Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Kom je zondag 8 september naar de forumrit Brabant-Gelderland ?

Peiling eindigde op 03 sep 2013, 10:12

Ja
16
9%
Ja
16
9%
Ja
16
9%
Ja
16
9%
Ja, en een eventuele zaterdagavond BBQ met camping / B&B
6
3%
Ja, en een eventuele zaterdagavond BBQ met camping / B&B
6
3%
Ja, en een eventuele zaterdagavond BBQ met camping / B&B
6
3%
Ja, en een eventuele zaterdagavond BBQ met camping / B&B
6
3%
Misschien
14
8%
Misschien
14
8%
Misschien
14
8%
Misschien
14
8%
Nee
9
5%
Nee
9
5%
Nee
9
5%
Nee
9
5%
 
Totaal aantal stemmen: 180

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: toerrit en appeltaart in volkel

Bericht door cooper » 08 sep 2013, 19:44

Ook wij zijn weer na 336km terug thuis. Was niet m'n eerste ritje met het forum en daarom waren er weer vele bekende en natuurlijk ook onbekende gezichten. Ontvangst bij Astrid en Eric was optimaal en de appeltaart overheerlijk.
Vanmorgen was het hier nog even afwachten want ondanks een zeer z'n best doend waterzonnetje hing er toch ook nog veel grijs boven ons hoofd.
De Wing was nog vuil van gisteren en na een vluchtige poetsbeurt toch maar besloten van de rit te beginnen. Luc en Carine van het forum waren ook van plan van te komen dus we waren al niet alleen als Belgjes. Omstreeks kwart na negen thuis vertrokken en rond half elf in Volkel aangekomen, onderweg een max. 10 minuutjes miezerregen gehad en dat was alles op de ganse dag. Een moto of zeven - acht stond al te schitteren aan het "Clubhuis" en weldra stond ook onze Goldie mooi geparkeerd tussen z'n vriendjes. De bekende en onbekende gezichten weer even gelinkt aan een naam en de dag kon beginnen. Stipt twaalf uur zijn we gestart met de rondrit en deze verliep dankzij het follow-upsysteem (of hoe het beest ook alweer mag heten :P ) vlekkeloos. De middagstop was goed gekozen want voor een democratische 9.50 € hadden we zeer lekker gegeten. De GPS van Luc en Carine had tijdens het halen van het eten wel een nieuwe eigenaar gezocht maar dat was dan ook het enige probleempje dat we hier hadden. Er was zelfs nog een aangename verrassing toen Mark en Dienneke de zaak kwamen "binnenvallen". Na een eerst wel, dan weer niet maar uiteindelijk toch wel deelname aan de rit kwamen ze ons Belgisch team aanvullen. Tijdens de middagstop hadden de baantjes lekker de kans gehad om op te drogen en daardoor gingen tijdens de rit de zijflanken van menig Wing vlotjes richting asfalt om zonder problemen zich nadien weer op te richten natuurlijk. :wink: Dit is nog één van de voordelen van bovenvermeld rittensysteem, eenieder heeft steeds een andere plaats in de groep en zo kan er al eens wat vlotter worden gereden. Een kleine 40 km na de middagstop nog even een snack-rook-plas-ijs-drinkstop bij de Mac Do en zo snorden we weer richting Volkel waar we bij het genot van nog een tasje koffie konden bijpraten over deze leuke dag. Eén voor één kwamen de deelnemers afscheid nemen en zoals het een echte Goldwingvriend betaamt waren wij als allerlaatste aan de beurt om Eric en Astrid te bedanken voor hun gastvrijheid. Het was een superleuke dag en de afwezigen hadden zoals gewoonlijk weer ongelijk. Bedankt Nederlandertjes het was weer gezellig ! :D :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Bart

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door Bart » 08 sep 2013, 20:29

Zo ik ben ook weer thuis, ik stapte net binnen en het begon hier (Souburg) te regenen en een paar klappen onweer.
Maar wat een heerlijke dag om te touren, ik reed vanochtend hier weg en onderweg voorbij Goes reed ik al in de zon dus een goed voorteken.
Een paar spetters onderweg maar dat was het opspattend water van de auto's voor mij.
Om 11 uur was ik bij Erik en Astrid en die hadden koffie met appeltaart (met dank aan de taartebakkers).
Daarna een geweldige rit gereden met 2 stops en een overtocht met het pontje.
Totaal 480 km
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de leuke dag en tot de volgende keer.

PS De weersvoorspelling....daar geloof ik niet meer in. :lol:
En Chrit, misschien en nee is in het Limburgs gewoon een ja dus :lol:

Gr. Bart.

