Opnieuw een GL1000 aanschaffen ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 20:00
- Locatie: Haarlem
Opnieuw een GL1000 aanschaffen ?
Hallo Beste Wingers,
Mijn naam is Peter ik woon in Haarlem.
Vroeger 2 x een blauwe GL1000 gereden. totaal +/- 8 jaar.
Sindsdien andere motoren lang BMW's. Maar oude liefde roest niet.
Ik en nu van plan om een goede gl1000 te kopen en mijn R1150GS te verkopen. Maar nu vraag ik me af of een oude Goldwing nog wel mee kan qua techniek en wegligging. Meningen graag??
Ook wil ik graag een keertje een kort testritje maken op een oude GL1000 of GL1100 in de buurt van Haarlem/Amsterdam. Dit om weer een idee te krigen hoe dit nu rijdt na zoveel tijd.
M.vr.gr.Peter.
Mijn naam is Peter ik woon in Haarlem.
Vroeger 2 x een blauwe GL1000 gereden. totaal +/- 8 jaar.
Sindsdien andere motoren lang BMW's. Maar oude liefde roest niet.
Ik en nu van plan om een goede gl1000 te kopen en mijn R1150GS te verkopen. Maar nu vraag ik me af of een oude Goldwing nog wel mee kan qua techniek en wegligging. Meningen graag??
Ook wil ik graag een keertje een kort testritje maken op een oude GL1000 of GL1100 in de buurt van Haarlem/Amsterdam. Dit om weer een idee te krigen hoe dit nu rijdt na zoveel tijd.
M.vr.gr.Peter.
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
juist gezien op het forum in belgie
Te koop/A vendre GL 1000-1976
Zeer mooie en originele staat/Trés bon état originale.
Foto's op aanvraag/Photos sur demande.
Te koop in Aalst/A vendre à Alost bij/chez 'Van Gijsegem'-Honda.
Info:0475/60.43.73
bennie.amerijckx@uzbrussel.be
Te koop/A vendre GL 1000-1976
Zeer mooie en originele staat/Trés bon état originale.
Foto's op aanvraag/Photos sur demande.
Te koop in Aalst/A vendre à Alost bij/chez 'Van Gijsegem'-Honda.
Info:0475/60.43.73
bennie.amerijckx@uzbrussel.be
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Peter ook ik wens je welkom.
Ik ben zelf heb mijn eerste Goldwing in 1979 gekocht (K3). In die tijd zeker een moderne motor. Ondertussen alle type Goldwings gehad en nu dus op GL1800. Ik heb ook nog 2 1000's uit 1976. Je kunt wel merken als je van de 1000 op de 1800 stapt dat de techniek in meer dan 30 jaar niet stil heeft gestaan. Denk dan vooral aan remmen, wegligging en comfort.
Dit jaar nog met een GL1000 zonder scherm/kuip de GWEF Classic Toer gereden van meer dan 3000 kilometer binnen 1 week. Het viel me mee, maar af en toe was ik vergeten dat ik niet op de 1800 zat qua remmen en sturen wat dat af en toe penibele situaties
Zeker als je nu van een geweldige stuurfiets afkomt zoals een BMW GS, zal je een GL1000 qua sturen en remmen tegenvallen. Ik zou eerst eens gaan proefrijden als je de GS om wilt ruilen tegen een GL1000 voordat je er spijt van krijgt. Een GL1000 is een goede motor, maar geen moderne motor zoals een GS 1150.
Ik ben zelf heb mijn eerste Goldwing in 1979 gekocht (K3). In die tijd zeker een moderne motor. Ondertussen alle type Goldwings gehad en nu dus op GL1800. Ik heb ook nog 2 1000's uit 1976. Je kunt wel merken als je van de 1000 op de 1800 stapt dat de techniek in meer dan 30 jaar niet stil heeft gestaan. Denk dan vooral aan remmen, wegligging en comfort.
Dit jaar nog met een GL1000 zonder scherm/kuip de GWEF Classic Toer gereden van meer dan 3000 kilometer binnen 1 week. Het viel me mee, maar af en toe was ik vergeten dat ik niet op de 1800 zat qua remmen en sturen wat dat af en toe penibele situaties
Zeker als je nu van een geweldige stuurfiets afkomt zoals een BMW GS, zal je een GL1000 qua sturen en remmen tegenvallen. Ik zou eerst eens gaan proefrijden als je de GS om wilt ruilen tegen een GL1000 voordat je er spijt van krijgt. Een GL1000 is een goede motor, maar geen moderne motor zoals een GS 1150.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Welkom, ik heb geen ervaring op andere typen dan de 1500SE. Deze rijdt lekker, maar ik denk niet dat het te vergelijken is met een 1000 of 1100
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
- Locatie: woerden
- Contacteer:
Hoi Peter,
welkom op dit forum.
Ik rij met veel plezier diverse GL1000's. Ze kunnen nog goed mee met het verkeer van nu maar realiseer je waar je aan gaat beginnen. Je gaat van moderne techniek terug naar de techniek uit de jaren zeventig; weliswaar heel erg vooruitstrevend voor die tijd!.
Ik heb diverse sprints met een Audi gewonnen, hi h ihi, maar als het op remmen aankomt is het oh oh oh (zoiets als ho ho ho van de kerstman maar dan andersom (':shock:')
Maar ik kom uit de wereld van BMW R60/5, R60/6 en R75/6. Vergeleken met die machines is de GL1000 een verademing (eigenlijk de ideale BMW....).
Jij hebt een moderne R1150GS.
De GL1000 is nu een klassieker. Dus misschien moet je je rijstijl aanpassen.
Breng eens een bezoek aan Bikers Best. Daar staan altijd wel mooie GL1000's voor een schappelijke prijs.
Ik weet niet of je een doorrijder bent maar een originele GL1000 in deze seizoen gebruiken is eigenlijk doodzonde. Dan hebt je dus een tweede nodig (pekeluitvoering). Ook iets om in je achterhoofd te houden. verder mag je met een klassieker max 10000 km per jaar rijden (wie controleert het). Ik heb er drie dus dat zit wel goed ('')
Er is veel liefde nodig wil je een R1150GS inruilen voor een GL1000.
Maar als je echt verliefd bent is er niets wat je tegenhoudt.
welkom op dit forum.
Ik rij met veel plezier diverse GL1000's. Ze kunnen nog goed mee met het verkeer van nu maar realiseer je waar je aan gaat beginnen. Je gaat van moderne techniek terug naar de techniek uit de jaren zeventig; weliswaar heel erg vooruitstrevend voor die tijd!.
Ik heb diverse sprints met een Audi gewonnen, hi h ihi, maar als het op remmen aankomt is het oh oh oh (zoiets als ho ho ho van de kerstman maar dan andersom (':shock:')
Maar ik kom uit de wereld van BMW R60/5, R60/6 en R75/6. Vergeleken met die machines is de GL1000 een verademing (eigenlijk de ideale BMW....).
Jij hebt een moderne R1150GS.
De GL1000 is nu een klassieker. Dus misschien moet je je rijstijl aanpassen.
Breng eens een bezoek aan Bikers Best. Daar staan altijd wel mooie GL1000's voor een schappelijke prijs.
Ik weet niet of je een doorrijder bent maar een originele GL1000 in deze seizoen gebruiken is eigenlijk doodzonde. Dan hebt je dus een tweede nodig (pekeluitvoering). Ook iets om in je achterhoofd te houden. verder mag je met een klassieker max 10000 km per jaar rijden (wie controleert het). Ik heb er drie dus dat zit wel goed ('')
Er is veel liefde nodig wil je een R1150GS inruilen voor een GL1000.
Maar als je echt verliefd bent is er niets wat je tegenhoudt.
Habemus Hippopotamus
1100 belasting vrij
hoi peter de 1100 belasting vrij heb ik nog steeds dus als je er zin in hebt dan hoor ik je wel en hij staat op markt plaats bij onderdelen maar hij is tekoop voor er mee terijden en niet voor onderdelengr.john
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:37
- Locatie: Rijsenhout
Re: Opnieuw een GL1000 aanschaffen ?
Hallo,
Ik heb zelf pas geleden een GL 1000 uit '77 aangeschaft, ben nu bezig met een aantal zaken te vernieuwen.
banden reeds vernieuwd en elektronische ontsteking komt eraan en dan nog een flinke grote beurt om het af te ronden.
Ik heb er een paar keer opgereden en het rijdt toch wel super hoor, niet te vergelijken met een moderne fiets, maar daar heb ik niet zoveel mee.
Het voordeel is dat je er zelf lekker aan kunt sleutelen, geen digitale rommel dus.
gr
Carlos
Ik heb zelf pas geleden een GL 1000 uit '77 aangeschaft, ben nu bezig met een aantal zaken te vernieuwen.
banden reeds vernieuwd en elektronische ontsteking komt eraan en dan nog een flinke grote beurt om het af te ronden.
Ik heb er een paar keer opgereden en het rijdt toch wel super hoor, niet te vergelijken met een moderne fiets, maar daar heb ik niet zoveel mee.
Het voordeel is dat je er zelf lekker aan kunt sleutelen, geen digitale rommel dus.
gr
Carlos
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:05
- Locatie: Vlaardingen
GL1000
Meer dan een jaar geleden mijn Gl1000 verkocht.
Ik heb nog spijt van..., snif.
Tuurlijk rijden de nieuwe Wings beter maar de GL1000's kunnen nog met gemak met het verkeer mee. Vermogen genoeg.
Mij oude trots...
Ik zou zeggen; kopen die gl1000!
Iemand moet ervoor zorgen dat ze blijven rijden...
Gr
Ewald
Ik heb nog spijt van..., snif.
Tuurlijk rijden de nieuwe Wings beter maar de GL1000's kunnen nog met gemak met het verkeer mee. Vermogen genoeg.
Mij oude trots...
Ik zou zeggen; kopen die gl1000!
Iemand moet ervoor zorgen dat ze blijven rijden...
Gr
Ewald
Gone with the Wing...
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: GL1000
De img achter je naam, moet achter de link [/] deze voor imgewald schreef:Meer dan een jaar geleden mijn Gl1000 verkocht.
Ik heb nog spijt van..., snif.
Tuurlijk rijden de nieuwe Wings beter maar de GL1000's kunnen nog met gemak met het verkeer mee. Vermogen genoeg.
Mij oude trots...
Ik zou zeggen; kopen die gl1000!
Iemand moet ervoor zorgen dat ze blijven rijden...
Gr
Ewald[/img]
- hennyw
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 02 sep 2007, 14:39
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer: