Nieuwe Goldwing rijder
Geplaatst: 21 okt 2016, 18:13
Hallo collega motorrijders
Ik kan nog niet zeggen: collega Goldwing rijders, want mijn Goldwing komt aanstaande woensdag vanuit Belgie deze kant op en moet dan nog naar de keuring etc.
Ik ben 60 jaar en rijd motor sinds 1974. Mijn 2 laatste motoren toen waren de GL1000 en een jaar later de GL1100.
De GL1100 heb ik gereden van 1980 tot 1987 en toen is mijn motorcarriere gestopt tot 2011. Toen heb ik mijn huidige Honda Varadero XL1000V gekocht die ik nog steeds heb. Deze motor is erg hoog een heeft een hoog zwaartepunt.
Eens een Goldwing gereden dan wil je toch weer een Goldwing terug dus die komt woensdag als het weer meezit.
Hij is zilvergrijs, model 2005, heeft 40.000 km gelopen, ziet er geweldig verzorgt en netjes uit en het blok loopt als een zonnetje. Hij geeft miles aan en dat is dan weer jammer maar de prijs was goed, 10.600 euro.
Het is de grootste en de zwaarste motor in mijn motorcarriere dus de eerste tocht zal wel even de zenuwen aanspreken maar het zal helemaal goedkomen.
Onderhoud aan de Goldwing doe ik, zoals ik al mijn hele leven doe, zelf.
Te beginnen met het verwijderen van al het plastic en alles wat buiten het zicht valt eens grondig schoon te maken.
De voorvork volledig reviseren.
De pro link goed in het vet zetten evenals alle andere belangrijke zaken.
De stekkers van de spanningsregelaar eraf knippen en de richting de dynamo doorsolderen en richting de accu rechtstreeks met ogen aansluiten op de accu. De stekkers willen nogal eens ik de fik vliegen en de laadspanning is hoger.
En zo nog een aantal zaken en uiteraard weten hoe de motor in elkaar zit en waar je bij een eventuele storing moet zoeken.
Jammer aan de Goldwing vind ik dat de spiegels niet inklapbaar zijn en dat de ruit niet elektrisch is. Ook zou het makkelijk zijn als de koffers afneembaar zouden zijn.
Ik kan nog niet zeggen: collega Goldwing rijders, want mijn Goldwing komt aanstaande woensdag vanuit Belgie deze kant op en moet dan nog naar de keuring etc.
Ik ben 60 jaar en rijd motor sinds 1974. Mijn 2 laatste motoren toen waren de GL1000 en een jaar later de GL1100.
De GL1100 heb ik gereden van 1980 tot 1987 en toen is mijn motorcarriere gestopt tot 2011. Toen heb ik mijn huidige Honda Varadero XL1000V gekocht die ik nog steeds heb. Deze motor is erg hoog een heeft een hoog zwaartepunt.
Eens een Goldwing gereden dan wil je toch weer een Goldwing terug dus die komt woensdag als het weer meezit.
Hij is zilvergrijs, model 2005, heeft 40.000 km gelopen, ziet er geweldig verzorgt en netjes uit en het blok loopt als een zonnetje. Hij geeft miles aan en dat is dan weer jammer maar de prijs was goed, 10.600 euro.
Het is de grootste en de zwaarste motor in mijn motorcarriere dus de eerste tocht zal wel even de zenuwen aanspreken maar het zal helemaal goedkomen.
Onderhoud aan de Goldwing doe ik, zoals ik al mijn hele leven doe, zelf.
Te beginnen met het verwijderen van al het plastic en alles wat buiten het zicht valt eens grondig schoon te maken.
De voorvork volledig reviseren.
De pro link goed in het vet zetten evenals alle andere belangrijke zaken.
De stekkers van de spanningsregelaar eraf knippen en de richting de dynamo doorsolderen en richting de accu rechtstreeks met ogen aansluiten op de accu. De stekkers willen nogal eens ik de fik vliegen en de laadspanning is hoger.
En zo nog een aantal zaken en uiteraard weten hoe de motor in elkaar zit en waar je bij een eventuele storing moet zoeken.
Jammer aan de Goldwing vind ik dat de spiegels niet inklapbaar zijn en dat de ruit niet elektrisch is. Ook zou het makkelijk zijn als de koffers afneembaar zouden zijn.