De eerste forum toertocht 2007 --> foto's op pagina 5
- RonWing
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
- director
- Berichten: 3912
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
lijstje is aangepast, sorry !.taxiad schreef:ik had toch ook aangegeven dat ik graag mee wou maar ik zie dat ik niet vermeld word,misschien niet door gekomen, wellicht zijn er nog meer waar bij het niet goed is overgekomen
Natuurlijk is iedereen die niet op de lijst staat ook welkom
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- director
- Berichten: 3912
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Aangezien een aantal leden vanuit het zuiden naar Vaassen rijden, kunnen we mischien onderweg afspreken om gezamenlijk verder te rijden ?
voorstel zaterdag 11:00 uur A50 bij Oss, BP station de Gagel (na het knooppunt Paalgraven). Van daaruit rijden we dan verder over de A50 richting Arnhem, Apeldoorn, Vaassen.
voorstel zaterdag 11:00 uur A50 bij Oss, BP station de Gagel (na het knooppunt Paalgraven). Van daaruit rijden we dan verder over de A50 richting Arnhem, Apeldoorn, Vaassen.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Garfield
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Den Helder
- RonWing
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
- director
- Berichten: 3912
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Nog even een tip voor morgen; tips voor veilig groepsrijden:
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/
- Verreweg het belangrijkste dat je geacht wordt te doen tijdens een toerritje, is je spiegels in de gaten houden, en kijken of degenen die achter je zitten, daar nog steeds zitten. Is dat niet meer het geval, stop dan! Dat kun je doen zodra je een daarvoor geschikte plek ziet, maar doe het in ieder geval bij de eerstvolgende afslag in de route. Hou voor de zekerheid altijd drie of vier mensen achter je in de gaten.
Voorop rijdt altijd een ervaren rijder. Die moet tenslotte in staat zijn de route te lezen, en ondertussen in een voor de rest lekker tempo door te rijden, en liefst ook nog eens extra in de gaten te houden of de groep nog compleet is (voor het geval dat de Allerbelangrijkste Regel toch niet goed in de hoofdjes zit).
Bovendien speelt hij, samen met de achterste rijder, herdershond als er iemand kwijt is. Die achterste rijder moet dus liefst ook de route kennen. Als je weet wie die achterste rijder is, en als je weet dat die de route kent, wordt het gemakkelijker om te stoppen wanneer je de mensen achter je niet meer ziet: je weet dan dat die achterste rijder je toch altijd wel weer "thuis" kan brengen.
Denk er goed aan om afstand te houden, vooral als je in de buurt van de voorrijder rijdt. Die kan natuurlijk opeens zien dat hij bijna een afslag mist, en dan zit je al snel er bovenop.
Iets om heel goed voor ogen te houden, is dat je altijd je eigen verantwoordelijkheid blijft houden voor je gedrag, en met name ook je snelheid.
Denk er aan dat, met name met een voorrijder die de neiging heeft te gassen op de rechte stukken, je achterin de groep het zogenaamde harmonica-effect krijgt: je moet daar dan af en toe 180 rijden om bij te halen. Als je dat leuk vindt is dat prima natuurlijk, maar als je het niet ziet zitten: niet doen!
Vooral ook bij inhaalacties: niet blind achter je voorligger aanstuiven. Als je de groep kwijtraakt wachten ze toch wel! Gewoon pas inhalen als *jij* kunt zien dat dat kan.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Nog een paar tips van mijn kant...
Probeer, daar waar mogelijk, baksteensgewijs te rijden...
Laat onervaren (vwb in groepen rijden) rijders zoveel als mogelijk voorin rijden. Met name zullen de onervaren rijders het vervelend kunnen vinden om achterin de stoet, agv het eerder genoemde harmonica effect, te moeten gassen om het tempo bij te benen.
Als je als individu vindt dat het te hard gaat, ga dan gewoon van het gas af of stop zelfs op een geschikte plaats en meldt dit dan aan de voorrijder. Neem beslist geen onnodige risico's om bij te blijven.
Vermijdt dat er grote gaten vallen. Andere verkeersdeelnemers zullen bij grote gaten vanzelf in zo'n gat "duiken" .
Veel plezier allemaal as zaterdag..
Probeer, daar waar mogelijk, baksteensgewijs te rijden...
Laat onervaren (vwb in groepen rijden) rijders zoveel als mogelijk voorin rijden. Met name zullen de onervaren rijders het vervelend kunnen vinden om achterin de stoet, agv het eerder genoemde harmonica effect, te moeten gassen om het tempo bij te benen.
Als je als individu vindt dat het te hard gaat, ga dan gewoon van het gas af of stop zelfs op een geschikte plaats en meldt dit dan aan de voorrijder. Neem beslist geen onnodige risico's om bij te blijven.
Vermijdt dat er grote gaten vallen. Andere verkeersdeelnemers zullen bij grote gaten vanzelf in zo'n gat "duiken" .
