2013 Weekend Duitsland

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Chrit » 12 jul 2012, 12:37

RonalT schreef:
peter schreef:Maar waarom zo ver weg? Daarmee beperk je de hoeveelheid deelnemers. Wat is er mis met luxemburg, stuk dichterbij en daar zijn ook mooie wegen.
Waarom zo ver weg? Wat is ver weg voor een Goldwingrijder? Ik neem Winterberg even als bestemming...

Sorry Karin :( maar ik reageer toch even hierop.....

Willen jullie wel een beetje rekening houden met Peter zijn leeftijd....vandaar dat hij 200 kilometer VER vind....
Lees maar eens, al zijn tripjes zijn niet meer dan 150-200 kilometer... :lol:

Gelukkig dat hij de grote buitenlandtoer niet heeft meegereden was per dag over de 300 kilometer rijden...hahahaha

Karin moest dit even kwijt....ook al wil je niet dat ik me OVERAL mee bemoei.. :)
Groetjes
Chrit Gunther

peter

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door peter » 12 jul 2012, 13:49

@ Chrit; Leuk dat je me afzeikt maar dat kan ik zelf ook, zo niet beter zelfs :?
Inderdaad, ik rij niet ver maar wel vaak en doe dat zoveel mogelijk. Ook op mijn oudere motorfietsen. En ik post ook niet alles want een rondje van 300 km op de gl1800 is geen kunst een rondje van 150km op een ouder gl1000 of een cb750 is van heel andere koek. 8) Vorig jaar ben ik toch aan een respectabel totaal aantal km gekomen van een goede 20.000+.

@RonalT; Het Winterberg wat ik voor ogen had ligt ook effe een stukje verder (500km) als het Winterberg dat werd bedoeld. Dit Winterberg is inderdaad goed te doen. Ik was even abuis betreffende de ligging van Sauerland.
Dat er mensen in Noord holland gaan wonen daar kan ik niks aan doen en dat daar alles recht is kan ik ook niks aan doen. Ik woon gewoon strategisch, thats all :!: :!: Ik zou zeggen kom naar Limburg :lol: Maar niet allemaal tegelijk want anders wordt het hier net de randstad en dat wil ik niet dan ga ik verhuizen naar de Eifel.

Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Chrit » 12 jul 2012, 14:04

peter schreef:@ Chrit; Leuk dat je me afzeikt maar dat kan ik zelf ook, zo niet beter zelfs :?
Inderdaad, ik rij niet ver maar wel vaak en doe dat zoveel mogelijk.
Vriend, welke woorden gebruik je nu???AFZEIKEN terwijl ik je in bescherming neem tegen alle boze wichten van dit forum.....

Kom maar gezellig 10 augustus met me mee...ik KOOK wel voor je... :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Karin Troost » 15 jul 2012, 21:00

Wat een gezeur over het rijden van een bepaalde afstand, ik heb altijd begrepen dat de Wingrijders juist kilometervreters waren :roll:
Wij zijn op visite geweest bij Zwager met vriendin en die wonen nu op 336 km. afstand van ons vandaan, daar draai ik mijn hand ook niet voor om.
Wingrijders zitten zo relaxed op die motoren dat ze pas afstappen als ze noodgedwongen moeten gaan tanken, valt mij tenminste heel erg op.
Kijk, je hebt altijd mensen die veel moeten zeiken, roken en last hebben van gebrek aan cafeïne dan las je gewoon een pauze extra in :P , no problem toch?
Dat je een karretje op sleeptouw wil nemen dat is natuurlijk een ander verhaal er is niets mis met met een keertje slapen in een hotelbed, overleef je ook wel.

Het valt ons op dat de club toch altijd een beetje gescheiden blijft als er mensen camperen en elders logeren, jammer want je kunt elkaar toch gezellig opzoeken.
Dit ondervang je wel als we allemaal op 1 locatie zitten.

Dus niet zeuren over afstanden rijden want ook vorig jaar, op weg naar Italië, hebben we de eerste dag 885 km. gereden ( was best veel, maar wel gedaan).
Als je ergens wil komen moet je er iets voor over hebben en anders gezellig thuis op de bank blijven plakken en de leut met elkaar missen.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Chrit » 15 jul 2012, 21:10

Karin Troost schreef:Dus niet zeuren over afstanden rijden want ook vorig jaar, op weg naar Italië, hebben we de eerste dag 885 km. gereden ( was best veel, maar wel gedaan).
Als je ergens wil komen moet je er iets voor over hebben en anders gezellig thuis op de bank blijven plakken en de leut met elkaar missen.

Dan blijf ik wel op de bank plakken....... :( .
Groetjes
Chrit Gunther

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door wilco » 15 jul 2012, 21:31

Ik rij wel met je mee hoor Karin, mijn bank is toch al doorgezakt... :lol: :lol: :lol: (en met stilzitten kom je nergens :? )
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Devoraz » 15 jul 2012, 22:05

wilco schreef:Ik rij wel met je mee hoor Karin, mijn bank is toch al doorgezakt... :lol: :lol: :lol: (en met stilzitten kom je nergens :? )
Aangezien men een Goldwing een 'rijdend bankstel' noemen, hoop ik niet voor je dat je bankstel is doorgezakt... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door marionenhenk » 26 aug 2012, 22:36

Luxemburg?? Zus van Carin heeft een camping in Steinfort ( paar km af van Arlon (België). Misschien wel wat te regelen.
Voor niet tentcampeerders, misschien wel een paar caravans beschikbaar. Als het wat is, gaat RonalT vast wel een route verzinnen door het Luxemburgse landschap en Duitsland/België/Frankrijk?

Groetjes.......
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Rongoos » 28 aug 2012, 23:57

Kijk dat is een mooi idee Henk, de eerste die wat leuks zegt in dit kibbel topic :wink:
Graag vroeg de data doorgeven zodat ik het op tijd kan aanvragen bij mijn werk
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door peter » 29 aug 2012, 08:49

heca schreef:Luxemburg?? Zus van Carin heeft een camping in Steinfort ( paar km af van Arlon (België).
Ik ruik dat ene Henk wat gaat organiseren :?: :?: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door RonalT » 29 aug 2012, 10:16

Het lijkt er wel op Peter. Andere jaren begon het ook met een losse opmerking van de een of ander... Zo ook nu, Zeeuws Organisatie-talent is opgestaan..... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 aug 2012, 11:13

Ik ben benieuwd wat het gaat worden dan. Winterberg is wel aardig. Maar ook best toeristisch. Ben er vorige week nog doorgereden. In de zomer best heel erg druk met motoren. Persoonlijk hebben drukke plaatsen niet zo mijn voorkeur. Was 3 weken terug met het gezin in de Efteling. Moet je in de vakantie ook niet naar toe gaan. Eurodisney hetzelfde. Als je 1,5 uur moet wachten voor 1 attractie, ben je na 1 dag net in 5 dingen geweest. De regio om Winterberg heen is best aardig.

Maar of je nu Winterberg, de Ardennen, het zwarte woud of de Elzas pakt, er zit eigenlijk heel weinig verschil in. Was 2 weken terug in Trondheim in Noorwegen. Best mooi. Er zijn mensen die rijden voor die natuur ernaartoe. 1.800 km rijden. Ga richting Besancon/Pontarlier/Zwitserland en je hebt bijna hetzelfde: rivieren, watervallen, bergen. Okay, fjorden zijn typisch Noors, maar verder... Vaak is het de naam waarvoor je gaat. Was paar weken terug in zuid-Limburg. En dan echt zuid-Limburg :-). Bij Vaals. En was binnendoor naar Voeren gereden. Over een weg waar je met de motor niet overheen mocht, maar ik was eigenwijs. Kwam daar door enkele dorpjes die op de grens lagen, waarvan ik het bestaan nog niet wist. En toeristisch en mooi dat het er was! (de enige weg waar m'n mond de laatste jaren nog van open viel van verbazing was de weg van Ploiesti naar Brasov. Gigantisch veel bochten en toch lekker rustig, reed toen leeg van Constanta naar Satu Mare. Maar voor een weekendtrip is dat wat te ver weg :mrgreen: . 4-sterren hotel max 20 euro. Dineren met drinken erbij ca 4 euro).

