GL 1100 naked byke
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
- Type Goldwing: GL1100
GL 1100 naked byke
Hallo, mijn naam is Frans,65 jaar,woonachtig in Geleen en sinds vandaag eigenaar van een leuke, rode GL 1100 naked byke met bruin lederen tassen en zadel en groot windscherm. Het is een amerikaanse import, heeft 70400 km gelopen. Hij is motorisch/ technisch goed in orde, rijdt heerlijk maar remt matig: moeten stalen remleidingen op. Vroeger begonnen met een CB 650, toen 2 X GL 1000, daarna 3X Kawa Z 1300 waarvan de laatste met zijspan, fijne motoren. Een paar jaar geen motor tot onlangs iemand een CB 550 ruilde tegen een oude Puch brommer. Gezien mijn lengte van 209 cm was die toch wat te klein dus weer verkocht maar het motorvirus was er weer. Ben toen op zoek gegaan naar een 1100 en deze redelijk in de buurt gevonden. Eerst deze zomer nog lekker wat touren en van de winter mooi op knappen. Ik heb echter nog een vraag: er zit een oliepijlstok komende vanonder het oliefilter uit het carter schuin omhoog voor de radiator omhoog. Ik heb dat nog nooit gezien, is dat een apart accessoire en hoe lees je daar het peil op af? Op het staafje zit wel een plat stuk maar geen merktekens.
Groeten en veel rijplezier,
Frans
Groeten en veel rijplezier,
Frans
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: GL 1100 naked byke
Welkom Frans, we zeggen voortaan Lange Frans. Ik kan je helaas geen antwoord op de vraag geven. Dus ik ga waarschijnlijk niet door voor de koelkast. Nou daar ben ik lekker mee.....
Veel plezier met het rijden.
Veel plezier met het rijden.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: GL 1100 naked byke
Welkom, iIs inderdaad een accessoire die past op de GL1000 of GL1100 (accessoire uitgebracht door Drag Specialties). Je kunt dan zelf de min/max/gem merktekens erop krassen door bij de volgende beurt eerst nieuwe olie af te zullen tot min en max (controle via originele kijkglaasje) en dan telkens merken. Ik heb deze zelf ook op 1 van mijn GL1000's zitten en een andere uitvoering (voorwaartse uitvoering die uitkomt voor de radiator) op de andere.frans1950 schreef:ik heb echter nog een vraag: er zit een oliepijlstok komende vanonder het oliefilter uit het carter schuin omhoog voor de radiator omhoog. Ik heb dat nog nooit gezien, is dat een apart accessoire en hoe lees je daar het peil op af? Op het staafje zit wel een plat stuk maar geen merktekens.
Groeten en veel rijplezier,
Frans
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: GL 1100 naked byke
Beste Frans 1950, veel plezier en vele vellige km gewenst met je nieuwe aanwinst . Groeten peter n.d.
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: GL 1100 naked byke
Beste Frans ,welkom op het forum, veel plezier en vele vellige km gewenst met je nieuwe aanwinst .
Vele Groetjes,Meire
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55
Re: GL 1100 naked byke
3x een Z1300, dat hoor je niet vaak.
Welkom van uit Noord-Holland.
Welkom van uit Noord-Holland.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL 1100 naked byke
De Z1300 waren geweldige machines vooral die met het zijspan heb ik zeer goede herrinneringen aan! De 1100 GW nu bevalt echter ook zeer goed, is echt meer een lekkere tourmotor. Met mijn lengte is de zit ook comfortabel. Het enige waaraan ik moet wennen is het harde klakken bij het schakelen, ben nog aan het uitzoeken bij welk toerental je het beste kunt opschakelen. Vandaag kleppen gesteld en carburateurs gesynchroniseerd loopt weer mooi!
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: GL 1100 naked byke
Daar zal je aan moeten wennen vrees ik, een Goldwing die niet "klakt" bij't schakelen is geen echte.frans1950 schreef:Het enige waaraan ik moet wennen is het harde klakken bij het schakelen, ben nog aan het uitzoeken bij welk toerental je het beste kunt opschakelen.!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL 1100 naked byke
Oke, fijn om te weten dat het normaal is, dan kan ik er wel aan wennen.
- pbeeren
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leveroy
Re: GL 1100 naked byke
dag Frans,
Ik verbaas me dat jij op een GL1100 kan zitten.
Ik ben zelf 1,93 meter en heb een 1100 Vetterstate gekocht , destijds bij Tjeu Vos in Echt.
Deze heb ik weggedaan omdat ik steeds pijn in mijn knieen kreeg , zo strak zat ik er op.
tegenwoordig rijd ik een 1500 uit 92 en daar zit ik veel beter op.
Hij rijdt perfect en ik wil eigenlijk geen 4 cylinder meer.
Ik verbaas me dat jij op een GL1100 kan zitten.
Ik ben zelf 1,93 meter en heb een 1100 Vetterstate gekocht , destijds bij Tjeu Vos in Echt.
Deze heb ik weggedaan omdat ik steeds pijn in mijn knieen kreeg , zo strak zat ik er op.
tegenwoordig rijd ik een 1500 uit 92 en daar zit ik veel beter op.
Hij rijdt perfect en ik wil eigenlijk geen 4 cylinder meer.
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL 1100 naked byke
Ik heb altijd goede flexibele knieen gehad, kon uren lang op mijn hurken zitten sleutelen en daarbij heeft mijn 1100 geen kuip alleen een groot winscherm dus ik kan er prima op zitten, wel het zadel op de achterste stand gezet.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
- Type Goldwing: GL1100