Voorstellen en waar begin ik aan.......
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Helmond
Voorstellen en waar begin ik aan.......
Hallo,
Heb gisteren een Goldwing Gl 1100 Aspencade gekocht.
Bouwjaar 1983.
Stond al 22 jaar stil en heeft slechts 45000 km gelopen !!
Weet ook niet waar ik aan begin. Hij loopt, uiteraard, niet. Remt niet, schakelt wel en blok lijkt
los te zijn. Kon het achterwiel draaien met de motor in de versnelling, of ik trek hem door de koppeling
die dan waarschijnlijk verkleeft is.
Van de week ff bougies eruit en dan draaien in de versnelling.
Wat ik van plan ben:o.a. alle vloeistoffen vervangen. remmerij reinigen, carburateurs reinigen, roest verwijderen,
en daarna hele motor goed poetsen, accu opladen/vernieuwen, nieuwe ditributieriemen.
Vergeet ik iets belangrijks?
Wil eerst het blok aan het lopen maken. Als dat goed loopt wil ik verder gaan.
Wil er absoluut geen showroommodel van maken zoals enkele op dit forum doen. Petje af voor diegene maar
dat gaat me echt te ver en het moet ook een beetje betaalbaar blijven.
Tot zover voor nu.
Oh ja, ik ben 55 jaar, vrachtwagenchauffeur en hobby's: motoren, muziek proberen te maken, oldtimers.........
gr. Sjaak
Heb gisteren een Goldwing Gl 1100 Aspencade gekocht.
Bouwjaar 1983.
Stond al 22 jaar stil en heeft slechts 45000 km gelopen !!
Weet ook niet waar ik aan begin. Hij loopt, uiteraard, niet. Remt niet, schakelt wel en blok lijkt
los te zijn. Kon het achterwiel draaien met de motor in de versnelling, of ik trek hem door de koppeling
die dan waarschijnlijk verkleeft is.
Van de week ff bougies eruit en dan draaien in de versnelling.
Wat ik van plan ben:o.a. alle vloeistoffen vervangen. remmerij reinigen, carburateurs reinigen, roest verwijderen,
en daarna hele motor goed poetsen, accu opladen/vernieuwen, nieuwe ditributieriemen.
Vergeet ik iets belangrijks?
Wil eerst het blok aan het lopen maken. Als dat goed loopt wil ik verder gaan.
Wil er absoluut geen showroommodel van maken zoals enkele op dit forum doen. Petje af voor diegene maar
dat gaat me echt te ver en het moet ook een beetje betaalbaar blijven.
Tot zover voor nu.
Oh ja, ik ben 55 jaar, vrachtwagenchauffeur en hobby's: motoren, muziek proberen te maken, oldtimers.........
gr. Sjaak
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
In elk geval welkom en succes met de renovatie. Gaat je uiteindelijk lukken en anders zijn er zat mensen op het forum die graag een handje helpen.
Mocht het echt niet lukken, zijn er ook nog de bekende goldwing specialisten.
Mocht het echt niet lukken, zijn er ook nog de bekende goldwing specialisten.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rotterdam
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Foto's ?
Altijd leuk !
Altijd leuk !
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rotterdam
- director
- Berichten: 3906
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Succes met het opknappen van deze oude dame. Met genoeg vakmanschap en aandacht komt dat helemaal goed denk ik.
We lezen hier graag verder hoe het gaat.
We lezen hier graag verder hoe het gaat.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Helmond
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Nou kijk Tarzan, da's al makkelijk.
Dit is inderdaad de Goldwing die ik heb gekocht.
Was zelfs compleet met origineel Aspencade boekje, alle sleutels en gereedschap incl. origineel bandendrukmetertje.
Zal het verloop van de reparatie/restauratie hier posten maar zal (zeer) langzaam gaan.
Druk, druk, druk, men kent dat wel.
Heb er nog 2 foto's bijgedaan.
Heb voorheen al eens een GL 1200 gehad maar vind deze modellen mooier.
Niet zo vierkant maar als ik geen 1100 had kunnen vinden was het waarschijnlijk toch weer een 1200 geworden.
Alleen die 1200 liep wel en deze voorlopig nog lang niet denk ik.
Heb heel vroeger ook wel een GL 650 Silverwing gehad met dezelfde kuip en dezelfde kleur.
Was daar toen op getrouwd. De GL 650 heb ik niet meer, de vrouw waar ik toen mee trouwde op de motor nog wel !!
Dit is inderdaad de Goldwing die ik heb gekocht.
Was zelfs compleet met origineel Aspencade boekje, alle sleutels en gereedschap incl. origineel bandendrukmetertje.
