Nachtrit rijden?

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
peter

Nachtrit rijden?

Bericht door peter » 22 mei 2012, 16:19

Al sinds een tijdje verbaas ik me over het feit dat de meeste Goldwings behangen zijn met allerlei lampjes. Dikke xenonsetjes passeren regelmatig de revu en de dynamo's zijn niet aan te slepen voor de Goldwing :? . Maarrrrrrr rijden we wel eens in het donker :?: Volgens mij valt dat dik mee en als het donker is dan pakken we de snelweg. Ook het navigeren met een TT of een Garmin is voor velen geen probleem en allemaal zijn we maar wat trots op die miep die ergens op onze motor is gemonteerd.

Ik wil dus een leuke combinatie maken voor een nachtrit deze zomer. Natuurlijk moet het het liefste roetdonker zijn en we gaan dan niet achter elkaar aan rijden maar een ieder moet op zijn of haar navi de weg zoeken. Eventueel kunnen we tekens een motor laten starten met een tussen pauze van een paar minuten. Ik heb er een poll aan vast gemaakt om de interesse te peilen. Als er genoeg interesse voor is wil ik e.a. wel uitwerken en een mooie zeer donkere rit uitzetten. :)

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Frankjj01 » 22 mei 2012, 17:10

Peter, het is inderdaad een leuk idee. Wat jij verteld over al die lampjes, had ik laatst ook al over gedacht.
Maar het hangt wel een beetje af waar de rit zal zijn. Limburg is nou niet om het hoekkie van de deur voor een nachtritje :?
Maar een weekendje ervan maken is ook natuurlijk een mogelijkheid. :D
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door wilco » 22 mei 2012, 17:23

Zo iets als deze?? nachtrit
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Chrit » 22 mei 2012, 17:39

Goed zo Peter, ga je toch voor de "sleutelhanger" !!!!!! :lol: :) :lol: :) :lol: :) :lol: :) :lol: :) :lol: :) :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Pieter Aarts » 22 mei 2012, 17:41

Volgens mij wil Peter in de iets latere uurtjes beginnen.

Gewone avondritjes (18.00 - 22.00) worden 's zomers regelmatig georganiseerd door motorclubs, in juni de 1e 4 woensdagavonden in Tilburg, MC 't Motorrijerke o.a. Maar ook op andere plaatsen in het land.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door lemmens » 22 mei 2012, 17:44

hahaha peter

ach rijden we de elfsteden tocht tog vanaf 23u op zaterdag
eerst BBQ en dan de rit.

maar vind het wel een leuk idee

helaas kan mijn navi geen route rijden dus ik rij wel achter een andere kerstboom aan.

al lijkt me het juist leuker in stoet en dan langs scheveninge dijk op zat avond of zo
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door ronnieD » 22 mei 2012, 17:49

ik rij gewoon achter de lampjes aan--dan moet het wel goed komen 8) --gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door WingMan84 » 22 mei 2012, 18:53

Heb geen navi, maar rij regelmatig s'avonds, en dan niet tussen 6 en tien, want dat is nu geen avond.... 8) 8) En Limburg is het beste om een donkere avond rit te rijden, want in het noorden zijn te veel steden dus te veel licht. :shock: :shock: Dat schiet dus ook niet op, en is denk ik ook niet wat Peter in gedachten heeft :lol: :lol: Dus ik zeg laat maar komen, lijkt me heel mooi om mee te doen. :P :P

Karin

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Karin » 22 mei 2012, 19:08

Lijkt me erg leuk.
En dan inderdaad in een lange stoet.
Met BBQ vooraf, goed idee, Lemmens. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Rongoos » 22 mei 2012, 19:47

Ik ga dagelijks naar mijn werk met de motor en vaak zit ik om 5 uur s'ochtends op de wing.
Zonder mijn kerstverlichting aan en zonder tom/tom na 23 jaar weet ik inmiddels de weg wel te vinden naar Schiphol :lol:
Maar ik vind het een keileuk idee Peet. Wellicht kunnnen we daar volgende week even over babbelen.
En de optie van Lemmens vind ik ook goed :D
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door peter » 23 mei 2012, 02:07

