Pagina 5 van 5

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 14 mei 2013, 18:25
door Chrit
Mijn motto: "Wil je snel ergens komen, ga je alleen. Wil je ver komen, ga je samen".

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 14 mei 2013, 21:27
door 1500
RonalT schreef:Niemand hoeft iets te voorspellen, de voorrijder niet en de rest ook niet.



Je blijf op het punt hangen dat de voorrijder zou moeten gaan voorspellen wanneer iemand van de route zou gaan afwijken.
Maar waar ik het elke keer al over heb gehad is dat de voorrijder afwijkt van de route die van te voren gemaakt is. Deze route is bekend, verspreid en bekeken. Zodra hij hier van gaat afwijken dient hij die wegwijzer weg te zetten.


De voorrijder bepaald de route. Hij/Zij kan elk moment afwijken van de route. Maar om twijfels te voorkomen wordt er op dat punt een wegwijzer weggezet.


Helaas is niet iedereen even goed in staat om een route op de computer te herberekenen en te controleren. Dus ik spreek niet voor anderen.

Dus jij denkt dat iedereen, als de route van te voren word verteld, men 100 of 300 km route in zijn hoofd opslaat, men zich onderweg nog kan herinneren, waar men van de route af gaat wijken, nou ik rijd een Wing met de daaraan gekoppelde leeftijd, voor mij moet je dan wel een route op papier gaan uitprinten en misschien nog wel een paar extra kopieën voor de anderen, met de bekende route.

De enige verspreide route, is dus die in de navigatie staat welke men heeft gekregen. Dat is ook de enige die men zou kunnen rijden.

Een extra regel erbij zetten is goed als hij 100% waterdicht is, anders moet je hem niet er in zetten.

Groeten Pierre :wink:

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 14 mei 2013, 22:52
door RonalT
Lees de samenvatting die Peter een paar berichten hierboven heeft geschreven. Daar staat netjes in verwoord wat m.i. speelt.
Ik blijf ook van mening dat de voorrijder d.m.v. wegwijzers de route bepaald. Alleen wil ik verwarring voorkomen die we zien als er afgeweken wordt van de beoogde route. Even een extra wegwijzer en alle leed is geleden. Alleen hier gaat het mij om.

Jij mag de route uitprinten en meenemen, een ander kan hem onthouden, de derde heeft hem op zijn navigatiesysteem staan. Dat is niet belangrijk. Meestal heeft de voorrijder een route gemaakt en deze gaat hij rijden.
Als hij van die beoogde route afwijk raken de mensen die een van de bovenstaande manieren toepassen in verwarring. En om die verwarring te voorkomen vraag ik of de vetgedrukte regel mag worden toegevoegd.
1500 schreef:Een extra regel erbij zetten is goed als hij 100% waterdicht is, anders moet je hem niet er in zetten.
De voorrijder bepaald de route. Hij/Zij kan elk moment afwijken van de beoogde route. Maar om twijfels te voorkomen wordt er op dat punt een wegwijzer weggezet.

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 18 jul 2013, 18:03
door johnj
Vroeger reden we gewoon en waren ook niet bezig met eindeloze discussies hoe een gadget ons ging vertellen of we links af gaan
toen was motorrijden nog echt motorrijden........nu volgen de meesten na dagenlang routes programmeren het stemmetje :lol:
om ook niet te vergeten dat die uitgestippelde route zo snel mogelijk afgelegd dient te worden......records zijn er nou eenmaal om te breken
jaja......ik heb er ook 1 hoor.......ingebouwd nog wel......... :D

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 02 nov 2013, 08:23
door leonard
Ik heb deze discussie eens zitten lezen. Wat een drama over wie wat zou moeten doen en waarom niet.
Voor mij een zeer goede reden om alleen te rijden. Geen gezeur.
Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe tijdens de georganiseerde ritten

Groeten.

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 02 nov 2013, 12:28
door RonalT
Valt reuze mee hoor Leonard. Maar er wordt te veel over gezwamd.
Alleen rijden heeft zijn voordelen, je kunt stoppen wanneer je wilt, je kunt de snelheid rijden die je wilt, enz.
Maar samen rijden of in een groep heeft ook leuke kanten. En alles wat je hier leest merk je onderweg niets van.

Ik zou je zelfs willen uitnodigen eens een keer mee te rijden, dan zal je merken hoe ontspannen deze manier van rijden kan zijn. Je rijdt namelijk geheel op je eigen wijze. Het enige is dat je moet blijven rijden totdat er een stopplaats bereikt wordt.
Maar op momenten dat je af dient te slaan staat er een motorrijder die je de weg wijst.

Zoals ik schreef, best een ontspannen manier van rijden.

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 27 nov 2017, 06:48
door oncle buck
er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost,rijden zonder nav. omdat juist op die punten elknav systeem
anders rekent.

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 27 nov 2017, 10:08
door pieter
oncle buck schreef:er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost,rijden zonder nav. omdat juist op die punten elk navigatiesysteem
anders rekent.
Btw, met de MrGPS METHODE is dit probleem ook opgelost, ( zie hier viewtopic.php?f=14&t=14085) de routes kunnen daardoor één op één geladen worden.

NVT, de route op het navigatiesysteem dient in deze alleen voor het gemak om te weten welke richting we met z'n alle uitgaan.
Zoals eerder gezegd, de voorrijder plaatst een wegwijzer en zij bepalen waar we heen gaan en niet Jantje of Pietje die in het vijfde of dertiende wiel zitten.
Ook ik heb dit systeem ooit voor de eerste keer mogen ervaren en ik moet zeggen ( na een korte uitleg van de organisatie ) ging dat van "kiet" af aan goed.

Tot slot, er is maar een manier om het follow-up systeem te beleven, meld je aan bij een forum rit en "wees" een belangrijke schakel CQ. wegwijzer in de te rijden route.

Groet Pieter.

Re: Het Follow-up systeem

Geplaatst: 27 nov 2017, 12:44
door RonalT
oncle buck schreef:er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost....
De essentie van het follow-up-systeem is dat je je eigen snelheid kunt rijden. Dat je wat achterop raakt in een bochtig stukje maakt niets uit. Je weet dat er verderop iemand staat die je de juiste richting op wijst. Of als er een verkeerslicht op rood staat kan je gewoon stoppen. Diegene die door groen reden gaan gewoon verder. Dan valt er een gat. Niet erg want je wordt ook nu weer de juiste richting gewezen.

Dus vraag ik me af welk euvel je wilt oplossen met headsets?
oncle buck schreef:....rijden zonder nav. omdat juist op die punten elknav systeem anders rekent.
Het punt is dat je de toestellen niet de kans mag geven om zelf een route te gaan berekenen. Dat betekent dat je met geschikte toestellen moet werken. Ten tweede zal de organisator de route zeer nauwkeurig zal moeten maken. En "herberekenen moet uit" staan.

Of de MrGPS methode toepassen....

Als je aan deze voorwaarden voldoet zal het in 99% van de gevallen goed gaan.


Maar navigatie is een hulpmiddel, wij hebben keer op keer bewezen dat het follow-up systeem feilloos werkt. De valkuilen hebben we in het verleden allemaal gehad, dus dat is nu uit te leggen. Als de motorrijders zich aan de afspraken houden loopt zo'n dag goed en soepel.
Zoals Pieter al schreef.... probeer het een keer!