Zal het verloop van de reparatie/restauratie hier posten maar zal (zeer) langzaam gaan.
Druk, druk, druk, men kent dat wel.
Heb er nog 2 foto's bijgedaan.
Heb voorheen al eens een GL 1200 gehad maar vind deze modellen mooier.
Niet zo vierkant maar als ik geen 1100 had kunnen vinden was het waarschijnlijk toch weer een 1200 geworden.
Alleen die 1200 liep wel en deze voorlopig nog lang niet denk ik.
Heb heel vroeger ook wel een GL 650 Silverwing gehad met dezelfde kuip en dezelfde kleur.
Was daar toen op getrouwd. De GL 650 heb ik niet meer, de vrouw waar ik toen mee trouwde op de motor nog wel !!
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Beestje ziet er nog vrij onverprutst uit. Een mooie basis om er weer een prima motor van te maken.
Veel succes met de metamorfose!
Veel succes met de metamorfose!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Helmond
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Dank allen voor het succes wensen.
Zal het nodig hebben.
Vandaag even stroom erop gezet en alle verlichting werkt behalve de knipperlichten cq. pinkers.
Zal wel een zekeringetje zijn of de clignoteur.
Het complete dashboard werkt ook en geeft mooi de versnellingen aan en de controle lampjes branden.
Heb de startmotor nog niet geprobeerd.
Ga eerst het blok proberen te tornen met de bougies eruit.
Als dat zeker los is kan ik de startmotor eens proberen.
Zo, ga nu pasen vieren met mijn vriend 'Karmeliet', de kenners weten wel wat ik bedoel .
Fijne Pasen allemaal.
Zal het nodig hebben.
Vandaag even stroom erop gezet en alle verlichting werkt behalve de knipperlichten cq. pinkers.
Zal wel een zekeringetje zijn of de clignoteur.
Het complete dashboard werkt ook en geeft mooi de versnellingen aan en de controle lampjes branden.
Heb de startmotor nog niet geprobeerd.
Ga eerst het blok proberen te tornen met de bougies eruit.
Als dat zeker los is kan ik de startmotor eens proberen.
Zo, ga nu pasen vieren met mijn vriend 'Karmeliet', de kenners weten wel wat ik bedoel .
Fijne Pasen allemaal.
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Hoi motorfan, dat zijn de mensen die we nodig hebben die de ,,OUDJES ,, weer proberen in goede staat te krijgen, als je er eenmaal aan begonnen bent en het stof is
eraf dan ga je de schoonheid ervan zien, hoop dat je hem aan de praat krijgt je zal er veel plezier van hebben, zie nu ineens dat je ook uit helmond komt hopelijk rijden
we eens samen hartelijke wing groeten.
eraf dan ga je de schoonheid ervan zien, hoop dat je hem aan de praat krijgt je zal er veel plezier van hebben, zie nu ineens dat je ook uit helmond komt hopelijk rijden
we eens samen hartelijke wing groeten.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Spreek je nu in naam van je avatar Peter ?lord of the wing schreef:Hoi motorfan, dat zijn de mensen die we nodig hebben die de ,,OUDJES ,, weer proberen in goede staat te krijgen,...
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Ben ver op weg daar naar toe hoop over een paar weken meer te weten, Cooper groeten daar.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Helmond
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Hey Peter,
Als ik hem aan de praat krijg gaan we zeker eens rijden.
Ergens een bakkie doen, bij tante Jetje, of ergens richting Ardennen.
Eerst nog ff sleutelen.
Oh ja, nog bedankt voor de Karmeliet gisteren.
Zie dat die Avatar van je veel gelijkenis vertoont met je echte driewieler
Als ik hem aan de praat krijg gaan we zeker eens rijden.
Ergens een bakkie doen, bij tante Jetje, of ergens richting Ardennen.
Eerst nog ff sleutelen.
Oh ja, nog bedankt voor de Karmeliet gisteren.
Zie dat die Avatar van je veel gelijkenis vertoont met je echte driewieler
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6743
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Hoi Sjaak,
Welkom op ons mooie forum.
Heel veel succes met het restaureren
van je Wing.
Welkom op ons mooie forum.
Heel veel succes met het restaureren
van je Wing.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Beste Motorfan , veel plezier met u opknappertje en 1x maal aan het rijden , vele en vellige km gewenst met 1100 GoldWing . groeten Peter n.d.
- meire
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Voorstellen en waar begin ik aan.......
Hoi Sjaak,
Welkom op het forum.
Heel veel succes met het restaureren
Welkom op het forum.
Heel veel succes met het restaureren
Vele Groetjes,Meire