Even voorstellen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 17:36
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Doesburg
Even voorstellen
Beste forumleden,
Na vele motoren te hebben gereden, ben ik sinds eind december de trotse eigenaar van een GL 1200 Aspencade uit 1986 met 45000 ML op de teller. De vorige eigenaar heeft deze ingeruild op een Goldwing 1500, dus mogelijk is dit een bekende motor onder de forumleden.
Na de testrit was ik verkocht en werd de koop gesloten. De motor is netjes afgeleverd met een nieuwe dynamo, distributieriemen vervangen, afleverbeurt. De terugreis , rit van ongeveer 75km in de regen was minder, aangezien het voor mij wat wennen was aangezien ik hiervoor veel supersport motoren heb gereden en eigenlijk de laatste jaren enkel met mooi weer rijd.
Inmiddels heb ik al het een en ander veranderd aan de motor, de armsteunen heb ik verwijderd, deze leken mij niet origineel en de constructie stond me niet aan, inmiddels ook al weer verkocht.
Op de valbeugels heb ik voetsteunen gemonteerd en het linkerbakje in de kuip is vervangen voor een bakje met een chromen deksel, kostte een tijdje poetsen, maar ben tevreden met het resultaat . De standaardspeakers zaten er nog in, deze heb ik vervangen voor een nieuw setje, wat de geluidskwaliteit direct een stuk beter maakte. Ook een andere kuipruit gemonteerd aangezien de ruit die erop zat niet echt mooi meer was. Het aluminium deel boven de koplamp heb ik ook vervangen voor een mooier exemplaar, verder 2 chromen rooster voor op de knipperlichten aan de voorzijde geplaatst.
afgelopen weekend heb ik een hak/teen schakelset op de kop getikt, alleen is deze ietwat roestig en beschadigd, van de week krijg ik een ander setje, hopelijk kan ik hier dan van 2 setjes 1 mooie samenstellen. ik heb al wel gezien dat ik een langere bout/moer verbinding nodig heb voor de hakteen set, iemad van jullie dit ook al eens bij de hand gehad ? Ben van plan om er een tapeind voor op maat te halen en er 2 borgmoeren op te zetten of heeft iemand een andere oplossing ?
Verder veel gepoetst om weer de glans weer omhoog te halen
Groet,
Alexander
Na vele motoren te hebben gereden, ben ik sinds eind december de trotse eigenaar van een GL 1200 Aspencade uit 1986 met 45000 ML op de teller. De vorige eigenaar heeft deze ingeruild op een Goldwing 1500, dus mogelijk is dit een bekende motor onder de forumleden.
Na de testrit was ik verkocht en werd de koop gesloten. De motor is netjes afgeleverd met een nieuwe dynamo, distributieriemen vervangen, afleverbeurt. De terugreis , rit van ongeveer 75km in de regen was minder, aangezien het voor mij wat wennen was aangezien ik hiervoor veel supersport motoren heb gereden en eigenlijk de laatste jaren enkel met mooi weer rijd.
Inmiddels heb ik al het een en ander veranderd aan de motor, de armsteunen heb ik verwijderd, deze leken mij niet origineel en de constructie stond me niet aan, inmiddels ook al weer verkocht.
Op de valbeugels heb ik voetsteunen gemonteerd en het linkerbakje in de kuip is vervangen voor een bakje met een chromen deksel, kostte een tijdje poetsen, maar ben tevreden met het resultaat . De standaardspeakers zaten er nog in, deze heb ik vervangen voor een nieuw setje, wat de geluidskwaliteit direct een stuk beter maakte. Ook een andere kuipruit gemonteerd aangezien de ruit die erop zat niet echt mooi meer was. Het aluminium deel boven de koplamp heb ik ook vervangen voor een mooier exemplaar, verder 2 chromen rooster voor op de knipperlichten aan de voorzijde geplaatst.
afgelopen weekend heb ik een hak/teen schakelset op de kop getikt, alleen is deze ietwat roestig en beschadigd, van de week krijg ik een ander setje, hopelijk kan ik hier dan van 2 setjes 1 mooie samenstellen. ik heb al wel gezien dat ik een langere bout/moer verbinding nodig heb voor de hakteen set, iemad van jullie dit ook al eens bij de hand gehad ? Ben van plan om er een tapeind voor op maat te halen en er 2 borgmoeren op te zetten of heeft iemand een andere oplossing ?
