan :lol: een pak voor de zomere van HG is nog warm en een winterpak, ben ooit eens gevallen op een binnenweg aan 40 km met jeans en vest de vest helemaal geschaafd de ritsen stuk maar mijn vel niks, maar mijn benen de broek gescheurd en een gratise peeling gekregen over beide benen:cry: zeer dat dat deed, de dokter deed er dan zuurstofwater op ik vloog bijna tegen het plafond,die zei ja koop een leren broek hebde da nie voor,schoon he
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

marklv
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 14:12
Locatie: Vlissingen

Bericht door marklv » 13 aug 2006, 18:32

taxiad schreef:ik rij in de zomer altijd lekker in mijn t shirtje rond wel altijd met leren broek[blijft lekker koel van binnen.
ik snap niet waarom iedereen er vanuit gaat dat je zo vallen dat doe je
toch op de fiets of met een brommertje ook niet.
ik ga natuurlijk niet kijken hoe plat of ie kan intereseerd me ook niet ik geniet lekker van de omgeving en de natuur,maar hou natuurlijk ook wel mijn mede weg gebruikers scherp in de gaten wat ze allemaal willen,ik rij wel zeer defensief.
maar als je in de stad dan met 50 km in vol ornaat voorbij gereden word door een brommertje met 80 in t shirt zit je ook een beetje voor .......
Je hebt twee soorten motorrijders.

Zij die nog moeten vallen en zij die al gevallen zijn.

Je kan natuurlijk je voordeel doen met de ervaringen van die ooit gevallen zijn.
Er zijn er bij die hier en daar wat vlees missen. :shock:

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

zij die nog moeten vallen en zij die al gevallen zijn

Bericht door taxiad » 14 aug 2006, 10:55

deze laatste tekst is kort maar krachtig en zeker iets om over na te denken.

Gouden-Vleugel

Kleding

Bericht door Gouden-Vleugel » 11 sep 2006, 00:15

Voor mij geen discussie: Altijd beschermende kleding. De enige consessie die ik doe is "vingerloze handschoenen".

Miranda-goldwing1100

Bericht door Miranda-goldwing1100 » 25 sep 2006, 11:50

Bij Bikers Best hele mooie zomerjasjes gezien van gaatjes stof met bescherming erin. Wordt het iets frisser of gaat het regenen, zit er ook nog een uitritsbare regenjas in. Zeker een aanrader voor een volgende hete zomer.

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 26 sep 2006, 06:21

Die jassen hebben wij gekocht. Slechts 99 euro, dus dat was wel te doen (vergelijk maar eens met de kleding van BMW). Prima jassen. Winddicht (waterdicht weten we nog niet) door de binnenjas en lekker luchtig als je die eruit haalt. En toch nog bescherming (gelukkig nog niet uitgeprobeerd :lol: )
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 26 sep 2006, 15:06

wij hebben in dezelfde genre bij hein gericke gehaald het is nog altijd warm maar toch al een heel stuk beter dan ervoor
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

kattebaas

Bericht door kattebaas » 26 sep 2006, 20:48

ik heb niet eens een pak alleen een motorjas en die doe ik alleen aan als het regend.
Lekker uitwaaien in je t shirt zeg ik
motorrijden moet wel lekker zijn en in zo'n pak is het niet echt lekker
wel oppassen geblazen :D

Appiewing

Bericht door Appiewing » 26 sep 2006, 21:18

Om voor eens en voor altijd aan te geven over rijden zonder beschermende kleding het volgende verhaal :

"IK heb van het weekend een motorrijder van de weg afgeschraapt na een slippartij. De betrokken rijder was geslipt met een snelheid van ong 60 km. per uur. Deze rijder was gekleed in een T.shirt en een dunne zomer broek. Op zijn buik kon ik nog zien dat hij een T.shirt gedragen had en rond de scheenbenen zag ik wat flarden van zomerstof.
Hij was niet alleen zijn kleding kwijt, maar ook zijn velletje. "

In mijn ogen kan je best stoer doen om zo te op je motor te zitten maar och als je een hobby uitvoert weet dan ook de gevolgen.
Doe niet stoer in opmerkingen van ik rij dan voorzichtig.
Je rijd motor kleed je daar dan na.

Voor diegene die echt willen weten hoe deze rijder er uitzag wil ik best de foto's opsturen maar smakelijk zijn ze niet.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 26 sep 2006, 21:44

Appiewing schreef: Voor diegene die echt willen weten hoe deze rijder er uitzag wil ik best de foto's opsturen maar smakelijk zijn ze niet.
Heb in mijn beginperiode ook gereden zonder beschermende kledij to iemand me even attent maakte op volgende link: http://www.motornet.be/rijden/veilighei ... ledij.html (even naar beneden scrollen) , ben nadien even een Hein-Hericke winkel binnengestapt om me toch maar te voorzien van beschermende kledij.


!!!! link niet voor gevoelige kijkers !!!

Plaats reactie