Ook Matt heeft een wing
- nazijspanweersolo
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:16
- Type Goldwing: GL1500
Re: Ook Matt heeft een wing
Mooi!,
Ik ben benieuwd hoe hij rijdt na montage.
mvrg
Erik
Ik ben benieuwd hoe hij rijdt na montage.
mvrg
Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar moet nog even wachten. Mag pas in maart weer de straat op met het geheel.
Zal even wat foto's plaatsen van de revisie als het zover is.
Zal even wat foto's plaatsen van de revisie als het zover is.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Zo het is alweer even geleden, maar heb niet stil gezeten. Heb de schokbrekers helemaal uit elkaar gehad en de binnenste veer vervangen voor een progressieve van hyperpro. Het ging alleen niet geheel zonder slag of stoot. Bij het uit elkaar halen bleek de rubber eindstop compleet te zijn vergaan. Vermoedelijk heeft er verkeerde olie in de demper gezeten. Na wat rond gezocht te hebben bleken deze dingen niet meer gemaakt te worden .
Gelukkig had ik twee setjes schokdempers weten te bemachtigen van een GL1100 met een set luchtslangen erbij. Hiervan heb ik een set uitelkaar gehaald en daar de nog goede eindrubbers gebruikt voor die van de GL1200. De demper zelf helemaal gereinigd, want die smurrie van de oud rubbereindstop zat overal.
Daarna veren pakket weer samen gesteld en de boel weer in elkaar gezet.
Hier even een foto met het verschil tussen de originele en hyperpro veer.
De originele veer is de lange. Volgens de geleerde heeft deze een kracht 4N en bij montage een veervoorspanning van 7cm
De kortere, maar dikkere heeft een kracht van 9,8N tot 13,4N en maar een voorspanning van 3cm. Daarom is die dus ook korter dan de originele, 4cm korter om precies te zijn.
Aangezien in mijn geval er ook nog een redelijke zijspan naast de motor hangt hebben we er voor gekozen om de voorspanning iets groter te maken om het eerst extra gewicht wat er standaard al is al wat te compenseren. Hiervoor zijn er bussen gedraaid van 6mm.
Het verschil naar montage. De veren staan beide op de ring die nu dus iets is verhoogt.
Daarna alles weer in de pers en klaar is kees.
Gelukkig had ik twee setjes schokdempers weten te bemachtigen van een GL1100 met een set luchtslangen erbij. Hiervan heb ik een set uitelkaar gehaald en daar de nog goede eindrubbers gebruikt voor die van de GL1200. De demper zelf helemaal gereinigd, want die smurrie van de oud rubbereindstop zat overal.
Daarna veren pakket weer samen gesteld en de boel weer in elkaar gezet.
Hier even een foto met het verschil tussen de originele en hyperpro veer.
De originele veer is de lange. Volgens de geleerde heeft deze een kracht 4N en bij montage een veervoorspanning van 7cm
De kortere, maar dikkere heeft een kracht van 9,8N tot 13,4N en maar een voorspanning van 3cm. Daarom is die dus ook korter dan de originele, 4cm korter om precies te zijn.
Aangezien in mijn geval er ook nog een redelijke zijspan naast de motor hangt hebben we er voor gekozen om de voorspanning iets groter te maken om het eerst extra gewicht wat er standaard al is al wat te compenseren. Hiervoor zijn er bussen gedraaid van 6mm.
Het verschil naar montage. De veren staan beide op de ring die nu dus iets is verhoogt.
Daarna alles weer in de pers en klaar is kees.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Vandaag geprobeert om de schokdempers aan te sluiten op de compressor van de GL1200. Hierbij kwam ik weer een probleem tegen. De vorige eigenaar had blijkbaar op professionele wijze de oude schokdempers verwijdert en de luchtslangen afgedicht.
Geen nood, heb de luchtslangen van de GL1100 nog dacht ik.
Helaas blijken deze niet overeen te komen met die van de 1200. Ze passen wel op de schokdemper, maar niet op het verdeelblokje op de motor
Heeft iemand hier misschien een idee, of een setje slangetjes voor mij?
Aangezien ik toch de boel uitelkaar heb liggen gelijk maar eens kijken naar de elektra. Wist dat dit niet helemaal naar mijn smaak zou zijn aangesloten, maar dit ......
Ik hoop niet dat dit door de officiele zijspan importeur en aanbouwer is gedaan, anders heeft men daar nog aardig wat te leren.
Geen nood, heb de luchtslangen van de GL1100 nog dacht ik.
Helaas blijken deze niet overeen te komen met die van de 1200. Ze passen wel op de schokdemper, maar niet op het verdeelblokje op de motor
Heeft iemand hier misschien een idee, of een setje slangetjes voor mij?
Aangezien ik toch de boel uitelkaar heb liggen gelijk maar eens kijken naar de elektra. Wist dat dit niet helemaal naar mijn smaak zou zijn aangesloten, maar dit ......
Ik hoop niet dat dit door de officiele zijspan importeur en aanbouwer is gedaan, anders heeft men daar nog aardig wat te leren.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Ben in de tussentijd ook met wat accessoires bezig geweest.
Aangezien de motor ook gebruikt gaat worden voor vakantie wou ik nog graag een bagagerekje op de kofferklep van het zijspan. Het rek wat op de topkoffer van de 1200 past hier mooi bij.
Dus aan het zoeken geweest naar nog z'n rek. Een paar gevonden, maar kon het niet overeen komen met de prijs. Tot dat ik deze tegen kwam. Kwam van een GL1100 Aspencade.
Dus nu kan die andere op het zijspan.
Tevens nog een trekhaak weten te scoren. Alleen de elektra nog aansluiten en hij kan gebruikt worden (dat kan gelijk met de rest van de elektra werkzaamheden).
Kwam trouwens tussen alle meegeleverde onderdelen van de vorige eigenaar ook nog een rugsteun tegen.
Ik weet zo niet welk merk dit is en of er nog onderdelen voor te koop zijn. De vorige eigenaar heeft hem eraf gehaald en de steun rechts waarmee hij op de motor werd gezet door midden gezaagd . Hierbij nog een paar foto's, als iemand nog een idee heeft of misschien nog een steuntje dan verneem ik dat graag.
De laatste is de steun rechts die verzaagd is. De eerste twee zijn zoals de steun links aan de rugsteun zit.
Oja, niet geheel onbelangrijk. Ik ben niet een echte poetser. Maar deze motor bevat veel chroom delen en ziet er niet uit als dat niet netjes is. Heeft er iemand tips om het chroom weer mooi te krijgen?
Aangezien de motor ook gebruikt gaat worden voor vakantie wou ik nog graag een bagagerekje op de kofferklep van het zijspan. Het rek wat op de topkoffer van de 1200 past hier mooi bij.
Dus aan het zoeken geweest naar nog z'n rek. Een paar gevonden, maar kon het niet overeen komen met de prijs. Tot dat ik deze tegen kwam. Kwam van een GL1100 Aspencade.
Dus nu kan die andere op het zijspan.
Tevens nog een trekhaak weten te scoren. Alleen de elektra nog aansluiten en hij kan gebruikt worden (dat kan gelijk met de rest van de elektra werkzaamheden).
Kwam trouwens tussen alle meegeleverde onderdelen van de vorige eigenaar ook nog een rugsteun tegen.
Ik weet zo niet welk merk dit is en of er nog onderdelen voor te koop zijn. De vorige eigenaar heeft hem eraf gehaald en de steun rechts waarmee hij op de motor werd gezet door midden gezaagd . Hierbij nog een paar foto's, als iemand nog een idee heeft of misschien nog een steuntje dan verneem ik dat graag.
De laatste is de steun rechts die verzaagd is. De eerste twee zijn zoals de steun links aan de rugsteun zit.
Oja, niet geheel onbelangrijk. Ik ben niet een echte poetser. Maar deze motor bevat veel chroom delen en ziet er niet uit als dat niet netjes is. Heeft er iemand tips om het chroom weer mooi te krijgen?
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Ook Matt heeft een wing
Poetsen met Bolgom Chroom ?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Ook Matt heeft een wing
Bij BB zijn momenteel vele 1200 onderdelen in de aanbieding, ook rugsteunonderdelen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
@ronalt, bedankt ga ik daar eens mee aan de slag.
@cooper, waar is bb een afkorting van? Ben nog niet helemaal ingeburgerd hier
@cooper, waar is bb een afkorting van? Ben nog niet helemaal ingeburgerd hier
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Volgens mij heb ik het gevonden, bikers best
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Ook Matt heeft een wing
Yes, de grootste in Nederland als het om Gold Wings en onderdelen gaat.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Ook Matt heeft een wing
Klik rechtsboven op hun logo en dan
kom je vanzelf op hun site.
kom je vanzelf op hun site.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
Na behoorlijk wat adressen te hebben afgebeld, vandaag via Wings in Almere een setje luchtslangen thuis bezorgd gekregen. Gelijk even geprobeerd. Ze passen en de vering is lucht dicht. Morgen de vering definitief monteren. Kan dit ook afgestreept worden van het lijstje
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 19:01
- Type Goldwing: GL1200
Re: Ook Matt heeft een wing
De motor aan de achterkant z'n beetje helemaal uitelkaar gehaald om de schokbrekers te kunnen monteren.
Nu zit ik met een vraag. Heb ze gevuld met 300ml putoline atf olie en heb het idee dat deze olie te dik is.
Het veren lijkt wel goed te gaan, maar als ik hem een heel stuk laat inveren duurt het wel 3sec. voordat de motor weer terug
is in de hoogste stand. Welke olie gebruiken jullie en hoeveel?
Nu zit ik met een vraag. Heb ze gevuld met 300ml putoline atf olie en heb het idee dat deze olie te dik is.
Het veren lijkt wel goed te gaan, maar als ik hem een heel stuk laat inveren duurt het wel 3sec. voordat de motor weer terug
is in de hoogste stand. Welke olie gebruiken jullie en hoeveel?