Pieter heeft hem helemaal door, in het pikkedonker rijden over de kleinere wegen in de buiten gebieden. Dus na het avondeten een tukkie doen en rond middernacht ergens een start. Lijkt mij eens wat anders dan een ritje in het volle daglicht. Rustig rijdend en eindelijk kan je eens al die extra schijnwerpers zinvol gebruiken en je navi skills testen. Een start ergens in een stad/dorp bij een hotel/camping zodat andere mensen ook kunnen genieten van de lampjes. Ik ga nog eens brainstormen..... :idea:

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door alkyone » 28 mei 2012, 16:23

Elk jaar in Augustus is er in Bergen lichtjes avond.
Dit zou hier perfect op aansluiten.
Zelf heb ik geen lichtjes genoeg om mee te doen dus ik zwaai wel vanaf het terras.

M&E

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Frankjj01 » 28 mei 2012, 21:56

Martin,

Je hebt nog bijna twee en een halve maand om een heleboel lampjes op de wing te zetten :!: :lol: :lol: :lol:
Dus... ggewoon lekker meetuffen :D :D

Nou heb ik bijna 20 jaar in Bergen gewoond en dus veel lichtjesavonden meegemaakt.
Zou inderdaad een leuk idee zijn om hier wat mee te doen. In optocht door het dorp ofzo :!:
Is wel gierend druk dan, maar valt misschien wel iets met de organisatie daar te regelen.
En wat dacht je van doorrijden naar zee :?: Rondje over de boulevard. En het is daar donker genoeg :!:
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

peter

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door peter » 29 mei 2012, 00:35

Tja... jullie willen wat anders dan ik. Jullie willen je brommertje showen met alle lampjes aan ergens op een promenade/boulevard. Ik daarentegen wil het duister in en dan eens zien wie er een beetje kan rijden in het duister en navigeren tegelijk. We kunnen natuurlijk ergens vertrekken waar je naar hartelust je lampjes, toeters en bellen kan showen. Daarna een route rijden waar straatverlichting een vies woord is en het licht van de gloeikegel van je peuk al verblindend werkt. In de randstad is het over het algemeen erg licht nachts maar als je door de buitengebieden of het bos rijd wordt het een heel ander verhaal. Dan zal je gebruik moeten maken van je oplettendheid om de volgende bocht of afslag te vinden en tegelijkertijd ook je navi in de gaten houden voor de hoeveelheid meters die er nog te gaan zijn. Rijden door een goed verlichte stad of dorp kunnen we allemaal maar als je ergens door een bos heen rijd in het donker zie je pas hoe donker donker kan zijn en hoe je jezelf daar toch weer snel genoeg op aanpast. Het schijnt overigens dat je ongeveer 20 minuten nodig hebt om goed in het donker te kunnen zien.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Nachtrit rijden?

Bericht door Chrit » 29 mei 2012, 08:16

peter schreef:Tja... jullie willen wat anders dan ik. Jullie willen je brommertje showen met alle lampjes aan ergens op een promenade/boulevard. Ik daarentegen wil het duister in en dan eens zien wie er een beetje kan rijden in het duister en navigeren tegelijk. We kunnen natuurlijk ergens vertrekken waar je naar hartelust je lampjes, toeters en bellen kan showen. Daarna een route rijden waar straatverlichting een vies woord is en het licht van de gloeikegel van je peuk al verblindend werkt. In de randstad is het over het algemeen erg licht nachts maar als je door de buitengebieden of het bos rijd wordt het een heel ander verhaal. Dan zal je gebruik moeten maken van je oplettendheid om de volgende bocht of afslag te vinden en tegelijkertijd ook je navi in de gaten houden voor de hoeveelheid meters die er nog te gaan zijn. Rijden door een goed verlichte stad of dorp kunnen we allemaal maar als je ergens door een bos heen rijd in het donker zie je pas hoe donker donker kan zijn en hoe je jezelf daar toch weer snel genoeg op aanpast. Het schijnt overigens dat je ongeveer 20 minuten nodig hebt om goed in het donker te kunnen zien.

Ik pas.
Groetjes
Chrit Gunther

Plaats reactie