even voorstellen
Geplaatst: 24 feb 2017, 18:10
Hallo
Na de afgelopen 30 jaar verschillende Honda's te hebben bereden waaronder de 500/4 - 1100 Magna - en 2x Pan European ST 1100 ben ik door een foutje van een medeweggebruikster in 2012, bij m'n eerste "niet Honda" aanbeland.
Helaas was de Pan niet meer te redden na het innig samensmelten met een VW Golf. En omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan moest ik toch iets anders op de stoep hebben staan.
Ondanks dat ik enorm heb genoten van de kwaliteiten van de ST 1100 ben ik mede op aandringen van mijn partner bij een RT 1200 aanbeland.
Ach niks mis mee, ....het stuurt goed , het remt goed en de rest dat went wel , ....dacht ik!!
Nee dus, na vier jaar heb ik er toch de brui aan gegeven, gewoon omdat t mijn motor niet is en eigenlijk nooit vertrouwen heb gehad in het product.
Je betaald een hoop geld voor een aantal leuke gadgets maar de achterhaalde techniek is nog steeds aanwezig en dat merk je ook in de loop- en rij- karakteristiek. Sommige rijders noemen dat karakter, en zijn hiervan gecharmeerd maar het is "not my cup of tea".
Al heel lang stond de volgende op het wensenlijstje, maar volgens de duo was ik te jong en hij te zwaar. Maar nu heb ik toch de beslissing genomen en rijd sinds oktober op een GL 1800, (tenminste als t weer het toelaat)
Volgens velen heeft t niets met motorrijden te maken en heeft hij een aantal bijnamen gekregen zoals Rijdend bankstel, Lead Wing, halve auto, Scania, touringcar, boot, slagschip, maar je weet pas hoe het is als je het geprobeerd hebt zeiden ze tegen me...... En dat klopt heb ik nu gemerkt . Na een proefrit was ik gelijk verkocht.
Wij gebruiken hem hoofdzakelijk voor de vakanties waarbij we heel Europa al hebben bereden, van Noordkaap tot zuid Spanje en van Bretagne tot Kroatie en Tjechie , en voor de weekendjes weg naar Zwarte Woud , de Eiffel en Sauerland.
Daar ik altijd het onderhoud (zo veel mogelijk) zelf uitvoer aan mijn motoren en auto's hoop ik hier de nodige wetenswaardigheden en slimmigheidjes tegen te komen, en van de "Know how" hierop het forum gebruik te kunnen maken.
Groet
Rob
Na de afgelopen 30 jaar verschillende Honda's te hebben bereden waaronder de 500/4 - 1100 Magna - en 2x Pan European ST 1100 ben ik door een foutje van een medeweggebruikster in 2012, bij m'n eerste "niet Honda" aanbeland.
Helaas was de Pan niet meer te redden na het innig samensmelten met een VW Golf. En omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan moest ik toch iets anders op de stoep hebben staan.
Ondanks dat ik enorm heb genoten van de kwaliteiten van de ST 1100 ben ik mede op aandringen van mijn partner bij een RT 1200 aanbeland.
Ach niks mis mee, ....het stuurt goed , het remt goed en de rest dat went wel , ....dacht ik!!
Nee dus, na vier jaar heb ik er toch de brui aan gegeven, gewoon omdat t mijn motor niet is en eigenlijk nooit vertrouwen heb gehad in het product.
Je betaald een hoop geld voor een aantal leuke gadgets maar de achterhaalde techniek is nog steeds aanwezig en dat merk je ook in de loop- en rij- karakteristiek. Sommige rijders noemen dat karakter, en zijn hiervan gecharmeerd maar het is "not my cup of tea".
Al heel lang stond de volgende op het wensenlijstje, maar volgens de duo was ik te jong en hij te zwaar. Maar nu heb ik toch de beslissing genomen en rijd sinds oktober op een GL 1800, (tenminste als t weer het toelaat)
Volgens velen heeft t niets met motorrijden te maken en heeft hij een aantal bijnamen gekregen zoals Rijdend bankstel, Lead Wing, halve auto, Scania, touringcar, boot, slagschip, maar je weet pas hoe het is als je het geprobeerd hebt zeiden ze tegen me...... En dat klopt heb ik nu gemerkt . Na een proefrit was ik gelijk verkocht.
Wij gebruiken hem hoofdzakelijk voor de vakanties waarbij we heel Europa al hebben bereden, van Noordkaap tot zuid Spanje en van Bretagne tot Kroatie en Tjechie , en voor de weekendjes weg naar Zwarte Woud , de Eiffel en Sauerland.
Daar ik altijd het onderhoud (zo veel mogelijk) zelf uitvoer aan mijn motoren en auto's hoop ik hier de nodige wetenswaardigheden en slimmigheidjes tegen te komen, en van de "Know how" hierop het forum gebruik te kunnen maken.
Groet
Rob