Verder veel gepoetst om weer de glans weer omhoog te halen
Groet,
Alexander
- Teddo
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 21:25
- Type Goldwing: GL1500
Re: Even voorstellen
Hi Alexander,
Een warm welkom!
Een warm welkom!
Als pitmaster van huize Jachtfestijn rookt hier meer dan alleen het rubber van de achterband.
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Even voorstellen
Welkom en veel plezier en fijne kilometers gewenst met je 'nieuw' motor.
En wat betreft de hak-teen-set, zet een oproep met wat grotere foto's in het 1200 topic.....
En wat betreft de hak-teen-set, zet een oproep met wat grotere foto's in het 1200 topic.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Even voorstellen
Hallo Alexander
Welkom op ons mooie forum en veel plezier
met het lezen van alle berichten.En je kunt er ook
nog eens veel van leren.
Straks veel plezier en veel fijne en veilige kilometers
met je Wing.
Welkom op ons mooie forum en veel plezier
met het lezen van alle berichten.En je kunt er ook
nog eens veel van leren.
Straks veel plezier en veel fijne en veilige kilometers
met je Wing.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- ijsbeer
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Vidreres Espanja
Re: Even voorstellen
Welkomk op ons forum, veel plezier hier en op de weg met je Wing
groet Dirk (IJsbeer)
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum!
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 17:36
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Doesburg
Re: Even voorstellen
Dank Allen voor het welkom,
Heb al een boel nuttige dingen gelezen hier op het forum , ook al reactie/hulp gehad op mijn vraag rondom de hak/teen schakelset.
Grt.
Alexander
Heb al een boel nuttige dingen gelezen hier op het forum , ook al reactie/hulp gehad op mijn vraag rondom de hak/teen schakelset.
Grt.
Alexander
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Even voorstellen
Beste Alexander , veel plezier en vele vellige km gewenst met de 1200 GoldWing . Groeten Peter n.d.
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Even voorstellen
Welkom Alexander op het forum
En veel veilige
kilometers met je Wing.
En veel veilige
kilometers met je Wing.
Vele Groetjes,Meire
- Jantje
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Melderslo
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Hoi Alexander.
Zie dat je sinds kort een goldwing hebt een GL 1200.
Fijn dat dit type nog niet tot de uitgestorven modellen hoort, en er nog zeker liefhebbers voor zijn. Zelf zit ik ook op een 1200.
Zag ook dat jou wing met een nieuwe dynamo afgeleverd is. Daar heb je goed aan gedaan, tenminsten als het bedrijf dat gedaan en bekostigd heeft.
Ik heb die van mij vorige zomer stuk gehad en daar dus een nieuwe in laten zetten. Dat was een duur grapje, maar ik heb dan ook alles waar je nu bij kon, omdat de motor eruit moest, laten vervangen wat niet meer zo goed was.
Rijd en laad nu weer als een nieuwe.
Veel plezier met je 1200 aspencade.
Groetjes jan.
Zie dat je sinds kort een goldwing hebt een GL 1200.
Fijn dat dit type nog niet tot de uitgestorven modellen hoort, en er nog zeker liefhebbers voor zijn. Zelf zit ik ook op een 1200.
Zag ook dat jou wing met een nieuwe dynamo afgeleverd is. Daar heb je goed aan gedaan, tenminsten als het bedrijf dat gedaan en bekostigd heeft.
Ik heb die van mij vorige zomer stuk gehad en daar dus een nieuwe in laten zetten. Dat was een duur grapje, maar ik heb dan ook alles waar je nu bij kon, omdat de motor eruit moest, laten vervangen wat niet meer zo goed was.
Rijd en laad nu weer als een nieuwe.
Veel plezier met je 1200 aspencade.
Groetjes jan.