Even mezelf voorstellen.
Geplaatst: 25 jun 2016, 23:53
Beste allemaal, ik ben 49 en kom uit Moerstraten in West-Brabant.
Vandaag mijn eerste Goldwing gekocht.
Een GL 1800 van September 2004.
Ik rij al ruim 30 jaar motor, ben begonnen met het oefenrijbewijs op een XL250 uit 1978. Mooie off the road motor die nog grotendeels van staal was !!
Daarna een hele rits Honda's versleten, van de CB350 en de CB550 naar de CB750K en de 900 Bol D'Or naar mijn laatste Honda, de CBR 1000.
Deze heb ik total los gereden maar voor het getunde blok kreeg ik nog 10000 gulden bij een handelaar.
Geld erbij gelegd en ik ben overgestapt op de Yamaha VMaX.
Daarna nog een VMaX gereden waarna ik overstapte op een Yamaha Wildstar.
Ondertussen was ik al een veertiger en wilde ik een oude droom waarmaken.
Ik stapte dus over op mijn jongensdroom, de motor waarvan ik al sinds de autoloze Zondagen, posters van boven mijn bed had hangen, de Harley Davidson Electra Glide Classic.
Het was / is een hele mooie, de Anniversary uitvoering van 2003 Zilver Zwart twotone met wel het nieuwe TwinCamblok, maar gelukkig niet die vermadelije harley injectie, maar nog de gouwe ouwe carburateurs eronder !!
Het beste van 2 werelden dus. ( voor Harley's dan !! ).
Fijne motor, ik heb er half Europa op rondgekacheld, ik heb er zelf een kabelboom ingelegd t.b.v. de trekhaak die ik er ook zelf onder gezet hebt.
Mooie Squire aanhanger in dezelfde kleur Zilver grijs erachter!
Fijn ding.
Maar na jaren van plezier ermee, kwam ik erachter dat als het voor een Harley is, de prijs gelijk op z'n minst verdubbeld wordt.
Bij bedrijven in America hoef je niet aan te komen want die verkopen niets aan een Niet Amerikaan/ Canadees.
Reparaties zijn zo duur dat je soms een 2e hypotheek moet afsluiten om de rekening te kunnen betalen ( bij wijze van spreken).
Na 50000 km moest ik mijn TwinCam blok al laten reviseren, want de Oliepomp bleek ver onder de maat, en de nokkenaskettingspanners waren totaal versleten.
Letterlijk aan stukken gereden.
Na een mail aan Harley Davidson met de vraag of dit normaal was bij een motor van 30000 euro, kreeg ik te horen dat ze een oplossing hadden, en wel een screamin'eagle kit met daarin alle onderdelen nieuw inclusief een betere oliepomp voor slechts 1200 euro exclusief montagekosten.
Toen ook nog bleek dat mijn vrouw niet meer langdurig achterop kon zitten vanwege problemen met haar benen, in combinatie met de lullige plaatsing van de achterste valbeugels die voor haar met haar 1.68 meter ter hoog zitten, was voor mij de maat vol !
Ik ben gaan rondkijken naar een Goldwing , want ik ben nu eenmaal iemand die het liefst naar Griekenland zou rijden op de motor en dan moet je wel een goede toer motor hebben.
Verschillende vrienden van me die al jaren Goldwing rijden gaven me wat tips waar ik op moest letten en welke zaken een goed en vooral, welke zaken een slechte reputatie hebben.
Ik heb in Goes bij een lokale motorzaak met zeer vriendelijke mensen een mooie GL1800 uit 2004 gevonden.
Vanmorgen wezen rijden, vrouw mee om te kijken hoe ze hier op zou zitten.
Ze is van een zadel met rugleuning naar een fauteuil gegaan, ( haar woorden ) en ik mag volgend jaar weer op de motor met haar achterop op vakantie !!
Want allebei vinden we dat dit toch wel errug lekker rijdt !
Komende Woensdag ga ik op mijn Harley mijn laatste ritje maken naar Goes, en kom ik met waarschijnlijk een heel grote omweg terug gereden op de Goldwing.
Zoals gezegd, het is mijn eerste GoldWing, en mijn eerste Honda sinds 1996 dus voor info over wie weet wat ik nog vragen wil, dacht ik dat het waarschijnlijk een goed idee is om mezelf hier in te schrijven, en even voor te stellen.
Verder heb ik nog een grote hobby die ik mooi met motoren kan combineren, en dat is motor-navigatie op de Garmin.
Ik vind het geweldig om wekenlang tot in detail in Basecamp een route uit te zetten naar mijn vakantie adres.
Dit heb ik verschillende jaren gedaan in Mapsource en een Garmin 660, sinds twee jaar heb ik een Garmin 590 en moet het in Basecamp.
Waarschijnlijk zal 1 van de eerste dingen die ik ga vragen hier dan ook gaan over een steun voor mijn Garmin op de Goldwing.
Want het is een uitvoering zonder navigatie erop !
Hopelijk heb ik het niet te lang gemaakt, en zullen jullie nog regelmatig van me horen op dit forum.