Veel plezier allemaal as zaterdag..
- harryvbr
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14
Prima adviezen van de director en Ed. Meer onervaren rijders hebben toch vaak de neiging om achteraan te gaan rijden. En dat moet dus echt niet zoals terecht werd opgemerkt. Maar onder Goldwingers zitten meestal niet zoveel onervaren rijders natuurlijk.
En hoe groter de groep hoe beroerder het gaat worden. Zullen we morgen niet zoveel last van hebben denk ik.
Ik heb de route ook aan Ronwing gemaild. Kan hij mooi achteraan of wat mij betreft vooraan rijden. Gl1800 Siver vroeg ook naar de route maar dan moet ik zijn emailadres even hebben. Ik kan via een pb geen attachment meesturen. Ook andere deelnemers met een Garmin kunnen zich melden voor de route. Kan ik vanavond nog even mailen
En hoe groter de groep hoe beroerder het gaat worden. Zullen we morgen niet zoveel last van hebben denk ik.
Ik heb de route ook aan Ronwing gemaild. Kan hij mooi achteraan of wat mij betreft vooraan rijden. Gl1800 Siver vroeg ook naar de route maar dan moet ik zijn emailadres even hebben. Ik kan via een pb geen attachment meesturen. Ook andere deelnemers met een Garmin kunnen zich melden voor de route. Kan ik vanavond nog even mailen
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
dank je voor alle adviezen ik hoop inderdaad dat ik alles nog weet van vroeger.
We zaten toen bij motor club JARNO(sariene) en gingen toen ook vaak op pad met gemiddeld 25 motoren.
Er is gelukig nooit wat gebeurd .
voor al die gene die niet meerijden morgen ook een fijne dag en zondag ook bij de openings rit van G.W.C.H. en tot ziens.
groeten uit Breda Bert en Diana
We zaten toen bij motor club JARNO(sariene) en gingen toen ook vaak op pad met gemiddeld 25 motoren.
Er is gelukig nooit wat gebeurd .
voor al die gene die niet meerijden morgen ook een fijne dag en zondag ook bij de openings rit van G.W.C.H. en tot ziens.
groeten uit Breda Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- RonWing
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Ik kan inderdaad als laatste rijden, geen probleem.
Hoewel de groep niet zo groot is moet het mogelijk zijn bij elkaar te blijven.
Als de voorman een beetje op z'n gas let zal het wel lukken.
Nog een tip die je niet vaak ziet op de verschillende richtlijnen voor groepsrijden is dat je met name in een stad moet proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te blijven, uiteraard zonder dat het gevaarlijk wordt.
Snel als groep reageren in een stad is essentieel om bij elkaar te blijven.
Buiten een stad of dorp is het wat minder belangrijk, dan zijn de snelheden ook wat groter en kunnen de onderlinge afstanden wel wat langer worden.
Dan is het ook geen probleem als er een auto tussenin komt, die raak je vanzelf wel weer kwijt.
Maar gaten laten vallen in een stad kan funest zijn, nu komen we morgen niet in grote steden, maar het is maar een tip.
Groeten en tot morgen.
Hoewel de groep niet zo groot is moet het mogelijk zijn bij elkaar te blijven.
Als de voorman een beetje op z'n gas let zal het wel lukken.
Nog een tip die je niet vaak ziet op de verschillende richtlijnen voor groepsrijden is dat je met name in een stad moet proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te blijven, uiteraard zonder dat het gevaarlijk wordt.
Snel als groep reageren in een stad is essentieel om bij elkaar te blijven.
Buiten een stad of dorp is het wat minder belangrijk, dan zijn de snelheden ook wat groter en kunnen de onderlinge afstanden wel wat langer worden.
Dan is het ook geen probleem als er een auto tussenin komt, die raak je vanzelf wel weer kwijt.
Maar gaten laten vallen in een stad kan funest zijn, nu komen we morgen niet in grote steden, maar het is maar een tip.
Groeten en tot morgen.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
een prettige dag
beste toertochtrijders.
ik heb alle tips gezien, maar toch mis ik er nog een.
als er namelijk twee goldwingrijders tussen zitten die in het bezit zijn van een CB zendinstallatie kunnen die het beste bij de voordeur en de achterdeur rijden, of als ze de route niet kennen dan in ieder geval plaats twee en de laatste plaats.
in ieder geval mooi weer en een prettige reis.
vr gr japie
ik heb alle tips gezien, maar toch mis ik er nog een.
als er namelijk twee goldwingrijders tussen zitten die in het bezit zijn van een CB zendinstallatie kunnen die het beste bij de voordeur en de achterdeur rijden, of als ze de route niet kennen dan in ieder geval plaats twee en de laatste plaats.
in ieder geval mooi weer en een prettige reis.
vr gr japie
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com