Het Follow-up systeem


Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor Chrit » 14 Mei 2013, 18:25

Mijn motto: "Wil je snel ergens komen, ga je alleen. Wil je ver komen, ga je samen".
Groetjes
Chrit Gunther
Gebruikers-avatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 2296
Geregistreerd: 25 Sep 2006, 20:28
Woonplaats: Kaulille (belgie)
Type Goldwing: GL1000

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor 1500 » 14 Mei 2013, 21:27

RonalT schreef:Niemand hoeft iets te voorspellen, de voorrijder niet en de rest ook niet.



Je blijf op het punt hangen dat de voorrijder zou moeten gaan voorspellen wanneer iemand van de route zou gaan afwijken.
Maar waar ik het elke keer al over heb gehad is dat de voorrijder afwijkt van de route die van te voren gemaakt is. Deze route is bekend, verspreid en bekeken. Zodra hij hier van gaat afwijken dient hij die wegwijzer weg te zetten.


De voorrijder bepaald de route. Hij/Zij kan elk moment afwijken van de route. Maar om twijfels te voorkomen wordt er op dat punt een wegwijzer weggezet.


Helaas is niet iedereen even goed in staat om een route op de computer te herberekenen en te controleren. Dus ik spreek niet voor anderen.



Dus jij denkt dat iedereen, als de route van te voren word verteld, men 100 of 300 km route in zijn hoofd opslaat, men zich onderweg nog kan herinneren, waar men van de route af gaat wijken, nou ik rijd een Wing met de daaraan gekoppelde leeftijd, voor mij moet je dan wel een route op papier gaan uitprinten en misschien nog wel een paar extra kopieën voor de anderen, met de bekende route.

De enige verspreide route, is dus die in de navigatie staat welke men heeft gekregen. Dat is ook de enige die men zou kunnen rijden.

Een extra regel erbij zetten is goed als hij 100% waterdicht is, anders moet je hem niet er in zetten.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
1500
GL 1500 rijder
 
Berichten: 2413
Geregistreerd: 06 Apr 2007, 16:35
Woonplaats: Harderwijk
Type Goldwing: GL1500

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor RonalT » 14 Mei 2013, 22:52

Lees de samenvatting die Peter een paar berichten hierboven heeft geschreven. Daar staat netjes in verwoord wat m.i. speelt.
Ik blijf ook van mening dat de voorrijder d.m.v. wegwijzers de route bepaald. Alleen wil ik verwarring voorkomen die we zien als er afgeweken wordt van de beoogde route. Even een extra wegwijzer en alle leed is geleden. Alleen hier gaat het mij om.

Jij mag de route uitprinten en meenemen, een ander kan hem onthouden, de derde heeft hem op zijn navigatiesysteem staan. Dat is niet belangrijk. Meestal heeft de voorrijder een route gemaakt en deze gaat hij rijden.
Als hij van die beoogde route afwijk raken de mensen die een van de bovenstaande manieren toepassen in verwarring. En om die verwarring te voorkomen vraag ik of de vetgedrukte regel mag worden toegevoegd.

1500 schreef:Een extra regel erbij zetten is goed als hij 100% waterdicht is, anders moet je hem niet er in zetten.


De voorrijder bepaald de route. Hij/Zij kan elk moment afwijken van de beoogde route. Maar om twijfels te voorkomen wordt er op dat punt een wegwijzer weggezet.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11807
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor johnj » 18 Jul 2013, 18:03

Vroeger reden we gewoon en waren ook niet bezig met eindeloze discussies hoe een gadget ons ging vertellen of we links af gaan
toen was motorrijden nog echt motorrijden........nu volgen de meesten na dagenlang routes programmeren het stemmetje :lol:
om ook niet te vergeten dat die uitgestippelde route zo snel mogelijk afgelegd dient te worden......records zijn er nou eenmaal om te breken
jaja......ik heb er ook 1 hoor.......ingebouwd nog wel......... :D
Mooi hee............die gele
Gebruikers-avatar
johnj
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 Mrt 2006, 08:53
Woonplaats: kortrijk

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor leonard » 02 Nov 2013, 09:23

Ik heb deze discussie eens zitten lezen. Wat een drama over wie wat zou moeten doen en waarom niet.
Voor mij een zeer goede reden om alleen te rijden. Geen gezeur.
Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe tijdens de georganiseerde ritten

Groeten.
leonard
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 16 Jul 2013, 14:56

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor RonalT » 02 Nov 2013, 13:28

Valt reuze mee hoor Leonard. Maar er wordt te veel over gezwamd.
Alleen rijden heeft zijn voordelen, je kunt stoppen wanneer je wilt, je kunt de snelheid rijden die je wilt, enz.
Maar samen rijden of in een groep heeft ook leuke kanten. En alles wat je hier leest merk je onderweg niets van.

Ik zou je zelfs willen uitnodigen eens een keer mee te rijden, dan zal je merken hoe ontspannen deze manier van rijden kan zijn. Je rijdt namelijk geheel op je eigen wijze. Het enige is dat je moet blijven rijden totdat er een stopplaats bereikt wordt.
Maar op momenten dat je af dient te slaan staat er een motorrijder die je de weg wijst.

Zoals ik schreef, best een ontspannen manier van rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11807
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor oncle buck » 27 Nov 2017, 07:48

er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost,rijden zonder nav. omdat juist op die punten elknav systeem
anders rekent.
oncle buck
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 Nov 2017, 07:45
Type Goldwing: GL1500

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor pieter » 27 Nov 2017, 11:08

oncle buck schreef:er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost,rijden zonder nav. omdat juist op die punten elk navigatiesysteem
anders rekent.


Btw, met de MrGPS METHODE is dit probleem ook opgelost, ( zie hier http://www.goldwingforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=14085) de routes kunnen daardoor één op één geladen worden.

NVT, de route op het navigatiesysteem dient in deze alleen voor het gemak om te weten welke richting we met z'n alle uitgaan.
Zoals eerder gezegd, de voorrijder plaatst een wegwijzer en zij bepalen waar we heen gaan en niet Jantje of Pietje die in het vijfde of dertiende wiel zitten.
Ook ik heb dit systeem ooit voor de eerste keer mogen ervaren en ik moet zeggen ( na een korte uitleg van de organisatie ) ging dat van "kiet" af aan goed.

Tot slot, er is maar een manier om het follow-up systeem te beleven, meld je aan bij een forum rit en "wees" een belangrijke schakel CQ. wegwijzer in de te rijden route.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 959
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Het Follow-up systeem

Berichtdoor RonalT » 27 Nov 2017, 13:44

oncle buck schreef:er zijn toch wel rijders met ingebouwde headsets voor 4 tot 8 personen,euvel opgelost....


De essentie van het follow-up-systeem is dat je je eigen snelheid kunt rijden. Dat je wat achterop raakt in een bochtig stukje maakt niets uit. Je weet dat er verderop iemand staat die je de juiste richting op wijst. Of als er een verkeerslicht op rood staat kan je gewoon stoppen. Diegene die door groen reden gaan gewoon verder. Dan valt er een gat. Niet erg want je wordt ook nu weer de juiste richting gewezen.

Dus vraag ik me af welk euvel je wilt oplossen met headsets?

oncle buck schreef:....rijden zonder nav. omdat juist op die punten elknav systeem anders rekent.


Het punt is dat je de toestellen niet de kans mag geven om zelf een route te gaan berekenen. Dat betekent dat je met geschikte toestellen moet werken. Ten tweede zal de organisator de route zeer nauwkeurig zal moeten maken. En "herberekenen moet uit" staan.

Of de MrGPS methode toepassen....

Als je aan deze voorwaarden voldoet zal het in 99% van de gevallen goed gaan.


Maar navigatie is een hulpmiddel, wij hebben keer op keer bewezen dat het follow-up systeem feilloos werkt. De valkuilen hebben we in het verleden allemaal gehad, dus dat is nu uit te leggen. Als de motorrijders zich aan de afspraken houden loopt zo'n dag goed en soepel.
Zoals Pieter al schreef.... probeer het een keer!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11807
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Vorige

Terug naar Evenementen GoldwingForum.nl

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten