Kleding

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

uit wapperen

Bericht door japie de cipier » 04 jul 2006, 17:31

ik ga naar en van mijn werk in mijn gewone kleding maar bij slecht weer pak ik de auto, en als ik ga toeren met lekker weer, soms zelfs in mijn korte broek en T shirt, ik probeer dan de snelwegen te vermijden maar ik schuw ze niet. en anders spijkerbroek met een stevige jas.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Emiel

Bericht door Emiel » 04 jul 2006, 17:33

Met dit weer ga ik ook voor een spijkerbroek met t-shirt en zelfs dan is het af en toe nog behoorlijk warm. Petje af voor degene die het wel op kunnen brengen om zich in het pak te hijsen. :)

Groet Emiel

H-Goldwing

Bericht door H-Goldwing » 04 jul 2006, 18:36

bij ons blijft de temperatuur wel 4 maand achter elkaar rond de 30 graden.. en ik rij gewoon rond met een spijkerbroek en een T'Shirt.

Remcko

Bericht door Remcko » 04 jul 2006, 22:02

zo dan,
wat een reactie's, goed hoor :!:

ik ben er wel uit, lekker in de spijkerbroek over de binnenweggetjes,
maar naar mijn werk, ongeveer 20 km en over de snelweg toch
maar zweten in een pak!

groetjes,
Remcko

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 04 jul 2006, 22:29

bij dergelijke temperaturen durf ik weleens in jeans te rijden, echter de motorjas, beschermende handschoenen, motorlaarzen en uiteraard de helm draag ik ten allen tijde.

billy

Bericht door billy » 05 jul 2006, 18:32

8) bij deze temperaturen durven ook wij onze jas uitlaten,dus in jeans en t-shirt,doch m'n handschoenen laat ik niet uit.wij zijn al enkele keren in italie op vakantie geweest en daar zie je bijna nooit iemand in pak.......ik wens jullie nog veel "warme" kilometers toe,maar wees voorzichtig 8)

knabbel en babbel

aan of uit dat pak....

Bericht door knabbel en babbel » 05 jul 2006, 19:36

Hallo wingers,

Ik ben een duidelijke voorstander van AAN die beschermende kleding. Dus incl de handsschoenen, beschermende jas, lederen broek en laarzen. Je wil niet weten hoe je er uit ziet als je een schuiver maakt (ook met lage snelheden)Het lijkt net een baby huidje als je kijkt maar even later blijken het schaafwonden te zijn. Ik hoef denk ik niet te vertellen hoe dat aanvoelt. :cry:
Dan maar ff zweten in het pak.... :oops:
Overigens is er tegenwoordig ook materiaal op de markt van spijkerstof gevoerd met protecties. Dit zijn jassen en broeken. Het schijnt ook zo te zijn dat deze niet zo warm zijn....dus mogelijk een alternatief.
Desondanks blijven knabbel en babbel in de protecties rijden.... :D

wallie
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:52
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door wallie » 06 jul 2006, 09:19

8) Hoi remco.

Als ik op de wing weg ga doe ik dit 9 van de 10 keer in spijkerbroek en lerenjack en met mijn spijkerhesje.

alleen als ik echt voor de lange rit moet gaat mijn chap(leer) over de spijkerbroek. :wink:
Rij nooit harder dan je beschermengel kan
vliegen!!

Groetjes: "WALLIE"
http://www.wingersuutgrunn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 06 jul 2006, 12:31

Met deze temperaturen waag ik mij ook wel met een T-shirt en een aangepaste spijkerbroek op de Wing. Ook tijdens vakanties in het verre zuiden rij ik dan regelmatig in T-shirt. En ik ben mij ook zeer bewust van de risico's. Heb vele foto's gezien van verongelukte motorrijders met weinig of geen beschermde kleding. En als je inderdaad toch het asfalt raakt dan pas komt denk ik de spijt.....Maar we maken allemaal wel eens een gokje in het leven :roll:
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden
Contacteer:

