Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Plaats reactie
Rob Pt

Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 04 jul 2013, 22:26

Een korte voorstelronde.

Rob ; gehuwd ; 65 jaar ; VUT sinds 2003 ; AOW'er sinds januari j.l. ; rasechte Bredanaar ; sinds 2005 woonachtig in Portugal ; motorrijder sinds 1966 ; aantal motoren 'versleten' tot op heden: 37 ; merken ? : o.a. Honda, Kawasaki, Harley (nog steeds) ; Yamaha ; Suzuki ; Triumph ; Ducati ; BMW en dit alles in alle soorten en maten (merktrouw ben ik beslist niet)
Een Honda GL 1000 heb ik in mijn 'motorjeugd' ook een maand of 8 gehad maar daar kan ik me weinig meer van herinneren en bovendien is die natuurlijk op geen enkele wijze te vergelijken met de GL 1500 en latere modellen.

Reden van aanmelden/registreren: Mijn vrouw stopt met motorrijden en het plan is om onze huidige motoren (Harley's) weg te doen en daar voor in de plaats één grote, gebruikte, toermotor zodat we nog wel comfortabel met z'n tweeën op één motor kunnen toeren. Twee merken/types die zijn overgebleven uit de 'voorselectie': Honda GL1500 en BMW K1200 LT. In beide gevallen geldt dat de zitplaats voor de passagier lees: mijn vrouw, erg comfortabel lijkt en ook v.w.b. het financiële plaatje komen beide in aanmerking.

Wat het gaat worden weten we dus nog niet. Zoals gezegd wonen we in Portugal en dat is helaas geen Honda GL of BMW land d.w.z. het aanbod van gebruikte exemplaren die in eerste instantie aan onze voorwaarden voldoen, is zeer klein.
We hebben er van beide merken op dit moment 2 op het oog. Of ik een blijvertje op dit forum ben zal uiteindelijk afhangen van onze keuze.

Tot zover het voorstelrondje. In het subforum over de GL1500 zal ik mijn vragen stellen waarbij ik hoop dat de antwoorden ons kunnen helpen bij het maken van een keuze.

Edit 140713: M.i.v. 100713 niet meer misschien maar gewoon een nieuwe Goldwingrijder !

Groeten
Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 15 jul 2013, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door RonalT » 04 jul 2013, 22:31

Welkom... en wat ik vooral moet zeggen "Ga niet proefrijden op een GoldWing". Want dan is de Wing verkocht. Da's het rare met die dingen, ze verkopen zichzelf.....
Portugal is overigens wel een prettig motorland, denk ik. We zijn er een paar keer geweest, mijn ouders zitten 5 maanden per jaar in de buurt van Tavira. Helaas altijd in het koude seizoen zodat vanuit Nederland daar naar toe rijden geen optie is.....
Maar een keer met de kerstdagen daar geweest en een keer in de carnavalsvakantie. Beide keren heel prettig weer gehad. 's morgens in korte broek op het balkon eten. Lekkur!!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door De Motormuis » 04 jul 2013, 23:02

Hallo Rob.

Welkom op ons mooie forum. Ik hoop dat je erin slaagt om de juiste keuze te kunnen maken.
Maar zoals RonalT ook al zegt, als je een keer op een GoldWing 1500 hebt gereden ben je verkocht
en voortaan verslaafd aan de GoldWings.Maar eigenlijk kun je op een GoldWingforum ook geen ander
antwoord verwachten. Want hier vindt je alleen maar GoldWing verslaafden. Wij kunnen niet meer zonder
onze Wing.De enigste stap die een GoldWing rijder zal nemen is iedere keer naar een zwaardere.
Van 1000 naar 1100 of 1200 of 1500 of 1800.En dan zijn er ook nog velen die als ze niet meer op de gewone
2 wielige Wing kunnen rijden de overstap maken naar de 3 wielige, de Trike of een met zijspan.
Maar ik zou zeggen ga samen eens een lekker ritje maken op die 1500 en ervaar samen eens hoe dit rijden
hierop je bevalt. Vooral je vrouw zal wat betreft het zitcomfort achterop niets te klagen hebben.
Veel succes.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rongoos » 16 jul 2013, 20:00

Hallo Rob Ik lees dat 7 inmiddels een goldwing hebt gekocht?
Wat is het nu geworden?
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 16 jul 2013, 23:54

Rongoos schreef:Wat is het nu geworden?
Zie hier

Rob

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Black Wing » 17 jul 2013, 22:05

een verlaat welkom, maar beter laat dan nooit :mrgreen:

en het stukje Portugal dat ik heb gezien was uitermate geschikt voor een Goldwing
maar ik ben er haast geen motor tegen gekomen :roll:
Groeten, Eric

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 23 jul 2013, 14:36

Black Wing schreef:......en het stukje Portugal dat ik heb gezien was uitermate geschikt voor een Goldwing maar ik ben er haast geen motor tegen gekomen :roll:
Na al die jaren dat ik hier nu woon verbaas ik me daar ook nog steeds over. Portugal is een prachtig land om motor te rijden met wat voor type dan ook. Je mag hier ook maar 120 km/u op de snelweg maar de controle is nihil dus als je op zo'n yoghurtbeker rijdt kun je je geweldig uit leven !
Afgelopen weekend was het jaarlijkse motortreffen in Faro (beelden zijn van 2012) en dan zie je wel ontzettend veel motoren (zo'n 17.000 deelnemers dit jaar) maar daarna gaan ze kennelijk weer in de mottenballen .......
Wat je overigens wel heel ziet hier zijn off-road motoren en quads. Er gaat geen weekend voorbij of er is wel ergens een rit. Gegarandeerd altijd veel deelnemers.

