Tis ter toch van gekomme...

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Tis ter toch van gekomme...

Bericht door CeeVee » 15 mei 2014, 19:46

Nog acht nachtjes slapen en een stukkie vliegen, maar dan hoop ik mijn GL1800 in ontvangst te kunnen nemen.
Nog weer acht nachtjes later gaat ze op de boot naar haar nieuwe huis.
En dan maar hopen dat ze niet jaloers wordt dat ze mij moet gaan delen met een donkerharige Beierse.

Ik, dat is Corné van het mooie jaar 1967, gemotoriseerd tweewielig sinds 1988.
Mijn rode vriendinnetje is Canadese, van 2012. Staat stevig in haar schoenen (ABS), is muzikaal aangelegd (Audio), heeft warme handen en bips (Comfort), en weet bovendien overal de weg want leest kaart (Navi). En anders help ik haar wel verder van 't juiste pad.

Allen gegroet en misschien eens tot ziens onderweg!?
Corné
Laatst gewijzigd door CeeVee op 16 mei 2014, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door Wup » 15 mei 2014, 21:22

Hallo Corné,

Een internationaal gezelschap vorm jij zo met je partner en motor :wink: , oeps....ehh.. GoldWing GL1800.
Voor ik het vergeet toch jullie nog eerst even een hartelijk welkom wensen op het GoldWingforum.
Dat je hier te maken hebt met allemaal GoldWingliefhebbers, zal je natuurlijk al gezien hebben.
Alvast veel plezier met je nieuwe GoldWing (en de voorpret) en nog heel veel veilige kilometers gewenst.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door RonalT » 15 mei 2014, 21:28

Corne, welkom. En inderdaad zijn we hier vrijwel allemaal Goldwing liefhebbers. Maar ook van donkerharige Beierse...... :roll: en daar vertel je niets over. :oops:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door Roelof » 16 mei 2014, 09:21

Hoi Corné,

Welkom, leuke introductie.
Lijkt me een behoorlijke onderneming om een Goldwing uit Canada op te halen.
Snap het natuurlijk wel, ze waren hier natuurlijk uitverkocht Afbeelding

Neem aan dat je in Canada nog de nodige mijlen gaat maken.
Goede reis en veel veilige kilometers toegewenst,

Groet,
Roelof

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door Devoraz » 16 mei 2014, 12:15

Corné,

Net als RonalT begin ik toch ook wel nieuwsgierig te worden naar die donkerharige Beierse... :lol:

Welkom op het forum. Veel plezier met de Goldwing.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door CeeVee » 16 mei 2014, 22:49

Dank voor jullie warme welkomstwoorden, ik schiet er vol van... :shock:

Inmiddels heb ik een onderschriftje met motorhistorie gemaakt; daaruit zul je kunnen opmaken dat ik momenteel een K1200GT rijd. Om in de stijl van het geheel te blijven ... nou ja, het zal wel duidelijk zijn. Misschien moet ik (ten overvloede? Sorry Wup!) toch maar duidelijk maken dat ik alleengaand ben en mijn motoren ter compensatie vrouwelijk benoem. Trauma? Ongetwijfeld! :roll:

Waarom Goldwing, waarom Canada?
In het vroege voorjaar van 1988, het zal ongeveer april geweest zijn, vernam ik bij (toen nog) Kruisinga in Gouda dat de eerstvolgende zaterdag een "Honda intro dag" (of zoiets) was, en op alle modellen -ook de kort daarvoor geïntroduceerde GL1500- een proefrit te maken was. Een geldig rijbewijs was de enige voorwaarde. Stel je voor, pas 'n paar maanden m'n rijbewijs en dan een verse Goldwing onder je kont krijgen. Dat waren 3x zoveel cylinders als ik gewend was... laat staan het gewicht.
Die zaterdag stond ik kwart voor negen 's ochtends met een van de ochtendcondens natte helm op de stoep. Nog geen Honda te zien... maar ook geen andere geïnteresseerden, dus ik had 't rijk alleen. Ik weet nu nog dat ik niet te lang durfde wegblijven, maar 15 minuten waren genoeg voor een diepe -en blijkbaar onuitwisbare- indruk in mijn nog jonge motorziel. Het gemak waarmee alles ging, en dat fantastische motorblok! Het eerstvolgende uur heeft de motor geduldig staan wachten op andere proefrijders, en ik heb 't niet aangedurfd om nogmaals om een rit te vragen - heb ik nog steeds spijt van. Man man, ik weet nu nog dat ik 's avonds kramp in mijn wangen had van de glimlach die maar niet wilde ontspannen. Zie hier de achtergrond van "zo eentje moet ik er ooit eens hebben!"
Dan Canada: West-Canada is mijn thuis. Ik ben weliswaar geboren en getogen langs de Hollandse Greppel, maar Canada (met name de prairies) voelt als thuiskomen. Kan het niet verklaren, ben niet zo'n emo-type, maar dit is één van mijn afwijkingen. En een onweerstaanbare, ook dat nog. Door familiebanden aldaar was het gevoelsmatig nooit ver weg, en zei ik al in mijn vroege kinderjaren: daar ga ik heen. Door allerlei omstandigheden werd dat slechts zo'n anderhalf jaar "landed immigrant" in mijn late jeugd, maar ook dat blijkt tot nu toe -om meerdere redenen- onuitwisbaar.
Motorrijden in Canada was er nog nooit van gekomen (wel quad en sneeuwscooter, vanzelfsprekend!) En zoals het gezegde gaat: de som der delen is meer dan het geheel. Nu ik een jonge en nog vrijwel onbedorven GL1800 (want maar 3300 km) op de kop heb kunnen tikken, hoop ik die wonderbaarlijke rekenkunde mee te gaan maken.

Het is inderdaad de bedoeling dat ik in Canada wat kilometers ga maken. Door de regelgeving van de "in transit permit" helaas maar 7 dagen, maar hopelijk net genoeg om een paar mooie dagen prairies en bergen (Hwy# 3 "Crowsnest", 3A, 33, 97, 99 "Sea to Sky") voor ik haar in Richmond bij de transporteur aanlever. En anders smokkel ik er een dagje bij voor afleveren; dat is maar een klein stukje. Een beetje een gok want ik weet uit ervaring dat de RCMP in Greater Vancouver minder tolerant is dan daarbuiten. Maar, ook uit ervaring, als je geluk hebt en een "cop" met Nederlandse roots treft kan het best meevallen.

Ik meld me bij terugkomst in hopelijk goede gezondheid wel weer...
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door peter n.d. » 17 mei 2014, 20:31

Beste CeeVee, welkom bij deze unieke liefhebbers van een bijzondere motorfiets . Veel en vellige km. gewenst met je aanwinst. En misschien komen we elkaar wel eens tegen op een of andere forumrit (moet je echt eens meerijden) . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door CeeVee » 01 jul 2014, 20:03

En dit is ze dan!
De eerste 600 kms zitten erop, en hopelijk "many more to come"... de 3000 die in Canada nog volgden smaken in ieder geval naar veel meer!

Op die eerste dag al door diverse "1% bikers" aangesproken - dat type zware mannen op bulderende HD's die op je afkomen, een "dap" en "Nice ride, man!" is toch wel 'n aparte ervaring. Achteraf deze foto ziend snap ik 'm wel: baard, (bijna) kale kop, donkere bril 8)
Anyway, 't voelde wel trots, ja.

Afbeelding
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door KingEdwin » 02 jul 2014, 21:35

Welkom Corné.

Ook al zo'n mooie Wing! Hopelijk is ze snel in Nederland en voorzien van kenteken, Wings zijn tenslotte gemaakt om mee te rijden.

Grappig, we zijn uit hetzelfde bouwjaar en bijna gelijk met motorrijden begonnen (ik behaalde m'n A-rijbewijs in okt 1987), ik heb dan geen baard maar ben ook bijna kaal. Zou dat een bouwjaar dingetje zijn?
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Tis ter toch van gekomme...

Bericht door Roelof » 03 jul 2014, 09:05

Welkom thuis met z'n 2en.

Ziet er goed uit, idd "A nice ride man".
Veel plezier er mee.

Groet,
Roelof

Plaats reactie