Even voorstellen
- satjunkie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Weiteveen
Even voorstellen
Allereerst wij zijn Bert en Diana
Ik heb door omstandigheden 8 jaar niet meer op motor gereden.
4 jaar geleden in januari leerde ik Diana kennen en die had nog nooit op een motor gezeten.
Toen ik in lente de motorrijders weer zag rijden begon het toch weer te kriebelen en heb op een dinsdag middag de stoute schoenen aangetrokken en de motor (Honda Silverwing GL500) weer te voorschijn gehaald (Die ik nog steeds had) en geloof het of niet hij liep binnen een aantal minuten (Wel eerst benzine erop natuurlijk en via startkabels) en hij had de tand des tijds prima doorstaan dus niet verroest.
Ik heb toen een nieuwe accu opgehaald en 's avonds zijn we voor het eerst met zijn beiden gaan rijden.
We hebben een rondje ZOD (Zuid Oosthoek Drenthe) gereden en Diana was gelijk verkocht aan motor rijden en bij ging het nog meer kriebelen.
Toen ik terloops zei dat er ook een grotere broer bestond en wel een Goldwing is Diana gelijk gaan zoeken en voor we het wisten gingen we zaterdags al kijken naar een GL1200 in Nieuwleusen (Overijssel) Deze had ook een aantal jaren niet gelopen wegens ziekte van de eigenaar en we hebben hem gekocht zonder ook de motor maar te horen lopen.
We hebben hem opgehaald en benzine erop gegooid startkabels weer tevoorschijn gehaalden hij liep zonder problemen alleen ik was doorweekt (Het regende hard toen we hem ophaalden en ik kon niet wachten dus in T-shirt de motor proberen haha) toen maar weer een nieuwe accu opgehaald (de 2e in 1 week haha)
Deze motor was zeer uitgebreid met veel chroom en accessoires en we hebben t/m 2014 super op gereden zonder 1 mankement alleen onderhoud verder niets.
Toen we eind augustus een GL1500 te koop zagen staan en wel een opknapper zijn we vertrokken naar Brabant (Goirle) de motor had een aantal jaren buiten gestaan ivm met ziekte dus je snapt wel er was van alles verroest maar reed wel prima (behalve de koppeling die wou bij hoog toeren soms slippen) dus we konden hem rijdend meenemen alleen de achterband was spek maar dan ook spek glad op de terugweg (het regende behoorlijk en we moesten nog een eind rijden) toch een nieuwe achterband op laten zetten bij Bikers Best en we zijn daar prima geholpen en hebben ook nog goede tips gehad.
We hebben besloten om deze motor grotendeels uit elkaar te halen en te restaureren.
Eerst hebben we de motor gestript zodat we een naked bike overhielden alleen het werken op de grond beviel niet dus eerst maar eens een motorbrug gekocht zodat we fatsoenlijk konden werken.
Nu hebben we alles losgehaald en alles gereviseerd (Alleen het blok in het frame heb ik laten zitten) even een opsomming:
- Compleet laten spuiten (Ook de bruine delen die zijn nu zwart) Hij was beige met bruin maar is nu Donker Blauw Metallic en Zilver.
- De buddyseat en passagier rugleuning opnieuw laten bekleding met echt leder die is echt super mooi geworden. (Bij Leer Atelier Annelies)
- Remmen rondom (Volledige revisie dus ook de hoofdremcilinders)
- Balhoofd lagers
- Achterburg gelast en de bok- en zijstandaard ook laten poedercoaten
- Achterbrug lagers
- Alle wiellagers
- Koppeling hoofdrem en slave cilinder (Ook de platen vervangen ivm slippende koppeling ik denk door motorolie)
- Kleppendeksel laten polijsten
- Voorvork , nieuwe veren, nieuwe keerringen, nieuwe bussen, antiduik vernieuwd
- Versnellingspook keerring
- Alle beweegbaren delen zoals o.a. voetsteps, passagiers floarboards, rempedaal enz. losgehaald (Elk boutje eruit) gereinigd en opnieuw gesmeerd
- Distributie riemen en rollen vervangen
- Olie vervangen van: Motorblok, Voorveren, Cardan
- Alle remolie moest er toch af dus ook dit vernieuwd.
- Alle Schakelaars op het stuur uit elkaar gehaald en gereinigd.
- Diverse schakelaar vernieuwd zoals achteruit, rem, koppeling enz.
- Nieuwe hendels en handvatten
- Luidspreker vernieuwd (4x)
- Alle lampen incl. dashboard lampen ook ring of fire maar dan met blauwe leds (past mooi bij de blauwe kleur)
- LCD vernieuwd
- Kilometer teller geplaatst (ipv Mijlen)
- Nieuwe Goldwing logo's op de zijdeksels alleen deze zijn van de 1800 omdat die van zilver zijn en we die mooier vonden
- Heel veel nieuwe chromen delen en veel extra accessoires erop
Dit is grotendeels wat er tot nu toe aan gedaan is (ben denk ik nog wel wat vergeten het is ook zo'n enorme lijst)
We hebben alles zelf gedaan behalve het laten spuiten en bekleden van de buddyseat.
Grotendeels is de motor weer rijklaar er moeten nog een paar accessoires op gemonteerd worden.
Zodra het mooi weer is gaan we een stuk rijden op onze motor.
We zijn ontzettend trots op wat we nu hebben en hopen dat hij ons de komende jaren veel vreugde brengt.
We hopen ook af en toe naar een bijeenkomst te kunnen komen alleen helaas door omstandigheden lukt het heel vaak niet.
Met vriendelijke groet,
Bert en Diana Benjamins
Ik heb door omstandigheden 8 jaar niet meer op motor gereden.
4 jaar geleden in januari leerde ik Diana kennen en die had nog nooit op een motor gezeten.
Toen ik in lente de motorrijders weer zag rijden begon het toch weer te kriebelen en heb op een dinsdag middag de stoute schoenen aangetrokken en de motor (Honda Silverwing GL500) weer te voorschijn gehaald (Die ik nog steeds had) en geloof het of niet hij liep binnen een aantal minuten (Wel eerst benzine erop natuurlijk en via startkabels) en hij had de tand des tijds prima doorstaan dus niet verroest.
Ik heb toen een nieuwe accu opgehaald en 's avonds zijn we voor het eerst met zijn beiden gaan rijden.
We hebben een rondje ZOD (Zuid Oosthoek Drenthe) gereden en Diana was gelijk verkocht aan motor rijden en bij ging het nog meer kriebelen.
Toen ik terloops zei dat er ook een grotere broer bestond en wel een Goldwing is Diana gelijk gaan zoeken en voor we het wisten gingen we zaterdags al kijken naar een GL1200 in Nieuwleusen (Overijssel) Deze had ook een aantal jaren niet gelopen wegens ziekte van de eigenaar en we hebben hem gekocht zonder ook de motor maar te horen lopen.
We hebben hem opgehaald en benzine erop gegooid startkabels weer tevoorschijn gehaalden hij liep zonder problemen alleen ik was doorweekt (Het regende hard toen we hem ophaalden en ik kon niet wachten dus in T-shirt de motor proberen haha) toen maar weer een nieuwe accu opgehaald (de 2e in 1 week haha)
Deze motor was zeer uitgebreid met veel chroom en accessoires en we hebben t/m 2014 super op gereden zonder 1 mankement alleen onderhoud verder niets.
Toen we eind augustus een GL1500 te koop zagen staan en wel een opknapper zijn we vertrokken naar Brabant (Goirle) de motor had een aantal jaren buiten gestaan ivm met ziekte dus je snapt wel er was van alles verroest maar reed wel prima (behalve de koppeling die wou bij hoog toeren soms slippen) dus we konden hem rijdend meenemen alleen de achterband was spek maar dan ook spek glad op de terugweg (het regende behoorlijk en we moesten nog een eind rijden) toch een nieuwe achterband op laten zetten bij Bikers Best en we zijn daar prima geholpen en hebben ook nog goede tips gehad.
We hebben besloten om deze motor grotendeels uit elkaar te halen en te restaureren.
Eerst hebben we de motor gestript zodat we een naked bike overhielden alleen het werken op de grond beviel niet dus eerst maar eens een motorbrug gekocht zodat we fatsoenlijk konden werken.
Nu hebben we alles losgehaald en alles gereviseerd (Alleen het blok in het frame heb ik laten zitten) even een opsomming:
- Compleet laten spuiten (Ook de bruine delen die zijn nu zwart) Hij was beige met bruin maar is nu Donker Blauw Metallic en Zilver.
- De buddyseat en passagier rugleuning opnieuw laten bekleding met echt leder die is echt super mooi geworden. (Bij Leer Atelier Annelies)
- Remmen rondom (Volledige revisie dus ook de hoofdremcilinders)
- Balhoofd lagers
- Achterburg gelast en de bok- en zijstandaard ook laten poedercoaten
- Achterbrug lagers
- Alle wiellagers
- Koppeling hoofdrem en slave cilinder (Ook de platen vervangen ivm slippende koppeling ik denk door motorolie)
- Kleppendeksel laten polijsten
- Voorvork , nieuwe veren, nieuwe keerringen, nieuwe bussen, antiduik vernieuwd
- Versnellingspook keerring
- Alle beweegbaren delen zoals o.a. voetsteps, passagiers floarboards, rempedaal enz. losgehaald (Elk boutje eruit) gereinigd en opnieuw gesmeerd
- Distributie riemen en rollen vervangen
- Olie vervangen van: Motorblok, Voorveren, Cardan
- Alle remolie moest er toch af dus ook dit vernieuwd.
- Alle Schakelaars op het stuur uit elkaar gehaald en gereinigd.
- Diverse schakelaar vernieuwd zoals achteruit, rem, koppeling enz.
- Nieuwe hendels en handvatten
- Luidspreker vernieuwd (4x)
- Alle lampen incl. dashboard lampen ook ring of fire maar dan met blauwe leds (past mooi bij de blauwe kleur)
- LCD vernieuwd
- Kilometer teller geplaatst (ipv Mijlen)
- Nieuwe Goldwing logo's op de zijdeksels alleen deze zijn van de 1800 omdat die van zilver zijn en we die mooier vonden
- Heel veel nieuwe chromen delen en veel extra accessoires erop
Dit is grotendeels wat er tot nu toe aan gedaan is (ben denk ik nog wel wat vergeten het is ook zo'n enorme lijst)
We hebben alles zelf gedaan behalve het laten spuiten en bekleden van de buddyseat.
Grotendeels is de motor weer rijklaar er moeten nog een paar accessoires op gemonteerd worden.
Zodra het mooi weer is gaan we een stuk rijden op onze motor.
We zijn ontzettend trots op wat we nu hebben en hopen dat hij ons de komende jaren veel vreugde brengt.
We hopen ook af en toe naar een bijeenkomst te kunnen komen alleen helaas door omstandigheden lukt het heel vaak niet.
Met vriendelijke groet,
Bert en Diana Benjamins
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Even voorstellen
Hallo Bert.
Welkom op ons mooie forum.
Je hebt flink je best gedaan om het weer een
"nieuwe " Wing te maken. Moet nu wel weer
zo goed als nieuw zijn. Zal ook wel weer goed
en fijn rijden.
Wens jullie er veel fijne en veilige kilometers mee.
En wie weet nog eens tot ziens bij een forumrit.
Welkom op ons mooie forum.
Je hebt flink je best gedaan om het weer een
"nieuwe " Wing te maken. Moet nu wel weer
zo goed als nieuw zijn. Zal ook wel weer goed
en fijn rijden.
Wens jullie er veel fijne en veilige kilometers mee.
En wie weet nog eens tot ziens bij een forumrit.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Even voorstellen
Bert en Diana, ik las "We zijn ontzettend trots op wat we nu gedaan hebben" en dat mag ook wel na a dat werk wat je in de motor gestoken hebt. Maar je bedoelde eigenlijk dat je heel blij met de motor ben en dat begrijp ik ook.
Veel plezier samen met de motor en aarzel niet om eens een evenement mee te doen. Zo rijden we het hemelvaart weekend in Drenthe (Schoonoord).
(had je trouwens al gezien dat we al eerder een Bert en Diana op het forum hadden ? )
Veel plezier samen met de motor en aarzel niet om eens een evenement mee te doen. Zo rijden we het hemelvaart weekend in Drenthe (Schoonoord).
(had je trouwens al gezien dat we al eerder een Bert en Diana op het forum hadden ? )
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Chris.Wolters
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Almere-Haven, Flevoland
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welkom, en veel veilige wing kmeters toegewenst. en misschien wel tot weder ziens.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar.
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Even voorstellen
Welkom en zoals je het doet voorkomen rijden jullie op een bijna nieuwe 1500.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de grotere foto's om deze aparte wing eens goed te bekijken.
Heel veel plezier ermee!
Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de grotere foto's om deze aparte wing eens goed te bekijken.
Heel veel plezier ermee!
