Beter laat dan nooit
- pieter
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Beter laat dan nooit
Allo Allo,
Zoals jullie zien is mijn naam Pieter , en ben ik woonachtig in Rucphen.
Sinds eind 2011 ben ik al geregistreerd maar heb mezelf eigenlijk nooit voorgesteld dus bij deze even wat info.
Op 30jarige leeftijd heb ik m'n motorrijbewijs gehaald, en niet lang daarna de eerste motor gekocht, een Yamaha XV 535, daar hebben wij, dus mijn vrouw en ik ontzettend veel plezier aan beleefd.
Maar na een jaar toch maar eens naar een iets zwaardere motor uitgekeken , ( de XV voelde al snel aan als een opgevoerd brommertje ) en ben toen als een blok gevallen voor het destijds nieuwe type Honda VT 1100, een beest van een motor die ik zelf bij de Regt in Goes uit het krat heb mogen halen, met deze machine hebben wij wederom het nodige plezier beleeft, wat een Power en zoveel over ten opzichte van XV, ( ik dacht altijd dit is my bike forever )
totdat ik samen met m'n maat in 1992 in het Friese plaatsje Hardegarijp / Hurdegaryp ( wij reden samen met de Ladies de Elfstedentocht ) bij ons motel een Gl 1500 zag staan, we keken elkaar eens aan en een droom was geboren.
Wat later dat jaar zijn we in het Paradijs der Paradijzen beland namelijk Motor Druten, het grensde aan het ongelofelijke wat daar te zien was, alle type 1500derts in alle kleuren met of zonder bling bling uit voorraad leverbaar .
Gezien ons budget hebben we toen samen gekozen voor een Interstate, Rien een licht blauwe en ik een mooie rooie, bouwjaar 1993 in januari op kenteken.
Met z'n vieren hebben de nodige km weggetikt van camping de zwarte bergen tot aan het mooie Slovenie en weer terug, geweldig wat een ervaring en wat een luxe om zo'n motor te besturen.
Inmiddels beland in 1995, ik was in Druten voor een onderhoudsbeurt, de motor afgeleverd bij Ronald, en daarna maar eens naar boven gewandeld om Gerard te begroeten en om een beetje te kwijlen natuurlijk.
Maar ja mijn hoofd was nog maar net boven het trappengat uit, en het was net of ik aan de stroom pakte, er ging een rilling door mijn lijf van de in een woord prachtige SE die ik daar zag staan.
Het was een Canadese uitvoering met alles erop en eraan van het bouwjaar 94 , ik dacht nog maar aan een ding, het vrouwtje moet hier zo snel mogelijk mee naartoe, want voor ik het weet .....is hij verkocht.
Terug thuis gekomen gelijk al mijn kwaliteiten in de strijd gegooid, en dat de gehele week volgehouden, maar het vrouwtje was duidelijk niet te vermurwen, dan de pruillip maar eens geprobeerd, maar ook dat hielp niet, ik had mijn verlies haast al genomen, totdat ze zei ik heb eigenlijk een paar nieuwe handschoenen nodig, voelde ik gelijk mijn kansen weer toenemen.
Dus op koopavond met gepaste spoed naar Druten gereden en in een streep naar boven gesjeesd om aldaar te constateren dat die mooie SE er niet meer stond, ik kijk achterom en zeg een klein beetje betoeterd, hij staat er niet meer.
Het duurde even voor ik mij vermand had, en ik aan Beppie kon vragen waar of iedereen was, ooowww die zijn in de werkplaats, loop er maar even heen, beneden aangekomen zag ik de SE op de brug staan met een label aan het stuur VERKOCHT, het was wel even slikken, maar toen toch maar gevraagd aan wie en of dat ik hem kende, waarop Gerard antwoorde, weet ik niet moet je maar even op het kaartje kijken, enfin hij had de zelfde naam als ik, maar had het nog niet eens in de gaten, dus dat was geblazen. Wat een vrouwtje hé.
In het jaar 2000 heb ik mijn grote liefde moeten verkopen, omdat de lichamelijke ongemakken mij belette om nog op een normale manier te kunnen genieten van het motorrijden, ( ik mis hem nog steeds )
2010, Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ik heb toen voorzichtig verteld dat ik graag nog eens motor zou rijden, gewoon het lekker bezig zijn, dus het rond de kerk gebeuren.
in 1e instantie stond het vrouwtje er wel een beetje sceptisch tegenover, maar na een aantal gesprekken zijn we overeen gekomen dat het dan wel een chopper moest worden want een Wing vond ze toch te zwaar.
Dat choppertje was uiteindelijk een Honda VTX 1800 Retro geworden, een motor met looks en een die cruisde als de beste, zolang dat het recht vooruit was, maar bij het bochten rijden cq rotondes nemen had ik af en toe een breekijzer nodig het ging me verder wel aardig af maar het Goldwingvirus raakte ik niet kwijt.
2011, In de zomer van dat jaar heb ik mijn huidige motor GL1800 van het bouwjaar 2001 gekocht, op deze motor heb ik niet eens proefgereden. Op vrijdag prijs overeen gekomen en op zaterdag opgehaald.
Toen ik bij Antoon en Doortje van het erf reed voelde het wel een beetje Rivella achtig aan ( maar wel lekker ) om na een paar bochten alweer het gevoel te hebben, van "yesss" dit is het".
PS op de een of andere manier blijf ik toch nog steeds het gevoel houden, ( ook al is de 1800 fantastisch ) dat de 1500 puur qua rijcomfort meer te bieden heeft.
Groet Pieter.
Zoals jullie zien is mijn naam Pieter , en ben ik woonachtig in Rucphen.
Sinds eind 2011 ben ik al geregistreerd maar heb mezelf eigenlijk nooit voorgesteld dus bij deze even wat info.
Op 30jarige leeftijd heb ik m'n motorrijbewijs gehaald, en niet lang daarna de eerste motor gekocht, een Yamaha XV 535, daar hebben wij, dus mijn vrouw en ik ontzettend veel plezier aan beleefd.
Maar na een jaar toch maar eens naar een iets zwaardere motor uitgekeken , ( de XV voelde al snel aan als een opgevoerd brommertje ) en ben toen als een blok gevallen voor het destijds nieuwe type Honda VT 1100, een beest van een motor die ik zelf bij de Regt in Goes uit het krat heb mogen halen, met deze machine hebben wij wederom het nodige plezier beleeft, wat een Power en zoveel over ten opzichte van XV, ( ik dacht altijd dit is my bike forever )
totdat ik samen met m'n maat in 1992 in het Friese plaatsje Hardegarijp / Hurdegaryp ( wij reden samen met de Ladies de Elfstedentocht ) bij ons motel een Gl 1500 zag staan, we keken elkaar eens aan en een droom was geboren.
Wat later dat jaar zijn we in het Paradijs der Paradijzen beland namelijk Motor Druten, het grensde aan het ongelofelijke wat daar te zien was, alle type 1500derts in alle kleuren met of zonder bling bling uit voorraad leverbaar .
Gezien ons budget hebben we toen samen gekozen voor een Interstate, Rien een licht blauwe en ik een mooie rooie, bouwjaar 1993 in januari op kenteken.
Met z'n vieren hebben de nodige km weggetikt van camping de zwarte bergen tot aan het mooie Slovenie en weer terug, geweldig wat een ervaring en wat een luxe om zo'n motor te besturen.
Inmiddels beland in 1995, ik was in Druten voor een onderhoudsbeurt, de motor afgeleverd bij Ronald, en daarna maar eens naar boven gewandeld om Gerard te begroeten en om een beetje te kwijlen natuurlijk.
Maar ja mijn hoofd was nog maar net boven het trappengat uit, en het was net of ik aan de stroom pakte, er ging een rilling door mijn lijf van de in een woord prachtige SE die ik daar zag staan.
Het was een Canadese uitvoering met alles erop en eraan van het bouwjaar 94 , ik dacht nog maar aan een ding, het vrouwtje moet hier zo snel mogelijk mee naartoe, want voor ik het weet .....is hij verkocht.
Terug thuis gekomen gelijk al mijn kwaliteiten in de strijd gegooid, en dat de gehele week volgehouden, maar het vrouwtje was duidelijk niet te vermurwen, dan de pruillip maar eens geprobeerd, maar ook dat hielp niet, ik had mijn verlies haast al genomen, totdat ze zei ik heb eigenlijk een paar nieuwe handschoenen nodig, voelde ik gelijk mijn kansen weer toenemen.
Dus op koopavond met gepaste spoed naar Druten gereden en in een streep naar boven gesjeesd om aldaar te constateren dat die mooie SE er niet meer stond, ik kijk achterom en zeg een klein beetje betoeterd, hij staat er niet meer.