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door wingster » 08 sep 2013, 20:35

iedereen ook bedankt voor de gezelligheid, lovende woorden en de genietende blikken van iedereen!
ook wij hebben genoten van deze dag, het mooie weer en de mooie rit en verschillende appeltaarten/cupcakes
Bij deze wil ik Bibian bedanken voor het reserveren van het mooie weer :lol:

fotos staan hier

Tot de volgende rit !! :D

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door De Motormuis » 08 sep 2013, 20:46

Hoi Astrid.

Mooie foto's.Mooie rit en mooi weer.
We hebben er allemaal weer mooi van genoten.
En inderdaad, Bibian bedankt voor het bestellen
van het mooie weer. Vanmorgen leek het er even
op dat deze dag in het water zou vallen maar
gelukkig is het helemaal goed gekomen.
MOOI.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door bowser » 08 sep 2013, 21:07

Dit zijn onze foto's!!

https://plus.google.com/photos/11678656 ... 4760676449

(hoop ik)

Wij hebben een DIJK van een dag gehad! Iedereen bedankt!!

Chris (Bowser) en Joka
groeten uit de Zeg

peter

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door peter » 08 sep 2013, 22:30

Zo, ook effe tijd om iedereen te bedanken voor een mooie dag. Gelukkig een droge dag. :mrgreen: Het was een mooie rit met genoeg stoppies om de inwendige mens te voorzien van spijs en drank of om een praatje te maken met de andere forumleden. Toch nog erg mooi weer geworden dus ook de weergoden bij deze bedankt :lol:

Erik en Astrid bedankt voor de gezelligheid deze dag :D

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: toerrit en appeltaart in volkel

Bericht door Karin Troost » 09 sep 2013, 00:00

Wat was het weer een geslaagde dag, al begon het weer grauw en grijs en lichtelijk vochtig, vooral het wegdek, toch liet de zon zich ook zien en maakte heel veel goed.
We hadden vrijdagavond de appeltaart alvast gebakken omdat we zaterdag ook al de gehele dag weg waren naar Zuiderburen en dus zaterdag dan geen tijd daarvoor zouden hebben en......beloofd is beloofd.
Om half 9 op pad op mijn Pan met vorige week daarop gemonteerde stuurverhogers en tjonge wereld van verschil, rijdt stukken lekkerder en geen slapende hand of zere nek of schouders, wat een uitvinding.
Iets na 9 uur waren we bij Zegge om Chris en Joka op te pikken en zei vertelden dat Tonnie en Ria ook meegingen en dus mocht Chris voorop om hen op te gaan halen.
Bij tankstation de Lucht stonden inderdaad Tonnie en Ria, met natte broekspijpen :twisted: :twisted: ons op te wachten en na wat bijkletsen met z'n 6-en naar Volkel.
Alsof we het hadden afgesproken gingen de Wingrijders bij het clubhuis links parkeren en de niet Wingrijdsters zetten hun trots aan de rechtse kant. :D
Tja en toen kwamen Antoon en Pieter het terrein op en wilde Pieter naast zijn vader parkeren maar door veel geschreeuw van de niet Wingrijdsters koos Pieter eieren voor zijn geld en kwam aan de andere zijde staan, goed afgericht is die jongen, tja tegen 4 vrouwen ....... :lol: :lol:
Afbeelding

Na de koffie/thee door onze gastheer en gastvrouw verzorgd en niet te vergeten de door enkele mee gebrachten appeltaarten en cupcakes werd het een feestelijke happening.
Afbeelding

Zelfs mensen die misschien wel/niet zouden komen kwamen er toch nog een paar wel opdagen, gelukkig want van die paar druppeltjes regen smelt je echt niet en moet je alleen je motor van de week even wassen en poetsen en dat is toch hobby :?: :?:
Na een goed begin van de rit hielden we een etenspauze op een heel leuk adres en konden we voor een leuke prijs heerlijk eten. Tja de motoren parkeren was een ander probleem, de antennes zijn te hoog om onder de poort door te kunnen dus werd er schots en scheef overal motoren weggezet, helaas het kon niet anders deze keer.
Afbeelding

Afbeelding

Na de maaltijd weer verder en een mooie rit en even het gevoel van in een achtbaan te zitten, geweldig mooi is ons land toch.....
Nog een stop bij de Mac om onze kortingsbonnen kwijt te raken door een heerlijke, koude aardbei-en- milshake te halen en natuurlijk koffie voor 1 euro, Astrid bedankt hiervoor.
Toen nog kleine 3 kwartier rijden naar het hoofdkwartier waar de koffie versgezet op ons stond te wachten met evt. nog wat lekkers erbij voor de liefhebbers. In de zon nog wat kletsen over van alles en nog wat en dan wordt het weer tijd om huiswaarts te gaan en gingen we met 7 man op pad en verhaal van kleine negertjes en dan komen we samen thuis en worden we verwelkomd door onze 3 kleine huisdieren, Gizmo, Pepper en Olly.

