Hallo Wingers,
We zijn weer aanwezig op dit forum maar toch ook nooit weggeweest. Ik denk dat de meeste ons nog wel kennen van de tijd toen ik nog op een mooie blauwe Goldwing reed. In 2017 ben ik overgestapt van de GL1800 naar een BMW K1600 gtl. De reden daarvan was dat ik vond dat de Goldwings achterbleven in de techniek. De nieuwere versies hadden alleen een cosmetische upgrade maar bijvoorbeeld een boordcomputer zat er nog steeds niet op. Laat staan verschillende rijmodes met geintegreerde vering/remmen/traction control/gashendel. Je raad het al, na een jaar op mijn BMW te hebben gereden, komt Honda met een nieuwe Goldwing elektronisch gelijkwaardig aan de BMW. Trouwens, de kwaliteit van de BMW is me wel tegengevallen maar dat is een heel ander onderwerp. Voor de GL1800 heb ik nog een GL1500, GL1200 en GL1100 in mijn bezit gehad. Voor de Goldwings heb ik nog een CX500 en een CF400 gereden. Mijn eerste motor heb ik gekocht in 1980 en nog voor ik een rijbewijs had. Dat was een Honda CB360.
De nieuwe Goldwing (1800+) heeft ons altijd aangetrokken en we hebben er verschillende proefritjes mee gemaakt. DCT vond ik geweldig en ook het lage zwaartepunt voelde direct vertrouwd aan. We hebben op het punt gestaan om een blauwe (is nu eenmaal mijn kleur) uit 2019 te kopen maar zijn toen afgehaakt om het onduidelijke en rommelige onderhoud. In die tijd kwam ook de grotere topkoffer ter sprake en andere (kleine) verbeteringen van het 2021- model. Daarom besloten om toch uit te kijken naar een vanaf 2021 model maar daarvan worden er niet veel te koop gezet. Ook die wel te koop komen te staan hebben vaak pekelschade waar deze machines gevoelig voor zijn. Tot er een geheel zwarte uit 2022 op ons pad kwam. Best een stoere uitvoering. Deze Wing bezocht en hij ziet er perfect uit. Wel wat add-ons maar die kunnen weer verwijderd worden maar pekel is compleet onbekend voor deze machine. Twee weken geleden de knoop doorgehakt en precies een week geleden mijn nieuwe Goldwing opgehaald. Natuurlijk niet rijdend (pekel op de weg) maar in de aanhanger mee naar huis genomen. Mooi detail; op deze motor heb ik tot nu toe meer achteruit gereden dan vooruit.
Kortom, we rijden weer op een Goldwing. Ik rijd en Dushi zit ontspannen achterop. Ondanks de BMW hebben we nog wel aan een aantal Forumritjes meegedaan maar op een Wing voelt dat toch beter. We hopen dit jaar aan GWF-ritjes mee te kunnen doen en ook jullie allemaal te ontmoeten. Het valt me op dat er vele nieuwe Wingers bijgekomen zijn wat het alleen maar weer gezelliger maakt.
Tot snel.
Groetjes,
Marco en Monique
Weer terug maar ook nooit wegeweest
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Welkom terug en wat een mooie motor zo. Het duurde even, maar je bent toch weer verstandig geworden.
Meer achteruit gereden dan vooruit, dat kunnen er niet veel zeggen
Zet 1 april naar alvast in de agenda, dan rijden we de paasrit naar Bikers Best.
Meer achteruit gereden dan vooruit, dat kunnen er niet veel zeggen
Zet 1 april naar alvast in de agenda, dan rijden we de paasrit naar Bikers Best.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Online
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Welkom, Marco en Monique (natuurlijk ).
Leuk dat jullie weer een Wing hebben, tussen de regels doorhad ik al begrepen dat je aan het zoeken was.
Leuk dat jullie weer een Wing hebben, tussen de regels doorhad ik al begrepen dat je aan het zoeken was.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Welcome back samen, fraaie machine
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Hans van der Lugt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ede
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Veel geluk en plezier met de nieuwe motor!
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
- meire
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Welkom terug Marco
Veel veilige en terug veel leuke kilometers vooruit met de Goldwing 1800
Veel veilige en terug veel leuke kilometers vooruit met de Goldwing 1800
Vele Groetjes,Meire
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Leuk om hier weer “legaal” te mogen komen Ik weet natuurlijk dat we altijd van harte welkom waren met de BMW maar het weer hebben van een Goldwing voelt toch beter.
Ik rij tegenwoordig niet meer zelf en moet zeggen dat ik achterop de Goldwing toch heel wat beter en relaxter zit dan op de BMW.
We kijken uit naar een mooie en gezellige rit met jullie!
Ik rij tegenwoordig niet meer zelf en moet zeggen dat ik achterop de Goldwing toch heel wat beter en relaxter zit dan op de BMW.
We kijken uit naar een mooie en gezellige rit met jullie!
- Hans van der Lugt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ede
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Dushi,
Hopelijk tot snel ziens!
Hopelijk tot snel ziens!
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Weer terug maar ook nooit wegeweest
Geweldige machine Marco! DCT lijkt mij ook geweldig.
Ik rijd sinds een jaar of 8 automaat in mijn auto's en heb altijd gezegd, ik ga nooit meer terug naar een schakelbak.
Dit lijkt me op een motor niet anders. Helaas heb ik nog geen DCT geld en zijn die nieuwe goldwings veeeeels te klein voor mij.
Veel plezier met deze motor en hopelijk snel weer tot ziens op een forumrit.
Ik rijd sinds een jaar of 8 automaat in mijn auto's en heb altijd gezegd, ik ga nooit meer terug naar een schakelbak.
Dit lijkt me op een motor niet anders. Helaas heb ik nog geen DCT geld en zijn die nieuwe goldwings veeeeels te klein voor mij.
Veel plezier met deze motor en hopelijk snel weer tot ziens op een forumrit.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten