2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Chrit » 25 mei 2013, 18:41

Eric, je bent toch niet eenzaam zonder mij he?? :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Black Wing » 25 mei 2013, 18:51

Nee hoor, jij had al beloofd dat ik je niet meer zou zien op een
Forumtreffen dit jaar :mrgreen:
Dus ik had me er geestelijk op voorbereid dat ik je moet missen :lol:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Chrit » 25 mei 2013, 18:54

Gelukkig dan zeg...Maar wist wel dat ik me geen zorgen hoefde te maken over je...

Geniet er van en we spreken elkaar weer.
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 mei 2013, 19:14

Tom Jones is er ook. Nu de rest van de clan zoeken :-)

Bart

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Bart » 26 mei 2013, 17:12

Wij zijn weer thuis, en we hebben een geweldig weekend achter de rug.
Vrijdag om 9 uur vertrokken met regen naar Dinteloord, daar koffie gedronken bij RonalT en Karin, na de koffie op de motor richting Nunspeet en het weer werd steeds beter en daar zat Rob (Orie) ons al op te wachten.
Na een kleine versnapering met zijn 4en verder gereden en via tussendoor wegen en weggetjes naar Oldeboarn.
's avonds richting Kollum om te overnachten, de auto stond al weer buiten en de wing kon zo de garage in (wel een regenbui en onweer onderweg).
Zaterdag om 10 uur vertrokken met 8 motoren en na een paar km's waren het er nog maar 7, jammer voor Appie want zijn dynamo hield er mee op. :(
Daniel had weer een geweldige route uitgezet en tussen de middag in Norg wat gegeten, toen weer verder richting Buitenpost waar we koffie hebben gedronken en we ons afvroegen hoe het nu met de wing van Appie was.
Maya kreeg een sms dat er regen onze richting opkwam en toen naar de kortste (lees snelste) route terug naar de camping gereden, dus weer droog aangekomen.
Daar zat Appie met de mededeling dat zijn wing al weer gerepareerd was (tja het is een 1500 en dan hoeft de motor niet uit elkaar) :lol:
Toen lekker aan de BBQ en 's avonds weer met regen richting Kollum.
Vanochtend om 12 uur waren we weer om de camping om samen met Ronalt en Karin terug te rijden richting het zuid westen.
Om 4 uur stapten we weer binnen.
Conclusie... iedereen had een droog weekend tijdens het rijden behalve wij......... :(
Voor de rest willen we Daniel en Maya en ook Dirk bedanken voor de gastvrijheid, en de medewingers voor voor de gezelligheid, en volgende keer zijn we weer van de partij.

gr.Bart en Froucke.

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Frederick Lieverdje » 26 mei 2013, 17:54

Ik ben blij dat jullie een mooi en redelijk droog weekeinde hebben gehad.
Wij zaten dit weekeinde in Brugge in kasteel Ten Berghe wat we gekregen hadden voor ons 25 jarig huwelijk.
We hadden anders graag met jullie mee gereden. Misschien volgend jaar.

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 26 mei 2013, 18:21

Ben ook weer thuis.

Ondanks dat ik er alleen met de barbecue en ontbijt bij was, vond ik het ontzettend leuk om er bij te zijn en alle aanwezigen ontmoet te hebben. Gezellige mensen en leuke verhalen gehoord.

Daniel en Maya, bedankt voor de organisatie en volgend jaar ben ik er weer bij en dan wel het hele weekend.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door RonalT » 26 mei 2013, 18:43

het verhaal van gisteren

Bij het verhaal van gisteren was ik dus vergeten te vermelden dat Johan nog gekomen is en zijn tent heeft opgezet ....ehhhh.... weggeworpen heeft.
Hoe is je weggooitent bevallen, Johan!

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 26 mei 2013, 18:54

xxx
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 26 mei 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 26 mei 2013, 18:57

Het tentje was goed. Is mooi blijven staan en geen lekkage :-). Alleen het luchtbed sliep te hard. Verder mooie locatie daar, en veiliger dan de Bonte Wever ;-). Was mooi. Volgend jaar het hele weekend.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door RonalT » 26 mei 2013, 19:06

Vandaag niet zo heel vroeg wakker, het was vannacht toch wel laat geworden, dus er zaten al diverse mensen aan het ontbijt. Johan had zelfs zijn tent al opgeruimd.....
Bij het eten kregen we al te horen dat de Friettent in Dinteloord was afgebrand....

Café De Sportvriend in Dinteloord uitgebrand, buurtbewoners vanwege rook geëvacueerd

....en dat is dus wel de cafetaria waar wij onze frieten halen. Goeie raad was duur, maar de oplossing was nabij. Volgens Maya was er best wat overgebleven van de Chinese maaltijd dus dat moesten we maar meenemen. :lol:

Na het eten de financiën afgewikkeld met Daniel, de kamer opgeruimd, de motoren uitgepakt (hoezen er af) en alles in de koffers gepropt.
Nog wat mensen uitgezwaaid die eerder weg gingen, wij gaan samen met Bart en Froukje terug.

Dus om twaalf uur was het zo ver. Terug naar Dinteloord. Het had net geregend en de wegen waren nog nat. In Aldeboarn nog getankt en verder......

Helaas ging het bij knooppunt Joure al verkeerd, ik nam de verkeerde afslag. Dus gekeerd en teruggereden. Verder liep het allemaal goed. Wel veel wind en nog wat regen.....
Na de polders reden we het vasteland weer op en ik had zoiets van "Welkom terug in Nederland". Bij verzorgingsplaats 't Veentje nog even gestopt voor een banaan en koffie. Na deze stop door en bij Zevenbergen ging Bart zwaaiend rechtdoor richting Roosendaal - Oost Souburg en wij de A59 op richting Dinteloord.

Het was een winderige rit, met wat regen, maar toch wel lekker gereden.

En thuisgekomen mijn vliegend verslaggever (ramptoerist) op pad gestuurd om eens poolshoogte te gaan nemen. Het viel mee wist ze te vertellen, de cafetaria is gespaard gebleven, voor de eigenaar vervelend, het woonhuis is afgebrand. Hij wilde de cafetaria vanavond al weer openen, maar dat mocht niet in verband met gevaar voor instorten.

Iedereen die er was bedankt voor de gezelligheid en diegene die er niet waren: volgend jaar is er een nieuwe kans of je kan nog mee naar Duitsland (viewtopic.php?f=19&t=7841)

En Daniel en Maya, bedankt dat jullie weer de mogelijkheid geboden hebben voor dit leuke weekend. Volgend jaar weer...... :?:

En daarna op naar de 5e keer :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door Black Wing » 26 mei 2013, 19:23

en ik ben ook weer droog thuis gekomen, dus het hele weekend niet natgeregend :D
het viel dus heel erg mee met de voorspellingen, zo zie je maar weer, je kan er niet op vertrouwen dat het klopt
het vlees op de BBQ was ook van superieure kwaliteit, dus dat was smullen
ik ging net als vorig jaar weer als laatste weg om 14.15
en ik kan het wel weer een geslaagde happening noemen
Daniël en Maya bedankt voor de prima organisatie,
en verder alle andere aanwezigen ook bedankt voor de gezelligheid en goed sfeer :D

ik hoop tot volgend jaar :wink:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door appieabc » 26 mei 2013, 19:57

Opnieuw een weergaloos weekend "Friesland" achter de rug.
Leuke mensen en meer dan goede verzorging. En Daniel opnieuw een gave toer in elkaar gedraaid, helaas moet ik hem overdoen :roll: , nee niet voor straf maar omdat de "stroomfabriek" de geest gaf na horten en stoten. (en maar zoeken naar het brandstofkraantje, die goeie ouwe 1100!!! :lol: ) Toen maar in de pits gaan staan en ANWB bellen. Wel hoe ik daar inmiddels overdenk :twisted: mag van de moderator niet, maar als je verder dan 100 km van huis bent heb je pech dan gaat de wing naar dichtbijziende dealer!!!!!. Oké we hebben ook nog pechhulp verzekering, nee geen ongeluk geen hulp??? Na 10 seconde handen in het haar :idea: :idea: :?: , sta je in het midden van een achtergebleven gebied van Nederland. Geen hulp, wel aardige mensen :D . (Wist je trouwens dat 99% van de Friezen een wing hebben gehad :?: :?: :?: .
Wel goede raad is duur, dus een wingvakman gebeld of hij wist wat het kon zijn. En dat wist hij :D :D . De man wiens naam ik niet mag zeggen in dit topic (omdat er een ander topic is waar in dit kan) en er niet veel Pieter in de rondte lopen, zal ik zijn naam niet neerzetten.

De vakman liet zijn gereedschap vallen en sprong in z'n bus en kwam wel even. Ik zei nog Pieter ik sta 140 km bij je weg, waarop hij zei: Nou dan duurt het 10 minuten langer :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Hij zei ik kijk wel even wat er aan de hand is en neem voor de zekerheid een dynamo mee. Ik was al down maar nu was ik ook nog verbaasd en sprakeloos. (eng, dat gebeurt niet vaak :cry: )

Na wat gepiel met stekkertjes en wat F.P.T. zei Pieter: Hij doet het weer. ( Ja, nou viel me bek ook nog open. ) Maak gezellig je weekend af, neem er een pilsje op en kom van de week maar even langs!!!! Wat een service!!!!!! Ik wil absoluut niet over goede service spreken want dat is een ander topic :wink: .

En nogmaals ik mag geen namen noemen (ander topic) maar moet je maar even naar de topic dealer gaan en dan Sturgis.

Kortom na het maken van mijn wing kon mijn weekend ook niet meer stuk en hebben we zaterdag een heerlijke BBQ gehad, lekker mijn buikje rond gegeten. Bedankt Daniel en Marja en iedereen die het zonnetje in huis was.

Groetjes
Martin (AppieAbc)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door RonalT » 26 mei 2013, 20:05

En voor diegenen die graag willen weten wie de motor van Martin op zo'n wonderbaarlijke wijze heeft gefixed, lees het topic


Positiviteit: Over wie zou jij nu wel eens iets positiefs willen zeggen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: 2013 Friesland (24 t/m 26 mei 2013)

Bericht door mucha » 26 mei 2013, 20:25

Wij kunnen alleen maar tegen de mensen die niet geweest zijn, dat ze een super weekend gemist hebben.
Daniel en maya bedankt, en tot volgend jaar.

willy, Yvonne en ringo
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Plaats reactie