Afscheid van het Goldwingforum

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Plaats reactie
sWinger

Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door sWinger » 28 okt 2015, 23:49

Beste forumleden,
Na bijna 8 jaar tot volle tevredenheid en met een big :D op onze GL1500 te hebben gereden hebben we deze zomer onze Wing verkocht :( Vele leuke trips mee gemaakt maar hij werd ons te zwaar en onhandig. M.n. het scherp manouvreren bij (zeer) lage snelheid. (krappe U bocht in doodlopende steeg/straat) Bij die gelegenheid zijn we stapvoets een paar keer omgevallen in al die jaren :x Niet leuk, maar de Wing beschermt zichzelf en haar berijders door de valbeugels!. Geen schade aan kuip en berijders ,maar voel je dat hij omkiept dan geen ledematen uitsteken, de andere kant ophangen, niet proberen tegen te houden met een been(die breekt!) rustig blijven zitten en afstappen als hij, bijna, ligt.(zo'n 45' hellingshoek) De hellingshoeksensor doet de motor uitschakelen. Het weer overeind zetten is niet zo'n probleem. Wel een deuk in prestige en toch ook wel m.n. voor de duo niet fijn. Misschien was het beter de duo af te laten stappen(zwaartepunt lager) en/of een paar keer te steken?? Eigenwijs? :oops:

Op snelheid in de haarspeldbochten in de bergen echter hebben we menige "sportbikes" laten zien dat een Goldwing spoort als de beste, ook met 2 erop, en heel moeilijk bij te houden is laat staan te passeren(nogal breed ook hè :) ) Je moet wel je lijn kiezen voor de bocht , want eenmaal op je kant is correctie lastig. Het is een Eyecatcher overal waar je komt, mensen blijven staan, lopen eromheen maken foto's. Die van ons (ML-31-FF) had de enige juiste kleur voor een Wing: GOUD :D met klompjes achterop en de NL-vlag. En heel veel chroom en verlichting. Progressieve Hyperpro vering voor en achter door Antoon Aarts ingebouwd. Ik hoop dat de volgende eigenaar er net zo zuinig mee zal zijn als wij.

We hebben nu stapje terug gedaan naar.............. lach niet ................ Deauville NT650V bordeaux rood V Twin b.j. 2001. Geen Eyecatcher, niet spannend maar ben er blij mee :D En belangrijker mijn vrouw helemaal. Hoef ik niet alleen naar de twisties in DE BE F met mijn clubje.. Voelt niet trager of sneller aan dan de Wing. Wel veel makkelijker te handelen. Deze pak je ook zomaar even om een boodschapje in de stad te doen. Het geluid wat eruit komt ben ik tevreden mee. Het schakelen, m.n. in z'n vrij zetten ben ik minder blij mee.

Ik heb wat met V motoren, ook al eens een VTR 1000 F (2004), VF1000F(88), VF1100S Sabre(87) gehad en heb nog steeds een Ducati ST3(2006) (wil mijn vrouw niet op zitten :( )

Ik heb mijn lidmaatschap van dit forum opgezegd door een bericht te sturen via contact naar de beheerder/eigenaar. Dus dit zal mijn laatste bericht zijn.

Het gaat jullie goed,ik heb genoten van dit warme forum. Kom je ergens een rode Deauville tegen die uitbundig naar je Goldwing groet, dan ben ik dat!
Philip&Yolanda

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door De Motormuis » 29 okt 2015, 00:10

Hallo Philip.

Jammer dat je ons mooie forum gaat verlaten.
En ook dat je je trots hebt moeten verkopen.
Maar daar zal waarschijnlijk iedereen wel eens
voor komen te staan. Als je ivm de leeftijd of de
gezondheid gaat stoppen met rijden.
Je hebt er in ieder geval vele jaren plezier van mogen
hebben. Hopelijk je opvolger ook zoveel plezier ermee.
Nu toch nog veel rijplezier met je lichtere motor.
Groeten en wie weet nog eens tot ziens onderweg.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

sWinger

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door sWinger » 29 okt 2015, 00:33

Dank Motormuis, !
We'll meet again don't know where don't know when. Maar het is on the open road!
Groet philip

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door wingster » 29 okt 2015, 09:50

sWinger schreef:Beste forumleden,
Na bijna 8 jaar tot volle tevredenheid en met een big :D op onze GL1500 te hebben gereden hebben we deze zomer onze Wing verkocht :( Vele leuke trips mee gemaakt maar hij werd ons te zwaar en onhandig.
We hebben nu stapje terug gedaan naar.............. lach niet ................ Deauville NT650V bordeaux rood V Twin b.j. 2001.

Ik heb mijn lidmaatschap van dit forum opgezegd door een bericht te sturen via contact naar de beheerder/eigenaar. Dus dit zal mijn laatste bericht zijn.

Het gaat jullie goed,ik heb genoten van dit warme forum. Kom je ergens een rode Deauville tegen die uitbundig naar je Goldwing groet, dan ben ik dat!
Philip&Yolanda
Fijn dat je genoten hebt van je Wing en van het Goldwingforum.
Je mag natuurlijk altijd blijven op het forum van en door Goldwingliefhebbers, je hoeft niet perse de Wing nog te hebben, want het is ook voor liefhebbers.

Veel succes in de toekomst.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door KvH » 30 okt 2015, 13:20

sWinger schreef:We hebben nu stapje terug gedaan naar.............. lach niet ................ Deauville NT650V bordeaux rood V Twin b.j. 2001.


Ik lach niet, mijn eerste motor was een champagnekleurige Deauville van 2001 en daar heb ik enorm veel plezier aan beleefd.
sWinger schreef:Geen Eyecatcher, niet spannend maar ben er blij mee :D En belangrijker mijn vrouw helemaal.
Dat is waar het uiteindelijk om draait. En als je extra info zoekt over de Deauville, kun je ook terecht bij het HDC-forum van de Honda Deauville Club. Minstens net zo gezellig als hier :lol:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door peter n.d. » 03 nov 2015, 20:02

Beste sWinger , ook al kennen we mekaar niet , toch wens ik je veel plezier en vele vellige km met de Deauville . Ook ik heb het genoegen gehad in een verre verleden met deze motor te rijden ( mijn vrouw had er e'e'ntje ) . Ik gebruikte deze om in de week naar het werk te rijden en de GoldWing in het weekend . Ook mijn vrouw reed graag met dit model en heeft er ook hele wat km. mee gereden .En natuurlijk kan je nog steeds de berichten op het forum blijven lezen . :mrgreen: groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Afscheid van het Goldwingforum

Bericht door director » 05 nov 2015, 19:40

Jammer dat je ons verlaat, maar ik wens jullie heel veel motorplezier op de Deauville.

Misschien tot later, want het Goldwing virus is erg hardnekkig en komt vaak weer terug :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie