Pagina 3 van 6

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 31 jan 2015, 10:33
door meire
Beste Schagerbrug , hartelijk welkom op het forum :D

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 28 feb 2015, 16:23
door Schagerbrug
Een dagje een goldwing te leen.
Deze werd mij te koop aangeboden en anders dan wordt die volgende week mogelijk ingeruild op een 1800
Afbeelding

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 28 feb 2015, 16:32
door Schagerbrug
Stuur slaat fors heen en weer en de voorband is geschubt
iemand zei dat dit komt omdat mogelijk voorvork olie niet goed is en zo
cruise controle lampje op dashboard gaat wel aan maar die doet het verder niet
achteruit kreeg ik niet ingeschakeld, wel het lampje maar er gebeurde niets.
Vraagprijs is fors te duur met 4000 euro naar mijn idee want ik vermoed dat de huidige eigenaar het gedane onderhoud veeeeel mooier doet voorkomen dan dat het in werkelijkheid is.

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 28 feb 2015, 16:43
door Anjer
Dat klinkt niet echt positief. Hij ziet er erg mooi uit, maar technisch is en blijft het belangrijkste. Mijn stuur sloeg trouwens zowat uit mijn handen toen ik voor het eerst met mijn Witte 1500 op de snelweg boven de 90 km p/u uitkwam. Na lang zoeken van de zaak waar ik hem had gekocht (dus op hun kosten :mrgreen: ) bleek dat er een totaal verkeerde voorband op lag. Daarna nooit meer ergens last van gehad!

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 28 feb 2015, 23:51
door RonalT
Met die 4000 euro in de hand zou ik toch maar eens verder kijken. Er zijn in Nederland diverse gerenommeerde Wing-specialisten en zij kunnen voor dat geld mooie maar ook betrouwbare motoren leveren

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 01:37
door Wup
Welkom op het forum Arjan en Rachel. :D

Grtz Wup

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 10:49
door Schagerbrug
Deze is van 1989
Afbeelding

Rachel heeft ook een rondje gereden, zonder kleinzoon hoor.
Ik heb ook het idee dat misschien andere band band beter keus is
zo als die er nu bijstaat heb ik er 2500 voor over, dan breng ik em even naar westfriesland voor voorvork en band op te knappen en dat kost dan X-honderd euro en dan is het misschien wel wat voor me.Beugel bij blok stoot ik elke keer me voet tegen.
Die ga ik inkorten als ik em koop.
Achterschokbreker bonkt door op het eind.
In de bochten is het net of de achterband ergens tegen aanloopt en dat voel je ook in de voetsteunen en je hoor het ook

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 15:01
door Schagerbrug
We zijn weer een paar uur later en veel wijzer.
Ik ben net bij me oom geweest met de 1500 en die heeft een 1800 en zei; Je moet op mijn motor rijden.
Dus heb ik op zijn motor ook een rondje gedaan met Rachel achterop.

Afbeelding

Het wordt geen oude 1500 volgens Rachel.
Nu merk je echt de verschillen.
Niet dat zo'n 1500 slecht is maar die waar wij mee reden had waarschijnlijk gewoon slechte staat van onderhoud.
Dan nog de verbeteringen in sturen en stabiliteit die een goede 1500 tov een goede 1800 heeft.
Dus wordt vervolgt..

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 15:04
door Schagerbrug
RonalT schreef:Met die 4000 euro in de hand zou ik toch maar eens verder kijken. Er zijn in Nederland diverse gerenommeerde Wing-specialisten en zij kunnen voor dat geld mooie maar ook betrouwbare motoren leveren
Ik heb meer dan € 4000 gespaard dus een 1800 is ook binnen bereik.