Astrid, Erik, Iris en Nick allevier bedankt voor de mooie dag die we toch in kleine gedeeltes toch bij jullie mochten doorbrengen en genoten van jullie gezelschap onderweg.
Allen die mee waren, heel erg tof en tot volgende keer, voor ons dit jaar waarschijnlijk niet meer omdat de Bietencampagne weer van start gaat en de weekenden zeer beperkt worden.
Groeten aan allen die thuis zijn gebleven, jullie hebben weer een mooie stukje Nederland gemist.
Tot een volgende rit.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door Anjer » 09 sep 2013, 09:53

Heerlijk, heerlijk, als ik die foto's zie hebben jullie een fantastische en gezellige dag gehad. Jammer dat wij er niet bij waren, maar momenteel gaan andere zaken even voor...

Het mooie weer was natuurlijk voor de 7 september besteld, waardoor het niet helemaal klopte de 8ste, maar gelukkig is het grootste gedeelte van de dag goed geweest.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door director » 09 sep 2013, 09:58

Wat een mooie lovende woorden allemaal.. :shock:

Wij vonden het erg leuk om deze dag te organiseren, de route te maken en de taarten te (laten) bakken. Iedereen die heeft mee geholpen (heerlijke taart & cupcakes bakken, route controleren, achteraan rijden) bedankt voor de hulp ! Het weer werkte prima mee en dan kan zo’n dag niet meer stuk. We hebben nieuwe mensen ontmoet die allemaal een mooie motor rijden en diegenen die dat nog niet doen (zoals mijn buurman :roll: ) die kletsen we nog wel naar de juiste motor.
We hebben weer laten zien dat Brabantse gastvrijheid, Limburgse horeca en Gelderse wegen een prima combinatie zijn voor een leuke motordag. Ik hoorde van iemand al een leuk idee voor een volgende rit dus dat komt wel goed.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door Chrit » 09 sep 2013, 10:04

Het was een geslaagde dag. Even leuk en gezellig met de bekende te kleppen.

Het weer zullen we maar niet over praten.
De verzorgen was perfect geregeld door de familie aldaar.
Een rit met een systeem wat goed verliep......

Tot een volgende keer maar misschien........
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door wingster » 09 sep 2013, 12:15

Chrit schreef:Het was een geslaagde dag. Even leuk en gezellig met de bekende te kleppen.

Het weer zullen we maar niet over praten.
De verzorgen was perfect geregeld door de familie aldaar.
Een rit met een systeem wat goed verliep......

Tot een volgende keer maar misschien........
Zoals gisteren besproken aan de sta tafel, wazig hoor dat Limburgse misschien en dan een Limburgs NEE.... :lol: :lol:
Blij dat Peter ook Nederlands kan hihi, die zei gewoon JA!
het was een schitterende dag, mooie rit en alles eigenlijk! tot de volgende misschien :lol: :lol:

peter

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door peter » 09 sep 2013, 15:56

Ik ben ook maar een import limburger hoor :lol: Ik ben net een missionaris :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door RonalT » 09 sep 2013, 16:38

Dan is er nog vel werk voor je te doen, Peter. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door Chrit » 09 sep 2013, 16:45

RonalT schreef:Dan is er nog vel werk voor je te doen, Peter. :lol:
kwekkwekkwekkwekkwekkwekkwekkwekkwek....... :twisted: :twisted: :mrgreen:
RonalT jij als net niet Zeelander moet jij toch wel beter weten!!!!!
Iemand uit Haarlem die woont in Limburg!!!! :lol: :lol: :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: Zondag 8 september, forumrit Brabant-Gelderland

Bericht door marionenhenk » 09 sep 2013, 17:02

Ook wij waren erg tevreden over de rit, ontvangst en heerlijke appeltaart en cupcakes en natuurlijk de gastvrijheid van Astrid en Erik!!
Wat begon als een regenachtige dag veranderde in een schitterende, warme dag. Heerlijk gereden en gegeten en gekletst met de forumleden en natuurlijk ook met de zuiderburen, geweldig dat zij er bij waren!
Erik en Astrid, nogmaals bedankt voor de organisatie en de hartelijke, warme ontvangst bij julli in Volkel.
Tot de volgende keer!!
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

Plaats reactie