Als ik het zou zeggen: iets in de buurt van Vaals :wink: . En vandaaruit kun je hele mooie trips maken. Trips van paar uurtjes. En kun je alle kanten op: Eifel, Ardennen, Luxemburg. Alleen zouden de mannen en vrouwen uit Limburg dan niet veel kilometers maken. Optie is natuurlijk dat ze vooraf naar een verzamelpunt in de buurt van Utrecht ofzo rijden, dan maak je wel kilometers vanaf :wink: .

Maar serieus: ik zie wel waar het naartoe gaat. Zal denk ik wel meegaan als ik de datum optijd weet. Persoonlijk gaat de voorkeur meer naar een hotel. Heb geen tent, en weet ook niet of ik die eigenlijk wel wil. Zeker in Duitsland heb je al een éénpersoonskamer voor een paar euro. 35 euro is duur (okay, hoogseizoen is anders). Heb er vaak zat kamers gehad voor 20 euro.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door RonalT » 29 aug 2012, 12:25

Johan Helmond schreef:Zeker in Duitsland heb je al een éénpersoonskamer voor een paar euro. 35 euro is duur (okay, hoogseizoen is anders). Heb er vaak zat kamers gehad voor 20 euro.
Toen je over Vaals en Z-Limburg aan het schrijven was wilde ik al reageren met "Nederland is gewoon veel te duur".

Vandaar dat we graag naar Duitsland gaan. We hebben twee jaar geleden een hotel gehad met 3 overnachtingen, 3 maal ontbijt en 3 maal diner voor €100 p.p.

Brodenbach, dit jaar. Hotel met twee personen op een kamer, 's morgens gezellig met zijn allen ontbijten. Vrijdag t/m maandag voor 130 euro.... per kamer (2 personen).


Afgelopen juni een keurig hotel (Bad Fredeburg), mooie kamers ook in Duitsland. Was wel ietsjes duurder, maar dan ook weer net wat meer dan een motorhotel.

Programma 2012-2013, 5 dagen / 4 nachten, Alles inclusief € 225.00 pp.

Iedere dag een luxe ontbijtbuffet, iedere dag een warme lunch, iedere dag een heerlijk diner
Gratis drankjes van 17.00 uur tot 24.00 uur (wijnen, bieren, frisdranken, jenevers e.d.).
Vele activiteiten en entertainment, ook iedere dag...veel gezelligheid!

Dat is Duitsland. Lekker eten en gezelligheid voor een leuke prijs.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 aug 2012, 12:35

Klinkt fair die prijzen RonalT. Inderdaad zul je het daar in Nederland niet voor halen. Denk dat je hier gauw 80-110 euro per nacht betaald voor een kamer. In Nederland overnacht ik eigenlijk alleen bij Van de Valk. Maar ook daar zit je op die prijzen. Wel meestal met diner erbij (voor 2 personen) en uiteraard een goed ontbijt.

Raar dat de Duitser het voor een stuk minder kan doen hè. Heb er nog nooit slechte ervaringen gehad met hotels, klopt. En vaak hebben ze wel 1-persoonskamers. Waarom betalen voor een 2 persoonskamer als je maar alleen bent. Net als zo'n weekend: m'n vrouw gaat zeker niet mee. En één van de kinderen meenemen is het ook niet, die hebben andere hobbies. België is trouwens ook niet veel goedkoper dan Nederland qua hotelprijzen (is mijn ervaring).

Maar, om effe het probleem rap op te lossen: Vaals is een drielandenpunt. Één van die landen is Duitsland. Dan zou ik, als koopjesjager, bij Vaals over de grens in Duitsland kijken wat daar de prijzen doen. 10 km verder, en je hebt meteen het gevoel dat je in het buitenland bent. En de schnitzel kost ook de helft minder dan in Nederland ;-). Denk een pul bier ook wel. Anders gezegd: waar je daar een pul hebt, heb je hier voor het zelfde geld een fluitje :wink:

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: 2013 Weekend Duitsland

Bericht door ronnieD » 30 aug 2012, 15:18

gaat dit nog ergens over???????--alles wat ik tot nu toe gelezen heb,is niets anders dan:als je geen 300km wilt rijden ben je een zeur--als je niet in een hotel wil dan hoor je er niet echt bij (spelbreker) ik blijf wel thuis!!!--Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Plaats reactie