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 16:19
door Anjer
Hahaha, dat is dus precies de reden waarom ik enkel op mijn goed onderhouden en perfect rijdende Witte 1500 rijd. Ik hoor zo vaak dat het verschil zo groot is en ik heb 6 jaar geleden zelf de overstap van 1200 naar 1500 als zodanig groot ervaren! Aangezien ik geen 1800 centjes heb en nog steeds verliefd ben op mijn 1500 ga ik geen 1800 proefritjes maken :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 18:33
door Schagerbrug
Die 1500 waar we mee gereden hebben is best wel in orde te krijgen.
- achteruit werkte niet
- achter schokbreker slaat op eind zonder bepakking. En ik heb al eerder een nieuwe hyperpro onder een motor gezet en dat was niet goedkoop.
- voorvork mogelijk andere veren maar zeker opfrissen
- nieuwe banden
- beugel aanpassen
- CC deed het niet
Als je de tijd optel en de kosten en dat in combinatie met dat ik als ik vrije tijd heb dat ik wil rijden en niet wil sleutelen aan een motor ( wel aan me stockcar) + dat ik me vrouw niet moeilijk gaat doen over 5000 euro extra (( sorry als het gemakkelijk klinkt ) ik heb er ook gewoon voor gewerkt en gespaard voor lange tijd en het komt hier echt niet eenvoudig binnen ).
Dan nog de kans, stel ik koop die 1500 en ik krijg em voor tussen 2000 en 2500 mee en ik verspijker er 1500 euro aan en 1 week later zegt er iemand tegen mij, rij even op mijn 1800 en ik doe dat dan is de kans groot dat je om ben. Als je dan de 1500 weer te koop zet ben je zeker van 1000 euro verlies. Ik weet dat het toch geld gaat kosten maar een motor kopen waar je voorbaat twijfel heb over onderhoud is misschien niet zo slim dan.

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 18:56
door Anjer
Je hebt groot gelijk en je hoeft je er niet voor te verontschuldigen dat je het kunt betalen hoor! Geniet er maar lekker van en kijk uit naar een motor waar je helemaal happy van wordt. Dat zijn de langste verhoudingen :lol: :lol: :lol:

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 19:40
door Rongoos
Schagerbrug schreef:Die 1500 waar we mee gereden hebben is best wel in orde te krijgen.
- achteruit werkte niet
- achter schokbreker slaat op eind zonder bepakking. En ik heb al eerder een nieuwe hyperpro onder een motor gezet en dat was niet goedkoop.
- voorvork mogelijk andere veren maar zeker opfrissen
- nieuwe banden
- beugel aanpassen
- CC deed het niet
Als je de tijd optel en de kosten en dat in combinatie met dat ik als ik vrije tijd heb dat ik wil rijden en niet wil sleutelen aan een motor ( wel aan me stockcar) + dat ik me vrouw niet moeilijk gaat doen over 5000 euro extra (( sorry als het gemakkelijk klinkt ) ik heb er ook gewoon voor gewerkt en gespaard voor lange tijd en het komt hier echt niet eenvoudig binnen ).
Dan nog de kans, stel ik koop die 1500 en ik krijg em voor tussen 2000 en 2500 mee en ik verspijker er 1500 euro aan en 1 week later zegt er iemand tegen mij, rij even op mijn 1800 en ik doe dat dan is de kans groot dat je om ben. Als je dan de 1500 weer te koop zet ben je zeker van 1000 euro verlies. Ik weet dat het toch geld gaat kosten maar een motor kopen waar je voorbaat twijfel heb over onderhoud is misschien niet zo slim dan.
Mocht jij hem niet kopen maar die man wil er voor 2500,- afstand van doen dan heb ik wel interesse. Dus hou me even op de hoogte aub.

De achteruit moet je inschakelen met de grote handle links onder de tank, maar hij gaat pas achteruit rijden als je op de startknop drukt.
En volgens mij is de achterschokbreker in te stellen. Die kun je "harder" zetten waardoor hij misschien niet meer bonkt.
De voorband zal zeer waarschijnlijk vervangen moeten worden, en nieuwe olie in de voorvork in combinatie met een voorvork stabilisator kan wonderen doen.
Ik kom dan op een 500,- onkosten en dan zit ik nog net binnen mijn budget.

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 01 mar 2015, 20:01
door RonalT
Als je er twijfels bij hebt moet je het gewoon niet doen. Dat was ook de reden dat ik schreef "voor 4000 euro zijn er ook goede 1500's te koop".
Gewoon lekker een motor uitzoeken die je mooi vind, die lekker rijd en die je je kan permitteren. Dat doen we allemaal zo.
De een wil graag een 1500 of een 1200, omdat hij die gewoon mooi vind. Een ander koopt een 1800 omdat hij dat kan. Allemaal goed.

Het gaat er niet om wat je rijdt, maar dat je rijdt.... :lol:

Re: Schagerbrug stelt zich voor

Geplaatst: 02 mar 2015, 00:40
door Devoraz
Komt de stelling toch weer uit...

Als je eenmaal een proefrit gemaakt hebt op een GL1800, wil je niet snel weer terug naar eerder model (uitzonderingen daargelaten, maar die hebben er meestal nog een GL1800 naast :wink: Hè Johan).