Eerst maar even voorstellen

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 08 sep 2012, 17:48

goeie dag allemaal,

Omdat Ik Mij net heb geregistreerd op het forum wilde Ik Mij eerst maar even voorstellen,

Mijn naam is Friedrich,ben 41 jaar en kom uit Havelte,en in Mijn zoektocht naar een Goldwing (zoekende om een Goldwing te huren,het liefst een 1200 Aspencade om eerst het gevoel eens te hebben,maar dat valt nog niet mee om een verhuuradres te vinden) ben Ik op dit forum terecht gekomen,maar volgens Mij zijn er meer fora voor Goldwings,maar dat maakt ook niet uit verder,

Zo als Ik al eerder vermelde ben Ik op zoek naar een Goldwing 1200 Aspencade,liever een 1500 maar ja Je moet ergens beginnen natuurlijk,Ik heb een Suzuki GS1000 en wilde er een motor bij hebben,dus is er van alles gepasseerd een Suzuki GSXR 1100 een Kawasaki ZZR 1100 een TDM 850 een Africa Twin een Pan european 1100 maar een Goldwing 1200 of 1500 gaf uiteindelijk wel de doorslag,omdat het lekker zit en Je kunt ook nog eens wat mee nemen en een Goldwing zat altijd nog een beetje als droom in het achterhoofd,omdat iemand uit de buurt vroeger Goldwing reed,en dat was toch altijd wel imposant om te zien zo'n grote toermachine,maar ze waren toen nog niet zo betaalbaar als nu natuurlijk,Ik reed toen zelf nog op een bromfiets,dus 25 jaar terug zeg maar '87 '88 '89,dus toen waren de 1200 modellen nieuw of zo goed als nieuw,

Dus 19 a 20 jaar oud direct rijbewijs A achter B aan gedaan en toen van alles wat gehad Honda CB 500 nog een enduro motor en nog een Yamaha RD 350 en nog wel een paar low budget motoren,

Maar veel jaren en motoren verder uiteindelijk toch gaan focussen op een Goldwing,een 1500 is qua budget net nog even te hoog gegrepen dus zoekende naar een 1200 Aspencade,en dan het liefst eentje om eerst eens een volle dag te huren,en om te zien en te voelen wat het is zo'n grote toerbuffel onder de kont te hebben.

groetjes Friedrich

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door director » 08 sep 2012, 18:50

Friedrich,

welkom op het forum :!:

Een 1200 of 1500 huren zal moeilijk zijn, maar er zijn vast wel een aantal Goldwing specialisten (zie de links hierboven) die je een erg lange proefrit willen laten maken. Bedenk wel dat je dan meteen het Goldwing virus te pakken hebt :mrgreen: :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 08 sep 2012, 23:06

Friedrich, welkom op het forum. Een 1200 een dag huren lijkt me inderdaad niet zo makkelijk, maar als er op het forum iemand zijn 1200 weg wil doen, denk ik (als hij vertrouwen heeft in de kwaliteit van z'n Goldwing) dat hij hem je best een weekend wil laten proef rijden. Koop je hem daarna, dan is huurprijs niet van toepassing. Koop je hem niet, dan een paar euro "huurvergoeding" en de verkoper zal ook tevreden zijn.

Maar volgens mij staan er alleen een paar 1500's te koop nu.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Henkie de ledman » 09 sep 2012, 10:34

OOk van ons welkom hier.. en veel plezier.. met alles

mocht je uiteindelijk toch een 1500 willen dan is het qua prijs niet zo veel verschil tegenwoordig..

kijk goed rond, neem als het kan iemand mee die er verstand van heb..

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Devoraz » 09 sep 2012, 13:14

Welkom op het forum.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik zou zeker eens rondkijken bij de bedrijven die hier adverteren (GL Parts & Bikes, Biker's Best, WingService, Sturgis Motoren). Er is vast wel iets te regelen met deze bedrijven. Ook op het forum worden aardige motoren aangeboden en dan weet je wat je koopt... een goed onderhouden motor van een liefhebber! 8)

Succes en hopelijk binnenkort een Goldwing onder het zitvlak. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 09 sep 2012, 14:33

Mensen al vast bedankt voor het welkom heten,geeft altijd een goed gevoel als Je merkt dat Je ergens welkom bent,

Budget is zo ongeveer € 2500,- tot € 3000,- Anbergen heeft er twee staan van € 2445,- één met een digitaal dashboard en één met een analoog dashboard,Bikers best heeft ook een Aspencade staan binnen het budget,

Is er op het forum misschien een topic over de verschillen tussen een Aspencade en een Interstate,dit heb Ik per mail een keer gevraagd aan Bikers best maar het kwam er op neer dat Ik beter geen 1200 Interstate kon kopen,

Ik ga nog even verder kijken bij de andere links !!!