Overigens wist de verkoper waarvan ik de GL gekocht heb mij te vertellen dat er zo'n 600 Goldwings zijn in Portugal.

Rob

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 28 jul 2013, 00:42

Rob Pt schreef:Reden van aanmelden/registreren: Mijn vrouw stopt met motorrijden en het plan is om onze huidige motoren (Harley's) weg te doen en daar voor in de plaats één grote, gebruikte, toermotor zodat we nog wel comfortabel met z'n tweeën op één motor kunnen toeren.
Ondanks dat ik er niet zo van ben om ons hele hebben op internet te publiceren plaats ik toch deze foto (kwam ik toevallig tegen op de computer) als aanvulling op mijn 'voorstelronde' omdat ik eigenlijk best wel heel erg trots ben op deze dame ook al heeft ze nu besloten zelf met motorrijden te stoppen. Vragen naar de leeftijd 'is not done' bij vrouwen maar ze is 5 jaar ouder dan ik en deze foto is 2 jaar geleden genomen ....... :wink:

Afbeelding

Rob

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rongoos » 31 jul 2013, 19:43

Inderdaad een exemplaar om trots op te zijn (de motor) :P
Geniet ervan Rob met zijn tweeen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 07 aug 2013, 23:50

In woord had ik mijn motorgeschiedenis al verteld. Nu wat plaatjes. Het zijn scans van foto's die ik vandaag tegenkwam tijdens het opruimen van wat troep.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Harley waar mijn vrouw op zit en de zwarte die hebben we nog evenals de Yamaha TDM 850. Deze laatste en de Harley van mijn vrouw gaan weg maar of ik de mijne ook weg doe ......... ik weet het nog niet zo net. Ik bedoel een Goldwing is leuk voor met z'n tweeën maar als ik alleen op pad ga dan rij ik toch echt liever op m'n Harley !

Ook m'n hersens nog even gepijnigd en wat er in ieder geval ontbreekt zijn foto's van mijn: Suzuki's (T500 , GT500, GT 380, GT 550 en GT750) ; mijn Kawasaki's (KH 400, KH 750 en Z900) ; mijn Yamaha's (XT 500 en XT 600E) en mijn Honda's (XR 500R, Africa Twin, GL 1000 en KZ 750)

Rob

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 mar 2014, 19:29

Rob, doe je verder nog iets in Portugal? Run je er nog een eettent ofzo? Of puur en alleen wonen en rentenieren? Ik kom op z'n tijd wel eens in Portugal (2 weken terug nog in Lissabon) en zit veel in de hoek Badajoz-Sevilla-Huelva. Alleen dan weer niet met de Goldwing.

sjeng39
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006, 17:12
Locatie: (NL)

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door sjeng39 » 22 mar 2014, 16:19

De k1200LT heeft wel wat kwaaltes , de eerste typen tot 2003 koppeling kering lekt, kardan problemen De latere typen met meer vermogen koppelings problemen met 40000 tot op de klingknagels vesleten binnen 1.5 jaar Geen garantie nog steets lekkende kardan te zien bij de aansluiting van blok en kardan even rubber los maken ,Ook vaak electra problemen Heb 3 1200 LT s gereden Rij nu zonder problemen op GW .

Mvg Sjeng

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 30 okt 2017, 00:07

Omdat ik me hier voorgesteld heb zal ik me hier ook maar afmelden als Goldwingrijder.
Afgelopen week de Goldwing en de Yamaha TDM ingeruild op een ......... ach, dat doet er verder ook niet toe.

Reden: Ik ben al enige tijd mantelzorger en het argument waarom ik aan een Goldwing begonnen ben is niet meer geldig. De Goldwing is nooit echt mijn motor geweest. Om heel eerlijk te zijn reed ik er ook niet graag op maar je zult van mij nooit horen " het is niets" o.i.d.. Hij heeft exact gedaan waarvoor hij was aangeschaft nl. mijn vrouw, als passagier, een aantal heerlijke kilometers bezorgd. En daarom heb ik er toch ook van genoten zij het om hele andere redenen dan de meeste van jullie.
In totaal hebben we er zo'n kleine 16.000 km mee gereden.

Rest mij nog om iedereen verder nog een geweldig "Goldwing-leven" toe te wensen. Het ga jullie goed.

O ja, dit forum? Erg leuk, informatief en gezellig. Houden zo!

Groeten uit een nog steeds warm Portugal.

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 30 okt 2017, 02:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door RonalT » 30 okt 2017, 00:53

Hey Rob, en toch ben ik benieuwd wat er op de puntjes moet staan.

Verder kan ik je alleen maar een prettige tijd in Portugal wensen....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Rob Pt

Re: Misschien een nieuwe Goldwingrijder

Bericht door Rob Pt » 30 okt 2017, 01:58

RonalT schreef:Hey Rob, en toch ben ik benieuwd wat er op de puntjes moet staan.Verder kan ik je alleen maar een prettige tijd in Portugal wensen....
Voor het laatste dank je en wellicht komen we elkaar nog eens tegen in Portugal.
Tja, die puntjes ? Nou ja waarom ook niet: een Yamaha Grizzly 700 EPS Camo om wat mee te spelen in de omgeving tijdens de weinige momenten die ik nog echt voor mezelf heb.

Groeten
Rob

Plaats reactie