Even mezelf voorstellen.

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Even mezelf voorstellen.

Bericht door Nautic » 25 jun 2016, 23:53

Beste allemaal, ik ben 49 en kom uit Moerstraten in West-Brabant.
Vandaag mijn eerste Goldwing gekocht.
Een GL 1800 van September 2004.
Ik rij al ruim 30 jaar motor, ben begonnen met het oefenrijbewijs op een XL250 uit 1978. Mooie off the road motor die nog grotendeels van staal was !!
Daarna een hele rits Honda's versleten, van de CB350 en de CB550 naar de CB750K en de 900 Bol D'Or naar mijn laatste Honda, de CBR 1000.
Deze heb ik total los gereden maar voor het getunde blok kreeg ik nog 10000 gulden bij een handelaar.
Geld erbij gelegd en ik ben overgestapt op de Yamaha VMaX.

Daarna nog een VMaX gereden waarna ik overstapte op een Yamaha Wildstar.
Ondertussen was ik al een veertiger en wilde ik een oude droom waarmaken.
Ik stapte dus over op mijn jongensdroom, de motor waarvan ik al sinds de autoloze Zondagen, posters van boven mijn bed had hangen, de Harley Davidson Electra Glide Classic.

Het was / is een hele mooie, de Anniversary uitvoering van 2003 Zilver Zwart twotone met wel het nieuwe TwinCamblok, maar gelukkig niet die vermadelije harley injectie, maar nog de gouwe ouwe carburateurs eronder !!
Het beste van 2 werelden dus. ( voor Harley's dan !! ).
Fijne motor, ik heb er half Europa op rondgekacheld, ik heb er zelf een kabelboom ingelegd t.b.v. de trekhaak die ik er ook zelf onder gezet hebt.
Mooie Squire aanhanger in dezelfde kleur Zilver grijs erachter!
Fijn ding.
Maar na jaren van plezier ermee, kwam ik erachter dat als het voor een Harley is, de prijs gelijk op z'n minst verdubbeld wordt.
Bij bedrijven in America hoef je niet aan te komen want die verkopen niets aan een Niet Amerikaan/ Canadees.

Reparaties zijn zo duur dat je soms een 2e hypotheek moet afsluiten om de rekening te kunnen betalen ( bij wijze van spreken).
Na 50000 km moest ik mijn TwinCam blok al laten reviseren, want de Oliepomp bleek ver onder de maat, en de nokkenaskettingspanners waren totaal versleten.
Letterlijk aan stukken gereden.
Na een mail aan Harley Davidson met de vraag of dit normaal was bij een motor van 30000 euro, kreeg ik te horen dat ze een oplossing hadden, en wel een screamin'eagle kit met daarin alle onderdelen nieuw inclusief een betere oliepomp voor slechts 1200 euro exclusief montagekosten.

Toen ook nog bleek dat mijn vrouw niet meer langdurig achterop kon zitten vanwege problemen met haar benen, in combinatie met de lullige plaatsing van de achterste valbeugels die voor haar met haar 1.68 meter ter hoog zitten, was voor mij de maat vol !
Ik ben gaan rondkijken naar een Goldwing , want ik ben nu eenmaal iemand die het liefst naar Griekenland zou rijden op de motor en dan moet je wel een goede toer motor hebben.
Verschillende vrienden van me die al jaren Goldwing rijden gaven me wat tips waar ik op moest letten en welke zaken een goed en vooral, welke zaken een slechte reputatie hebben.

Ik heb in Goes bij een lokale motorzaak met zeer vriendelijke mensen een mooie GL1800 uit 2004 gevonden.
Vanmorgen wezen rijden, vrouw mee om te kijken hoe ze hier op zou zitten.
Ze is van een zadel met rugleuning naar een fauteuil gegaan, ( haar woorden ) en ik mag volgend jaar weer op de motor met haar achterop op vakantie !!
Want allebei vinden we dat dit toch wel errug lekker rijdt !
Komende Woensdag ga ik op mijn Harley mijn laatste ritje maken naar Goes, en kom ik met waarschijnlijk een heel grote omweg terug gereden op de Goldwing.

Zoals gezegd, het is mijn eerste GoldWing, en mijn eerste Honda sinds 1996 dus voor info over wie weet wat ik nog vragen wil, dacht ik dat het waarschijnlijk een goed idee is om mezelf hier in te schrijven, en even voor te stellen.
Verder heb ik nog een grote hobby die ik mooi met motoren kan combineren, en dat is motor-navigatie op de Garmin.
Ik vind het geweldig om wekenlang tot in detail in Basecamp een route uit te zetten naar mijn vakantie adres.
Dit heb ik verschillende jaren gedaan in Mapsource en een Garmin 660, sinds twee jaar heb ik een Garmin 590 en moet het in Basecamp.
Waarschijnlijk zal 1 van de eerste dingen die ik ga vragen hier dan ook gaan over een steun voor mijn Garmin op de Goldwing.
Want het is een uitvoering zonder navigatie erop !

Hopelijk heb ik het niet te lang gemaakt, en zullen jullie nog regelmatig van me horen op dit forum.
Groetten,
Wilco.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nautic op 03 jul 2016, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door RonalT » 25 jun 2016, 23:56

Welkom Wilco en veel plezier met je 'nieuwe' motor.
... kom ik met waarschijnlijk een heel grote omweg terug gereden op de Goldwing ...


Dat is dus een bekend probleem. Ik heb er ook last van.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door KingEdwin » 26 jun 2016, 11:13

welkom Wilco.
Ik zie het niet echt als een probleem wat RonalT zegt. Bij rijden op de wing is het niet alleen de bestemming waar het om gaat maar ook (vooral ?) de reis er naartoe...

Ga lekker samen genieten van de wing en doe op dit forum veel info op. MrGPS zal je vast ook wel kennen, of ga jij MrGPS 2 worden op dit forum?
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door Devoraz » 26 jun 2016, 17:50

Altijd leuk om dit soort introducties te lezen. Welkom.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door De Motormuis » 26 jun 2016, 19:01

Wilco,
Van harte welkom op ons mooie forum.
Een mooie en uitgebreide introductie.
Heel veel plezier en veel fijne en veilige
kilometers met je Wing.
Maar dat gaat ongetwijfeld lukken.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door meire » 30 jun 2016, 17:38

Wilco,
Welkom op het forum :!:
Wat een mooie introductie ,
Veel veilige en leuke kilometers met Wing :!:
Vele Groetjes,Meire

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door peter n.d. » 09 jul 2016, 15:59

Beste Wilco , veel plezier en nog vele vellige km .gewenst met 1800 GoldWing . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 jul 2013, 17:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door Tourer » 19 jul 2016, 00:58

Hallo Wilco en Vrouw,

Mooie introductie en ik geniet/vind het ook leuk om de routes vooraf te maken in (nu) basecamp. Routes uitstippelen en bekijken in Google Earth is echte voorpret. We zijn net weer terug van Sauerland - Rijn - Zwartewoud , met dus vooraf gemaakte routes. De GL 1800 rijdt echt geweldig, goede keuze en daar krijgen jullie geen spijt van. Veel veilige en mooie kilometers toegewenst.

Groetjes Ties
Vorige motoren: Intruder 750, 2x Intruder 1400, Intruder LC 1500, BMW K1200LT, GL1800.
Huidige: GL 1800 Goldwing Tour DCT. 👌

Plaats reactie