Bericht door 1500se » 08 jul 2006, 22:31

Ook als het 30 graden is rij ik met beschermende kleding aan. Ach en als je eenmaal aan het rijden bent, dan valt het best wel mee met de warmte. Gewoon alle luikjes open en de verwarming uit. Wel de files ontwijken en gewoon ietsje vaker een terrasje opzoeken. Ik ben dus ook lid van een Meer Terrassen Club. :lol:

Peter

Appiewing

Bericht door Appiewing » 09 jul 2006, 11:29

Met grote intresse deze discussie gevolgd.
Op de eerste plaats moet ik zeggen dat ik zo wie zo voor de baas altijd in beschermende kleding rij.
Maar prive rij ik ook in beschermende kleding. Ondanks warme temperaturen.

Uit ervaring en ik mag zeggen dat ik die heb, heb ik helaas al heel veel motorrijders van de straat geraapt waar ( zo als wij het zeggen ) geen behang meer op zat.
Ook motorrijders in de bebouwde kom met geringe snelheid misten vaak lappen behang.

Ik verbaas me er over hoe sommige motorrijders,in korte broek en mouwloos hempje op de motor zitten.

Ik begrijp best een motorpak aan met 30 graden,maar liever een zweetdruppel in me pak,dan me velletje weer aan laten groeien, want dat is echt veel pijnlijker.

Douwe

Bericht door Douwe » 09 jul 2006, 19:55

Probeer zolang mogelijk te rijden in mijn motor jas of leren jas, wil nog wel eens wisselen van broek een jeans of leer. Het grappige vindt ik dat je leest dat de meesten schrijven dat ze de snelwegen dan veelal mijden. Nu wil ik je vertellen dat de meeste ongelukken in de bebouwde kom plaatsvinden en met 50 of 80 km over het asfalt schuren is toch echt geen pretje, er blijft geen vel aan je lijf, tuurlijk weet ik ook wel dat het anders is dan 120/140 op de snelweg.

Maar ga nog eens na, als je valt waar kom je dan als eerste op, juist op je handen. Nee ik blijf mijn motor jas of leren jas, handschoenen helm en bril aan of ophouden.

Douwe 8)

buzz_4stroke

Bericht door buzz_4stroke » 10 jul 2006, 11:27

Ook ik altijd een motorpak aan (daaronder slechts gekleed in thermospul), in de stad voor een vlot boodschapje een spijkerbroek, maar altijd jas, handschoenen en helmpie natuurlijk.

groet Chris

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 15 jul 2006, 17:32

Normaal gesproken rijd ik altijd met mijn motorpak aan, maar op korte ritten (even naar de stad, 2 km) in spijkerbroek en motorjas. Met dit warme weer is het wel verleidelijk om lekker in je t-shirtje te rijden maar dan wint het verstand het toch... 8).
Heeft er iemand ervaring met de "beschermende jeans" die te koop worden aangeboden. Is dit iets of toch meer schijnveiligheid ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Cor en Lenie

motorzomerpakken

Bericht door Cor en Lenie » 15 jul 2006, 20:13

Ook wij rijden ondanks de hoge temperaturen MET motorpak aan, dan inderdaad maar zweten, maar vallen en je VEL kwijt, dat willen wij echt NOOIT meemaken!!!

Bij Hein Gericke hebben wij vorig jaar de zogenaamde zomerpakken gekocht, kleding met een hoop ritsjes waar weer gaas onder zit en waar je dus lekker in kan doortochten..... maar met bescherming: knie/schouder/elleboog en rugprotectie. Deze pakken draag je gewoon op de huid, of een klein hemdje en broekje eronderaan. Ook de voering is namelijk van dat speciale gaas.
Ook leren zomerhandschoenen met allemaal kleine ventilatiegaatjes en op de knokkels een wat dikkere leerlaag.

Veiligheid staat bij ons echt echt echt heel hoog in het vaandel.


En onderweg gewoon wat vaker stoppen om te drinken!!
Laatst gewijzigd door Cor en Lenie op 25 sep 2006, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie