nieuw lid
- Roberto 10
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 12:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
nieuw lid
Hallo allemaal, ik ben een nieuw lid,ben bezig met een Goldwing 1500 te kopen,kunnen jullie me mischien een paar tips doen waar op te letten met het kopen van de wing,of is het beter eerst met een 1200 te beginnen, rij al wel twintigjaar motor
Groetjes:Roberto
Groetjes:Roberto
- Goldwingbiker
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 03 okt 2007, 10:27
- Locatie: de Meern
Welkom op dit forum, De vraag die je stelt zal veel reacties geven. Hier zijn niet alleen rijders ( zoals ik) maar ook sleutelaars te vinden. De eindconclusie zal van iedereen zijn: Goede mooie prachtige uitstekende machine. Na een proefrit ben je verkocht enz. Als advies wil ik je meegeven: Koop bij een gerenomeerd bedrijf of neem anders iemand mee bij de aankoop die echt verstand heeft van de Goldwing. Veel succes bij het zoeken vinden en kopen van je nieuwe fiets.
Groet,
Ed
Groet,
Ed
Het is nooit zo donker of er komt wel een Goldwing voorbij.
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Ook namens mij welkom Roberto.
Het is wat Golwingbiker zegt koop bij een gerenomeerd bedrijf of weet de history van de motor.
Ik heb een 1/2 jaar geleden een 1500 gekocht bij Ten kate in Nieuw Leusden.
Er mankeerde nogal wat aan wat verborgen gebreken heet, hij staat er nu om tijdens de winter de gebreken te verhelpen.
Of het naar tevredenheid gebeurt moet ik afwachten maar ik heb er alle vertrouwen in.
Had ik de motor particulier gekocht dan had ik nu een probleem, natuurlijk weet ik dat ik duurder uit ben.
Maar als er gerepareerd moet worden betaald iedereen een deel.
voor hen geldt, vaak verdienen zij aan de marge maar soms moet er geld bij.
Veel plezier met de keuze, koop de 1500 je zal er geen spijt van krijgen.
Tips laat ik aan anderen over want daar heb ik te weinig km voor onder mijn gat.
Het is wat Golwingbiker zegt koop bij een gerenomeerd bedrijf of weet de history van de motor.
Ik heb een 1/2 jaar geleden een 1500 gekocht bij Ten kate in Nieuw Leusden.
Er mankeerde nogal wat aan wat verborgen gebreken heet, hij staat er nu om tijdens de winter de gebreken te verhelpen.
Of het naar tevredenheid gebeurt moet ik afwachten maar ik heb er alle vertrouwen in.
Had ik de motor particulier gekocht dan had ik nu een probleem, natuurlijk weet ik dat ik duurder uit ben.
Maar als er gerepareerd moet worden betaald iedereen een deel.
voor hen geldt, vaak verdienen zij aan de marge maar soms moet er geld bij.
Veel plezier met de keuze, koop de 1500 je zal er geen spijt van krijgen.
Tips laat ik aan anderen over want daar heb ik te weinig km voor onder mijn gat.
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
welkom hier
tja wat moet ja zoal in het oog houden , er zijn veel zaken hoor
remschijven kosten meer dan 200€ stuk x 3 dus die kontroleren
achterbrug kontroleren op oksidatie
cruise control ; dus rijden met de wing en testen
balhoofd , wing op zijn middenbok zetten en ff het stuur naar links en rechts draaien , daar mag geen knik inzitten
uitlaten kontroleren op gaten /oksidatie
dat zijn zo wat de punten waar je zeker moet naar kijken , en nog meer ook maar dat is voor iemand anders weer
grtz
mark
tja wat moet ja zoal in het oog houden , er zijn veel zaken hoor
remschijven kosten meer dan 200€ stuk x 3 dus die kontroleren
achterbrug kontroleren op oksidatie
cruise control ; dus rijden met de wing en testen
balhoofd , wing op zijn middenbok zetten en ff het stuur naar links en rechts draaien , daar mag geen knik inzitten
uitlaten kontroleren op gaten /oksidatie
dat zijn zo wat de punten waar je zeker moet naar kijken , en nog meer ook maar dat is voor iemand anders weer
grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
Voorstellen
Welkom
Ik heb hem nu een half jaar denk ik maar ben volledig verslaafd.
Ik heb hem nu een half jaar denk ik maar ben volledig verslaafd.
- jantje beton
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
- Locatie: HOESELT
Als eerste welkom op dit forum. Ja dan je vraag........ Mijn ervaring is dat als je 1200 rijd er of aan verslaafd bent en niet anders meer wilt......of je koopt binnen de kortste tijd een 1500.
Dan waar moet je kopen. Ik zou zeggen kijk eens bij Bikers-Best daar staan er genoeg in alle prijsklasse. Er staat een hele mooie blauwe echt voorzien van allerlei dure ascc. Als je over deze vragen hebt kan ik je wel helpen...weet alles van deze Wing.
Dan waar moet je kopen. Ik zou zeggen kijk eens bij Bikers-Best daar staan er genoeg in alle prijsklasse. Er staat een hele mooie blauwe echt voorzien van allerlei dure ascc. Als je over deze vragen hebt kan ik je wel helpen...weet alles van deze Wing.
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
- Anjer
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Axel
- Contacteer:
Ik ben op 7 aug. geslaagd voor mijn motorrijbewijs en op een 1200 gaan rijden (Zuid-Frankrijk 10 dagen toeren). Nu ging ie helaas kapot en ben ik overgestapt op een 1500. Geen dag spijt gehad! Ik zou niet meer anders willen.
Het mooist aan de zon is de schijn
Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden
Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Welkom Roberto,
Welkom op het forum
Ga gewoon voor de 1500.
Kijk inderdaad ook goed na of echt alles werkt.
Zoals
LCD display en compressor/luchtvering, radio enz dikte remschijven, einddempers vooral rondom het eindpijpje dit gaat vaak van binnen uit
wat aan de buitenkant zowat niet te zien ismet de achterkan van een schroevendraaier kom je een hoop te weten.
Kijk ook even onder de rubriek 1500 daar kom je heel wat te weten over de motor en waarop je zou kunnen letten.
Groeten Pierre
Welkom op het forum
Ga gewoon voor de 1500.
Kijk inderdaad ook goed na of echt alles werkt.
Zoals
LCD display en compressor/luchtvering, radio enz dikte remschijven, einddempers vooral rondom het eindpijpje dit gaat vaak van binnen uit
wat aan de buitenkant zowat niet te zien ismet de achterkan van een schroevendraaier kom je een hoop te weten.
Kijk ook even onder de rubriek 1500 daar kom je heel wat te weten over de motor en waarop je zou kunnen letten.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989