Het duurde even voor ik mij vermand had, en ik aan Beppie kon vragen waar of iedereen was, ooowww die zijn in de werkplaats, loop er maar even heen, beneden aangekomen zag ik de SE op de brug staan met een label aan het stuur VERKOCHT, het was wel even slikken, maar toen toch maar gevraagd aan wie en of dat ik hem kende, waarop Gerard antwoorde, weet ik niet moet je maar even op het kaartje kijken, enfin hij had de zelfde naam als ik, maar had het nog niet eens in de gaten, dus dat was geblazen. Wat een vrouwtje hé.
In het jaar 2000 heb ik mijn grote liefde moeten verkopen, omdat de lichamelijke ongemakken mij belette om nog op een normale manier te kunnen genieten van het motorrijden, ( ik mis hem nog steeds )
2010, Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ik heb toen voorzichtig verteld dat ik graag nog eens motor zou rijden, gewoon het lekker bezig zijn, dus het rond de kerk gebeuren.
in 1e instantie stond het vrouwtje er wel een beetje sceptisch tegenover, maar na een aantal gesprekken zijn we overeen gekomen dat het dan wel een chopper moest worden want een Wing vond ze toch te zwaar.
Dat choppertje was uiteindelijk een Honda VTX 1800 Retro geworden, een motor met looks en een die cruisde als de beste, zolang dat het recht vooruit was, maar bij het bochten rijden cq rotondes nemen had ik af en toe een breekijzer nodig het ging me verder wel aardig af maar het Goldwingvirus raakte ik niet kwijt.
2011, In de zomer van dat jaar heb ik mijn huidige motor GL1800 van het bouwjaar 2001 gekocht, op deze motor heb ik niet eens proefgereden. Op vrijdag prijs overeen gekomen en op zaterdag opgehaald.
Toen ik bij Antoon en Doortje van het erf reed voelde het wel een beetje Rivella achtig aan ( maar wel lekker ) om na een paar bochten alweer het gevoel te hebben, van "yesss" dit is het".
PS op de een of andere manier blijf ik toch nog steeds het gevoel houden, ( ook al is de 1800 fantastisch ) dat de 1500 puur qua rijcomfort meer te bieden heeft.
Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 03 sep 2015, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Beter laat dan nooit
Beste Pieter , onderschat NOOIT EEN VROUW ( ik heb hier thuis ook zo'n straffe madam ) . Veel plezier en vele vellige km. gewenst met je GoldWing 1800. Groeten Peter n.d.
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55
Re: Beter laat dan nooit
mooi verhaal.
ik zal bij voorstellen van me zelf ook nog eens me motorgeschiedenis bij elkaar schrapen
ik zal bij voorstellen van me zelf ook nog eens me motorgeschiedenis bij elkaar schrapen
- snoopy
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 12:10
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Uitgeest
Re: Beter laat dan nooit
Goed verhaal, heb het meteen m'n meissie laten lezen nu maar afwachten
Gr Clim
Gr Clim
Als alles ineens op je afkomt, rij je aan de verkeerde kant!!
- Bilan
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 16:16
Re: Beter laat dan nooit
Denk dat ik me niet zo uitgebreid ga voorstellen, maar wel heel interessant om te lezen
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Beter laat dan nooit
Mooi verhaal en mooie motors.
Mocht je toch liever een 1500 willen dan ben ik wel bereid de mijne te ruilen
Mocht je toch liever een 1500 willen dan ben ik wel bereid de mijne te ruilen
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- pieter
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Beter laat dan nooit
Jaaahahahaha dat zou ik ook wel willen ( als ik jou was ) maar ik blijf het voorlopig nog wel doen met mijn dromen van toen.Rongoos schreef:Mooi verhaal en mooie motors.
Mocht je toch liever een 1500 willen dan ben ik wel bereid de mijne te ruilen
PS, rijdt je 3 October ook mee ?? Het is een mooie rit die je zeker niet wil missen
A Man's got to know his limitations
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Beter laat dan nooit
Hallo Pieter.
Welkom op ons mooie forum.
Mooi verhaal om jezelf mee voor te stellen.
Heel veel plezier met je Wing en
veel fijne en veilige kilometers.
Welkom op ons mooie forum.
Mooi verhaal om jezelf mee voor te stellen.
Heel veel plezier met je Wing en
veel fijne en veilige kilometers.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.