Groetten,
Wilco.
Vandaag mijn eerste Goldwing gekocht.
Een GL 1800 van September 2004.
Ik rij al ruim 30 jaar motor, ben begonnen met het oefenrijbewijs op een XL250 uit 1978. Mooie off the road motor die nog grotendeels van staal was !!
Daarna een hele rits Honda's versleten, van de CB350 en de CB550 naar de CB750K en de 900 Bol D'Or naar mijn laatste Honda, de CBR 1000.
Deze heb ik total los gereden maar voor het getunde blok kreeg ik nog 10000 gulden bij een handelaar.
Geld erbij gelegd en ik ben overgestapt op de Yamaha VMaX.
Daarna nog een VMaX gereden waarna ik overstapte op een Yamaha Wildstar.
Ondertussen was ik al een veertiger en wilde ik een oude droom waarmaken.
Ik stapte dus over op mijn jongensdroom, de motor waarvan ik al sinds de autoloze Zondagen, posters van boven mijn bed had hangen, de Harley Davidson Electra Glide Classic.
Het was / is een hele mooie, de Anniversary uitvoering van 2003 Zilver Zwart twotone met wel het nieuwe TwinCamblok, maar gelukkig niet die vermadelije harley injectie, maar nog de gouwe ouwe carburateurs eronder !!
Het beste van 2 werelden dus. ( voor Harley's dan !! ).
Fijne motor, ik heb er half Europa op rondgekacheld, ik heb er zelf een kabelboom ingelegd t.b.v. de trekhaak die ik er ook zelf onder gezet hebt.
Mooie Squire aanhanger in dezelfde kleur Zilver grijs erachter!
Fijn ding.
Maar na jaren van plezier ermee, kwam ik erachter dat als het voor een Harley is, de prijs gelijk op z'n minst verdubbeld wordt.
Bij bedrijven in America hoef je niet aan te komen want die verkopen niets aan een Niet Amerikaan/ Canadees.
Reparaties zijn zo duur dat je soms een 2e hypotheek moet afsluiten om de rekening te kunnen betalen ( bij wijze van spreken).
Na 50000 km moest ik mijn TwinCam blok al laten reviseren, want de Oliepomp bleek ver onder de maat, en de nokkenaskettingspanners waren totaal versleten.
Letterlijk aan stukken gereden.
Na een mail aan Harley Davidson met de vraag of dit normaal was bij een motor van 30000 euro, kreeg ik te horen dat ze een oplossing hadden, en wel een screamin'eagle kit met daarin alle onderdelen nieuw inclusief een betere oliepomp voor slechts 1200 euro exclusief montagekosten.
Toen ook nog bleek dat mijn vrouw niet meer langdurig achterop kon zitten vanwege problemen met haar benen, in combinatie met de lullige plaatsing van de achterste valbeugels die voor haar met haar 1.68 meter ter hoog zitten, was voor mij de maat vol !
Ik ben gaan rondkijken naar een Goldwing , want ik ben nu eenmaal iemand die het liefst naar Griekenland zou rijden op de motor en dan moet je wel een goede toer motor hebben.
Verschillende vrienden van me die al jaren Goldwing rijden gaven me wat tips waar ik op moest letten en welke zaken een goed en vooral, welke zaken een slechte reputatie hebben.
Ik heb in Goes bij een lokale motorzaak met zeer vriendelijke mensen een mooie GL1800 uit 2004 gevonden.
Vanmorgen wezen rijden, vrouw mee om te kijken hoe ze hier op zou zitten.
Ze is van een zadel met rugleuning naar een fauteuil gegaan, ( haar woorden ) en ik mag volgend jaar weer op de motor met haar achterop op vakantie !!
Want allebei vinden we dat dit toch wel errug lekker rijdt !
Komende Woensdag ga ik op mijn Harley mijn laatste ritje maken naar Goes, en kom ik met waarschijnlijk een heel grote omweg terug gereden op de Goldwing.
Zoals gezegd, het is mijn eerste GoldWing, en mijn eerste Honda sinds 1996 dus voor info over wie weet wat ik nog vragen wil, dacht ik dat het waarschijnlijk een goed idee is om mezelf hier in te schrijven, en even voor te stellen.
Verder heb ik nog een grote hobby die ik mooi met motoren kan combineren, en dat is motor-navigatie op de Garmin.
Ik vind het geweldig om wekenlang tot in detail in Basecamp een route uit te zetten naar mijn vakantie adres.
Dit heb ik verschillende jaren gedaan in Mapsource en een Garmin 660, sinds twee jaar heb ik een Garmin 590 en moet het in Basecamp.
Waarschijnlijk zal 1 van de eerste dingen die ik ga vragen hier dan ook gaan over een steun voor mijn Garmin op de Goldwing.
Want het is een uitvoering zonder navigatie erop !
Hopelijk heb ik het niet te lang gemaakt, en zullen jullie nog regelmatig van me horen op dit forum.
Groetten,
Wilco.