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Devoraz » 09 sep 2012, 15:05

Tja, met dat budget kom je nog niet aan de GL1500. :wink: Dat begint (denk ik) zo'n beetje bij €6000,-

De Aspencade modellen bevatten vele dingen standaard die de voor de Interstate modellen optioneel zijn. Denk aan: Type II stereo radio, 40 kanaals CB systeem, on-board air compressor, opbergvakken in de passagierleuning en 2-tone kleurstelling. Interstate's zijn redelijk 'kale' machines. Voor 1985 had Goldwing zelfs nog een 'standaard' machine. Deze bevatte helemaal geen extra's.
In 1984 werden de type II radio's vervangen door type III systemen en werden er motorisch wat dingen veranderd en aangepast.

De LTD of SE-i machines bevatten nog meer luxe, zoals computergestuurd fuel-injection systeem,Type III audio/intercom systeem met 4 speakers, cruise control en auto-leveling achtervering

Er zullen vast nog meer verschillen zijn, maar daar moet je dan maar even goed naar zoeken. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 09 sep 2012, 18:48

hee Pjotr,

Snelle reactie man,

Budget is niet al te hoog maar ja Je moet toch ergens beginnen en dan maar bij de 1200,Ik heb ook liever direct een 6-cylinder in de vorm van een 1500 of 1800,maar Ja we hebben ook nog andere verplichtingen he (hypotheek,verzekeringen,belastingen,nou ja Je kent het vast wel)

Dus Ik begin eerst mooi met een 1200 en dan klimmen we langzaam aan omhoog (deze vuist op deze vuist) en dan over 20 jaar,als Ik rond de 60 !!! ben ongeveer dan zijn we toe aan de 1800 (of is die dan te zwaar geworden als Je 60 bent)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 sep 2012, 19:02

Friedrich, zo dacht ik er ook beetje over. Eerst maar eens op een ouwe fiets. Kijken of het allemaal beetje bevalt enzo.

Ik heb nu goeie 3 maanden een 1200.

Heb ik er spijt van? Nee. Heb er in die 3 maanden veel leuke ritten mee gereden. Geen idee hoeveel kilometer, want de "mijlenteller" doet het afentoe wel, afentoe niet. Maar meer niet dan wel. Volgens mij toen ik hem kocht stond die op 87.000 nog wat. Nu op 88.000 nog wat. Terwijl ik gok er toch wel een 5.000 km mee te hebben gereden.

Waren de kilometers probleemloos? Nee. Heb iets met die spanningsregelaar moeten laten maken en koppakking rechts die was lek. Verder nieuw zadel erop gezet, en vorige week nog ANWB moeten bellen omdat er lucht in één of ander systeem zat (geen idee meer wat, ben wat dat betreft totaal niet technisch), waardoor de koppeling geen druk meer had en je niet meer kon schakelen.

Wat heeft me dat gekost? ANWB-service voor ontluchten niets gelukkig. Spanningsregelaar laten maken, koppakking en zadel was incl btw 770 euro. Dus het is niet kopen en probleemloos rijden. Maar daar heeft die fiets ook zijn leeftijd voor (28 jaar oud).

Wat ik persoonlijk vind van de 1200: nou ja, het is echt een ouwe fiets. Dat merk je aan alles. Schakelt vrij spartaans. Die radio kun je vergeten (is een originele), klinkt alsof de muziek uit een plastic bekertje komt. Heb het idee dat je aan het repareren blijft. Als het één gemaakt is, is het ander weer kapot. Had vandaag m'n dochtertje effe mee achterop, zei ze: "papa, hij gaat toch niet weer kapot hè?". Wat bijkomend een groot nadeel is van een gebruikte fiets, en helemaal van zo'n ouwe: je weet de historie niet. Hoeveel eigenaren, hoeveel "echte" kilometers, de onderhoudshistorie. De Goldwing bevalt me goed, die test heeft hij doorstaan. Maar de volgende wordt geen gebruikte. Gewoon een nieuwe. Net als Ron Balkema hier op het forum die van hem ooit nieuw heeft gekocht (in 1978 ofzo?) en er nu nog mee rijdt. Dat heeft wel wat. Ruim 30 jaar dezelfde fiets.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Devoraz » 09 sep 2012, 20:11

spydi schreef:als Ik rond de 60 !!! ben ongeveer dan zijn we toe aan de 1800 (of is die dan te zwaar geworden als Je 60 bent)
Dat hangt helemaal af van je gezondheid en je lengte. Mijn vader heeft tot zijn 72ste op diverse goldwings gereden, de laatste zijnde de motorfiets die ik thans in bezit heb. Ik heb hem niet gekregen, ondanks dat hij van mijn vader was. Ik heb hem voor €8500 overgenomen, wat voor mijn GL1500SE (uit 2000) echt niet te veel was. Mijn vader zou nog steeds goldwing kunnen rijden, ware het niet dat hij wat aan de kleine kant is. Bij de GL1500 komt hij net met zijn tenen bij de grond en in verband met zijn gezondheid heeft hij zelf besloten iets anders te gaan rijden, hoe pijnlijk het ook voor hem is. Gelukkig kan hij zo nu en dan de goldwing nog steeds zien als ik weer op bezoek kom. :wink:

Ik denk dat het qua gewicht niet zoveel uitmaakt of je een 1500 of een 1800 hebt. De 1800 heeft zelfs nog een iets lagere 'zit' dan de 1500. Voor de rest blijft het een heerlijke motor... van de GL1000 tot de GL1800 en al die liefhebbers vind je hier op het forum. :D
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door De Motormuis » 09 sep 2012, 20:42

Spydi,

Welkom op ons mooie forum. Wens je hier veel leer- en leesplezier.
En veel succes met je zoektocht naar een mooie Wing.
Volgens mij heeft Gl Parts en bikes ( op logo linksboven klikken )
er nog enkele staan. Ook 1100 dacht ik.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 09 sep 2012, 22:14

Ja Johan,

Je kunt pech hebben en geluk natuurlijk met gebruikt kopen,maar als Ik het zo lees heb Jij wel erg veel pech gehad in de eerste drie maanden,Ik moet zeggen,Ik heb al heel wat gebruikte auto's gehad en motoren ook een stuk of wat en Je moet inderdaad wat geluk hebben met hoe er op gepast is,maar zo als Je zelf zegt ben Je niet erg technisch in gesteld,maar heb Je de Goldwing dan particulier gekocht of zo,want als Ik een Goldwing bij een motorzaak zou kopen (wat Ik zou doen als Ik niet erg technisch zou zijn in gesteld) en de mijlenteller doet het niet en een spanningsregelaar en een koppakking lekt,dan zou Ik terug gaan en vragen wat ze denken er aan te gaan doen,en bij de meeste zaken krijg Je ook wel 3 maanden garantie op gebruikte motoren (of auto's) zeker een koppakking verhaal moeten ze een beetje coulant zijn in ieder geval.

Ik moet zeggen Ik heb momenteel alleen nog een GS 1000 G,van 1981 en Ik zal het direct ook weer af kloppen maar weinig drama aan mee gemaakt en die heb Ik nu al weer zes jaar (het was toen de oudste vandaar dat IK hem bewaart heb) alleen de bandjes en een accu en poetsmiddel want hij heeft nog al wat chroom,

Maar zo als Ik al zei Je moet een beetje geluk hebben met gebruikte handel,maar met een Goldwing moet dat toch volgens Mij niet zo'n probleem zijn want volgens Mij zijn de eigenaren allemaal liefhebbers,maar ja het blijft een mechanisch ding met ook nog electronica er op dus er kan wel eens iets gebeuren natuurlijk.

groeten Friedrich

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 sep 2012, 22:24

Ja geluk moet je hebben. Vind het op zich nog wel meevallen met de pech. Maar heb het vermoeden dat de andere koppakking ook vervangen moet worden (dat die lek is naar binnenuit als ik het goed zeg: afentoe wat witte rook uit linker uitlaat, vorige week lucht in die koppelingsleiding en verbruikt elke rit 0,5 - 1 liter koelvloeistof).

Had de motor particulier gekocht. Prijs dan ook wel wat goedkoper dan bij de handel.

Maar ik denk met jou budget, dat je makkelijk een 1.200 kan kopen. Ik denk (maar praat dan voor mezelf) dat je voor 1.500 de gemiddelde 1.200 wel kan kopen. De handel geeft niet meer. Een 1.500 zal je toch nog wel 5.000 euri voor neer moeten leggen. Denk dat dat beetje de ondergrens is.

spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 10 sep 2012, 01:45

Devoraz schreef:
spydi schreef:als Ik rond de 60 !!! ben ongeveer dan zijn we toe aan de 1800 (of is die dan te zwaar geworden als Je 60 bent)
Dat hangt helemaal af van je gezondheid en je lengte. Mijn vader heeft tot zijn 72ste op diverse goldwings gereden

overbodige quotes verwijderd
Ja inderdaad Devoraz,

Ik heb een kennis die is ook in de 70 en die kan ook niet meer zo best met de Goldwing overweg heeft een 1500 of 1800,maar die is nu aan het na denken om er een zijspan aan te laten bouwen of om te laten bouwen naar een trike,dus als het moet kunnen we altijd door blijven rijden,denk Ik dan.

spydi
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2012, 17:13

Re: Eerst maar even voorstellen

Bericht door spydi » 10 sep 2012, 01:58

Johan Helmond schreef:Jde andere koppakking ook vervangen moet worden (dat die lek is naar binnenuit als ik het goed zeg: afentoe wat witte rook uit linker uitlaat, vorige week lucht in die koppelingsleiding en verbruikt elke rit 0,5 - 1 liter koelvloeistof).

Kun Je geen pil in de koelvloeistof gooien Johan,misschien een heel klein scheurtje ergens in de kop of waterpomp,door dat ie ooit een keer te warm is geweest en in de loop der jaren,wordt het groter en groter natuurlijk,Ik zou wel een goeie pil er in gooien van barleaks (met die korreltjes en siroop er in) of D2 (alleen vloeistof) barleaks weet Ik dat het ook wordt gebruikt door de Wegenwacht en D2 zag Ik laatst voor het eerst en dat was nieuwe,die mag ook gemengd worden met de nieuwe longlife koelvloeistof,maar Bar's leaks kun Je kleine scheurtjes nog wel eens dicht krijgen.

Plaats reactie