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rotterdam
Re: Even voorstellen
Welkom hier Bert en Diana
En inderdaad heb je ons nieuwsgierig gemaakt naar je aanwinst, dus.....
FOTO'S !!!!!!!!
En inderdaad heb je ons nieuwsgierig gemaakt naar je aanwinst, dus.....
FOTO'S !!!!!!!!
- satjunkie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Weiteveen
Re: Even voorstellen
Hallo luitjes
Allereerst al bedankt voor de leuke reacties.
En nee ik had het nog niet gezien dat er naam genoten waren haha wel grappig
Wat betreft hemelvaart dag, wie weet als het lukt dan zullen we er zijn het is maar 30 minuten rijden dus lekker dichtbij.
Ik heb alvast wat foto's wat ik tussentijds heb gemaakt maar ik heb nog geen foto's hoe hij er nu bij staat
Eerst een foto van onze oude GL1200
Hier een 2 foto's van onze aankoop GL1500
Hier een foto toen alles eraf was
Hier was het opbouwen al een eind gevorderd alleen nog niet klaar
Ik heb de laatste 2 weken nogal wat verfraaid en die foto's komen later.
Trouwens de motor moet nog gepoetst worden en dan netjes in de zon een paar kiekjes maken dus kijk aub door de stof heen.
Gr, Bert en Diana
Allereerst al bedankt voor de leuke reacties.
En nee ik had het nog niet gezien dat er naam genoten waren haha wel grappig
Wat betreft hemelvaart dag, wie weet als het lukt dan zullen we er zijn het is maar 30 minuten rijden dus lekker dichtbij.
Ik heb alvast wat foto's wat ik tussentijds heb gemaakt maar ik heb nog geen foto's hoe hij er nu bij staat
Eerst een foto van onze oude GL1200
Hier een 2 foto's van onze aankoop GL1500
Hier een foto toen alles eraf was
Hier was het opbouwen al een eind gevorderd alleen nog niet klaar
Ik heb de laatste 2 weken nogal wat verfraaid en die foto's komen later.
Trouwens de motor moet nog gepoetst worden en dan netjes in de zon een paar kiekjes maken dus kijk aub door de stof heen.
Gr, Bert en Diana
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Even voorstellen
Mooie blauwe brommert.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Even voorstellen
Het is inderdaad een geweldig mooie motor geworden. Prachtige kleur zeg!
Mooie garage ook
Nogmaals heel veel plezier ermee!
Mooie garage ook
Nogmaals heel veel plezier ermee!
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- satjunkie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Weiteveen
Re: Even voorstellen
zeer zeker een mooie garage en is ook 4 x 6 meter daar past wel een "brommertje" in
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum.
Ik ben hjeel benieuwd hoe hij er in het echt uitziet. Hopelijk tot ziens op 1 van de activiteiten alhier.
Ik ben hjeel benieuwd hoe hij er in het echt uitziet. Hopelijk tot ziens op 1 van de activiteiten alhier.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Even voorstellen
Welkom. Wow, daar hou ik van. Prachtig om te zien hoe jullie de 1500 opgeknapt hebben.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rotterdam
Re: Even voorstellen
Mooie blauwe Wing, echt mijn fievorate kleur.
Staat ook netjes, dat 1800 goldwing embleem op de zijdeksel !
Staat ook netjes, dat 1800 goldwing embleem op de zijdeksel !
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Even voorstellen
Beste satjunkie , veel plezier en vele vellige km gewenst met je goldwing . Hij is zeer mooie geworden . Groeten Peter n.d.
- Wup
- Berichten: 628
- Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Even voorstellen
Hallo Bert en Diana,
Allereerst welkom op het GoldWingforum. Door omstandigheden 8 jaar niet meer motor gereden en het nu dan toch weer het motorrijden hervonden met je vrouw/vriendin, geweldig!
Ik wens jullie alle geluk van de wereld en heel veel plezierige Goldwingritjes op jouw mooi gerestaureerde/opgekanpte GoldWing GL1500!
Grtz Wup
Allereerst welkom op het GoldWingforum. Door omstandigheden 8 jaar niet meer motor gereden en het nu dan toch weer het motorrijden hervonden met je vrouw/vriendin, geweldig!
Ik wens jullie alle geluk van de wereld en heel veel plezierige Goldwingritjes op jouw mooi gerestaureerde/opgekanpte GoldWing GL1500!
Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!